kayhan.ir

کد خبر: ۳۰۸۴۱
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۴

سارقان پلیس‌نما در دام پلیس

معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری دو برادر سارق پلیس‌نما طی یک عملیات پلیسی خبر داد.


در فروردین ماه سال جاری فردی با مراجعه به کلانتری 170 کهریزک به مأموران اعلام کرد که دو سرنشین یک دستگاه خودرو 405 نقره‌ای رنگ که یکی از سرنشنیان آن لباس نظامی به تن داشته، تحت عنوان مأمور مبارزه با مواد مخدر اقدام به بازرسی وی و خودرو شخصی‌اش نموده و بعد از سرقت اموال متواری شده است. بعد از تشکیل پرونده، به دستور شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران پرونده در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، مالباخته در توضیح سرقت می‌گوید: به تصور اینکه آنها مأمور هستند، بلافاصله در حاشیه جاده توقف کردم. فردی که لباس نظامی به تن داشت از ماشین پیاده و ضمن معرفی خود به عنوان مأمور مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد که به آنها گزارش شده که در خودرو بنده مقادیری موادمخدر وجود دارد. به این بهانه ابتدا مرا پیاده و پس از بازرسی بدنی و گرفتن سوئیچ ماشین، اقدام به بازرسی داخل خودرو کرد و بعد از تحویل مدارک خودرو از محل دور شدند؛ زمانیکه به داخل ماشین خود بازگشته و قصد داشتم تا مدارک شناسایی خودرو را در داخل داشبورد بگذارم، متوجه شدم که مبلغ یک میلیون و 100 هزار تومان وجه نقد داخل خودرو توسط این افراد به سرقت رفت.
همزمان با آغاز رسیدگی به این پرونده که در محدوده بهشت زهرا به وقوع پیوسته، گزارش سرقت‌های مشابه دیگری و البته با انواع خودروهای سواری به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ گزارش شد.
با توجه به شیوه و شگرد سرقت‌ها که شباهت زیادی به سرقت‌های مجرمین طایفه فیوج داشت، کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی توانستند اقدام به شناسایی دو برادر سابقه‌دار بنام‌های هوشنگ، 48 ساله و مرتضی،40 ساله کنند.  دستگیری این دو نفر باعث پیدا شدن مخفیگاه آنان در شاهین ویلا کرج شد؛ در بازرسی از مخفیگاه متهمین علاوه بر کشف مقادیری وجوه نقد، طلا و جواهرات مسروقه، یک قبضه اسلحه کمری به همراه چندین عدد فشنگ جنگی و همچنین چندین گذرنامه مجعول متعلق به متهمین کشف شد. متهمان بعد از بازجویی به د‌ها سرقت به ویژه در محدوده غرب و جنوب غرب تهران، ده‌ها فقره کف‌زنی در محدوده مراکز تجاری و مالی به ویژه در نزدیکی شعبات بانکی و صرافی‌ها اعتراف کردند.
متهمین در خصوص چندین گذرنامه مجعول بدست آمده از مخفیگاه آنها نیز عنوان کردند که گذرنامه‌ها در کشور ترکیه جعل و برایشان ارسال شده و آنها با استفاده از این گذرنامه‌ها به کشورهای مختلف مسافرت کرده و در این کشورها، تحت عنوان توریست و گردشگر اقدام به سرقت به شیوه کف‌زنی کرده‌اند.
سرهنگ کارآگاه محمد اشراقی، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ ضمن اعلام این خبر گفت: به منظور شناسایی دیگر جرایم ارتکابی و همچنین سایر شکات و مالباختگان احتمالی، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر هر دو متهم از سوی بازپرس محترم پرونده صادر شده است؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی هویت متهمین شدند دعوت می‌شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه نمایند.