kayhan.ir

کد خبر: ۳۰۸۴۵
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۵

حوادث کوتاه از کشور


تصادف زنجیره‌ای در آزاد راه
تبریز- خبرنگار کیهان: تصادف زنجیره‌ای عصر روز جمعه در آزاد راه تبریز - صوفیان جان 8 نفر را گرفت و 3 نفر را روانه بیمارستان کرد.
به گزارش مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان شرقی در اثر برخورد خودروی کمپرسی و تریلر و نیز خودرو ام.وی.ام و پژو آردی با یکدیگر 4 زن و 4 مرد جان خود را از دست دادند و بیشتر کشته‌شدگان سرنشین ام.وی.ام بودند. بی‌احتیاطی راننده کمپرسی و بی‌توجهی راننده خودرو سواری ام.وی.ام به جلو از علل این سانحه اعلام شد.
3 کشته در تصادف جاده‌ای
مشهد- واحد مرکزی خبر: حادثه رانندگی در محور تربت حیدریه- گناباد 3 کشته برجا گذاشت. جانشین فرمانده پلیس راه خراسان رضوی گفت: در این حادثه که براثر برخورد یک دستگاه خودرو هایلوکس و وانت تویوتا در کیلومتر 8 این محور روی داد 8 نفر هم زخمی شدند. سرهنگ لطیف علت این حادثه را بی‌توجهی راننده خودرو هایلوکس به جلو اعلام کرد.
4 قربانی برای قاتل خاموش
ساری - باشگاه خبرنگاران: رئیس مرکز فوریت‌های اورژانس 115 مازندران از مرگ 4 نفر در اثر گازگرفتگی در روستای اسفندان شهرستان ساری خبر داد.
فرهاد مصری گفت: 3 تن از افراد فوت شده 20 ساله، و یک تن نیز 35 ساله بودند.
مرگ ناشی از گاز گرفتگی
خرم‌آباد- فارس: فرمانده انتظامی خرم‌آباد گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر وقوع گازگرفتگی واقع در میدان تیر انتهای گلبهار ده‌شهر خرم‌آباد، بلافاصله مأموران کلانتری 11 این فرماندهی به محل اعزام شدند.
حبیب نجفی افزود: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد، دختری 10 ساله به نام بیتا در منزلشان در حال استحمام بر اثر گازگرفتگی جان خود را از دست داده است.
حادثه در جاده اسکله - قشم
قشم- خبرنگار کیهان: در اثر برخورد یک دستگاه خودرو سواری پژو با یک دستگاه کامیون در 35 کیلومتری محور قشم- اسکله کاوه 2نفرجان خود را از دست دادند.
یک زن 32 ساله و یک مرد 26 ساله در اثر شدت صدمات وارده در محل حادثه جان باختند.
سوء قصد علیه معتمد طایفه براهویی
زاهدان- ایرنا: رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان گفت: «خدانظر براهویی» یکی از معتمدان طایفه براهویی صبح دیروز هنگام بازگشت از نماز در نزدیکی مسجد مکی زاهدان مقابل منزلش از سوی افراد ناشناس با سلاح گرم مورد سوء قصد قرار گرفت و کشته شد.
سرهنگ ابراهیم ملاشاهی افزود: به گفته شاهدان حادثه سرنشینان یک دستگاه خودرو پژو بدون پلاک پس از به رگبار بستن این معتمد، از محل متواری شدند.وی تصریح کرد: پرونده این قتل از سوی مأموران انتظامی در دست رسیدگی است.
سوداگر مرگ بر دار مجازات
اردبیل- باشگاه خبرنگاران: صبح روز گذشته یک قاچاقچی مواد مخدر در محوطه زندان مرکزی اردبیل به دار آویخته شد.
وی به جرم مشارکت در نگهداری مواد مخدر از نوع هروئین به مقدار 5/940 کیلوگرم و پس از موافقت دادستان کل کشور به اعدام با چوبه دار محکوم شد.
قاتل 20 ساله اعدام شد
جغتای- باشگاه خبرنگاران: دادستان جغتای از اعدام یک قاتل 20 ساله در این شهرستان خبر داد.
علی اکبر رحیمی صبح دیروز در جمع خبرنگاران در ارتباط با حکم این جوان گفت: به موجب حکم صادره از شعبه پنجم دادگاه کیفری خراسان‌رضوی که مورد تایید شعبه یازدهم دیوان عالی کشور قرار گرفته است، «م.ق» به جرم قتل عمد به قصاص نفس و همچنین به دلیل ارتکاب اعمال غیراخلاقی محکوم به اعدام شد.
توقیف محموله بزرگ مواد مخدر
