kayhan.ir

کد خبر: ۳۰۸۷۳
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۳

اختتامیه سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن‌کریم استان تهران با 81 منتخب کشوری

سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم استان تهران با راهیابی 81 نفر به مرحله کشوری، به کارخود پایان داد.


حجت‌الاسلام غلامرضا محمدزاده مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان تهران با بیان اینکه در مرحله منطقه‌ای سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن استان تهران 451 نفر ثبت نام کرده بودند  و درسال گذشته نیز 281 نفر شرکت کننده داشتیم، ‌گفت: در این دوره از مسابقات شاهد رشد 57 درصدی شرکت‌کنندگان بودیم.
وی افزود: 321 نفر در مجموع از مرحله شهرستانی مسابقات به مرحله‌ استانی راه یافتند که 118 نفر بانوان و 207 نفر نیز از آقایان بودند.
حجت‌الاسلام محمدزاده به ترکیب داوری این دوره از مسابقات قرآن استان تهران اشاره کرد و گفت: 16 نفر از اساتید قرآنی کشورمان داوری رقابت آقایان را با سرپرستی استاد حنیفی برعهده داشتند و داوری مسابقات بانوان با یک گروه 6 نفره از داوران خانم انجام شد.
وی به برنامه‌های جنبی این دوره از مسابقات اشاره کرد و افزود: برپایی نمایشگاه قرآن و نمایشگاه حجاب و عفاف و نمایشگاه بصیرت عاشورایی نیز از جمله  برنامه‌های جنبی این مسابقات بود که مورد استقبال شرکت‌کنندگان قرار گرفت.
در ادامه مراسم حجت‌الاسلام ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز با بیان نکاتی درباره آیات ابتدایی سوره بقره پرداخت و خطاب به حاضرین در مراسم گفت: قرآنیان و افراد منتسب به قرآن باید تلاش کنند تا درحد امکان به ارزشهای قرآنی آراسته شوند، زیرا مردم در سایه این ویژگی ماست که به قرآن نزدیک می‌شوند و به مدرسه قرآن می‌آیند.