kayhan.ir

کد خبر: ۳۰۸۶۸
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۹
نوباوه، نماینده مجلس:

گزارش‌های ضدایرانی غربی‌ها علیه ایران گاهی تحت تأثیر محتوای برخی فیلم‌هاست (اخبار ادبی و هنری)

بیژن نوباوه و مسعود جعفری جوزانی در برنامه جمعه شب هفت شبکه سه سیما درباره سیاه‌نمایی در سینما مناظره کردند.


جعفری جوزانی در این برنامه گفت: معتقدم در سینما مثل سیاست شاید جاسوس هم باشد؛ ممکن است چند فیلم سیاه و رادیکال هم ساخته شود اما مردم اینها را پس می‌زنند؛ نظام این‌قدر پایدار است که اینها خطری برایش ندارد.
بیژن نوباوه نماینده مجلس هم اظهار داشت: قرار نیست ما هم همه فیلم‌ها را ببینیم و بنابراین کسی را گوشه رینگ انداختن که فیلم دیده یا نه اصلا محل بحث نیست.
وی با اشاره به اینکه دلیل دخالت مجلس در سینما، جلوگیری از تخلفات است، افزود: نمی‌شود که فیلمنامه مصوب یک چیز باشد و فیلم نهایی چیز دیگری یا فیلمی در گوشه خیابان بسازیم و بخواهیم سیاه‌نمایی کنیم و با سر و صدا رسانه‌ها را متوجه کار خودمان هم کنیم. آیا عدم تطابق فیلمنامه اولیه با نسخه نهایی فیلم غیرقانونی نیست؛ این همان روش کارگردانی است که از ایران رفته است.
وی در ادامه این نشست گفت: ما ببینیم این چندساله غربی‌ها چه فیلم‌هایی از ما را می‌پذیرند. باید فکر کنیم چرا «300» بزرگ می‌شود و به «آرگو» جایزه می‌دهند؟ احمد شهید و گزارش‌هایش و بقیه نگاهشان از کجا گرفته می‌شود، از همین نگاه فیلم‌های سینمای ماست!
وی همچنین عنوان کرد: امروز سینمای اروپا و به ویژه فرانسه قافیه را به هالیوود باخته اما ما دنبال این هستیم که به سمت سینمای فرانسه برویم! هالیوود علیه ما فیلم می‌سازد و از داخل کشور ما نیز سرباز می‌گیرد. حتی برخی شبکه‌های خارجی فیلم‌های فمینیستی یک فیلمساز ما را برمی‌دارد و نشان می‌دهد که مثلا در ایران زن را برای کلفتی می‌خواهند؛ خب این غلط است.
این نماینده مجلس به فیلم «لاله» اشاره کرد و گفت: در مورد فیلم «لاله» هم نشستیم و حرف زدیم. چون از پول بیت‌المال خرج می‌شد. پس من موظفم اعتراض کنم. منی که بیشتر از سازمان سینمایی دنبال بودجه برای سینما و عرصه هنر بوده‌ام.