kayhan.ir

کد خبر: ۳۰۸۸۰
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۴
ستادکل نیروهای مسلح:

مقابله نیروی دریایی ارتش با دزدان دریایی نقطه عطف مبارزه با ایران‌هراسی است

ستادکل نیروهای مسلح در بیانیه‌ای تاکید کرد: مقابله نیروی دریایی ارتش با دزدان دریایی نشان می‌دهد اینک ایران اسلامی فراتر از منطقه، پرچم صلح و دوستی و مبارزه با ایران‌هراسی را برافراشته است.


ستادکل نیروهای مسلح در بیانیه‌ای با گرامیداشت هفتم آذر ماه روز نیروی دریایی، ‌برافراشتن پرچم صلح و دوستی و مبارزه با ایران‌هراسی در آب‌های آزاد را مرهون تلاش‌های جهادی و خستگی‌ناپذیر نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آب‌های دور دست دانست.
در بخشی از این بیانیه آمده است: ماندگاری افتخارات دفاع مقدس در تلاش مضاعف برای زنده نگه داشتن پدیده‌ها و رخدادهای الهام‌بخش آن نهفته است که در این میان هفتم آذرماه و حماسه‌ای که دریادلان نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آغازین ماههای جنگ تحمیلی ۸ ساله آفریدند؛ از درخشندگی و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
در ادامه این بیانیه خاطرنشان شده است: عبور نیروی دریایی ارتش از آب‌راه‌ها و گلوگاه‌های استراتژیک دنیا و حضور در آب‌های آزاد و دوردست و نقش آفرینی‌های افتخار آمیز در عرصه مقابله با تحرکات ناامن برای ترددهای دریایی از جمله در خلیج عدن و مقابله با دزدان دریایی، نشان می‌دهد که اینک ایران اسلامی فراتر از منطقه، پرچم صلح و دوستی و مبارزه با ایران‌هراسی را برافراشته است.
این بیانیه وحدت، هم‌افزایی و پذیرش ماموریت‌های مشترک و راهبردی توسط نیروی دریایی ارتش و سپاه را مظهر اقتدار دریایی جمهوری اسلامی توصیف و تاکید کرده است: آمادگی‌های همه‌جانبه نیروی دریایی جمهوری اسلامی اعم از ارتش قهرمان و سپاه دلاور به گونه‌ای است که دشمنان هرگونه خطای محاسباتی برای تعرض و تعدی به میهن اسلامی به ویژه در عرصه دریا را نقطه نابودی و گرفتار شدن خود در دریا دانسته و به خود اجازه نخواهند داد به تهدید و تجاوز علیه ایران اسلامی بیاندیشند.