اصفهان- واحد مرکزی خبر: روز گذشته بیش از یک تن و 400 کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان شهرضا کشف و ضبط شد. فرمانده انتظامی شهرضا گفت: پلیس مبارزه با مواد مخدر و ماموران ایست و بازرسی شهید امامی این شهرستان حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کانتینردار که از زاهدان به سمت تهران در حرکت بود مشکوک و آن را متوقف کردند. سرهنگ امیرخانی افزود: در بازرسی از این وسیله نقلیه هزار و 428 کیلوگرم مواد مخدر شامل 889 کیلوگرم هروئين و مرفین و 539 کیلوگرم تریاک که ماهرانه در کانتینر جاسازی شده بود به دست آمد. وی ادامه داد: خودرو توقیف و یک قاچاقچی دستگیر و به مراجع قضایی تحویل شد.
بازداشت 10 قاچاقچی مواد مخدر
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف دو تن و 558 کیلوگرم انواع مواد مخدر در عملیات پیچیده و ویژه ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی طی 48 ساعت گذشته خبر داد.
عبدالرضا افزود: در ادامه این مبارزه پلیس در چند عملیات توانست محموله بزرگ شامل 980 کیلوگرم مرفین، 78 کیلوگرم هروئین و یک و نیم تن تریاک را که در جاسازی‌های حرفه‌ای حمل شده بودند کشف کند.
وی با بیان اینکه این مقدار مواد مخدر در گلوگاه‌های منطقه شرق و جنوب شرقی اصفهان کشف شده است تصریح کرد: در عملیات پلیس 10 نفر از قاچاقچیان حرفه‌ای و سابقه‌دار دستگیر و 5 دستگاه خودرو سبک و سنگین از آنان توقیف شد.
جاسازی مواد مخدر در بسته‌های گوشت
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی زابل گفت: ماموران انتظامی این شهرستان از فعالیت باندی از قاچاقچیان مواد مخدر در یکی از روستاهای اطراف باخبر شدند.سرهنگ نوربخش افزود: در ادامه تحقیقات پلیس مشخص شد، قاچاقچیان در قالب شرکت بسته‌بندی گوشت اقدام به جاسازی مواد مخدر در بسته‌های گوشت و چربی گاو کرده و آن را به سایر نقاط کشور قاچاق می‌کنند.چند اکیپ از ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر و یگان امداد به همراه ماموران اداره اطلاعات به محل اعزام شده و شرکت را مورد بازرسی قرار دادند.
وی خاطرنشان کرد: پس از ساعت‌ها بازرسی و کاوش  قسمت‌های مختلف شرکت در نهایت 485 کیلو و 900 گرم تریاک به طور ماهرانه‌ای در بسته‌های گوشت و چربی گاو جاسازی شده بود، کشف و ضبط شد.
فرمانده انتظامی زابل در پایان یادآور شد: در همین ارتباط یک نفر متهم دستگیر و تحقیقات پلیس در این زمینه ادامه دارد.
بازداشت قاچاقچی مرفین
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان گفت: ماموران ایستگاه بازرسی شهید حسینی‌سهل‌آباد هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خودرو سواری کیا اپتیما که از سیستان و بلوچستان به سمت مشهد درحرکت بود مشکوک شده و خودرو را متوقف کردند.
سرهنگ شاهوردی افزود: خودرو برای بازرسی به داخل ایستگاه‌ هدایت و 215 کیلو مرفین که به طرز ماهرانه‌ای در آن جاسازی شده بود کشف و یک نفر قاچاقچی دستگیر شد.
توزیع توتو در املش
رشت- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی املش گفت: در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر فعالیت فردی در امر تهیه و توزیع برگه‌های «توتو» در این شهرستان، موضوع را مورد بررسی قرار دادند و از منزل این فرد بازرسی به عمل آوردند.
سرهنگ سیدنژاد افزود: مأموران در بازرسی خود 3 کیسه 80 کیلویی حاوی 21 هزار و 500 برگ پیش‌بینی فوتبال (توتو) به همراه یک دستگاه ماشین حساب و مهر نمایندگی پخش این برگه‌ها را کشف و ضبط کردند.
به گفته وی متهم نیز پس از دستگیری با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شد.