kayhan.ir

کد خبر: ۳۰۸۳۶
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۳

روبات‌های پروازی در رستوران‌های سنگاپور

یک مرکز توسعه روبات‌ها در سنگاپور اعلام کرد روبات‌های پروازی به‌عنوان نخستین تلاش استفاده تجاری تا پایان سال آینده به‌عنوان خدمتکار در رستوران‌های این کشور مورد استفاده قرار می‌گیرند.


به گزارش ایرنا، یادداشت تفاهمی با یکی از رستوران‌های سنگاپوری امضا شده و قرار است روبات‌های پروازی در این رستوران به کار گرفته شوند.
وی با اطمینان اعلام کرد که استفاده از این روبات‌‌ها می‌تواند مشکلات مربوط به کمبود نیروی انسانی در سنگاپور را کاهش دهد.
وی تصریح کرد که استفاده از این روبات ها می‌تواند خدماتی از قبیل رساندن غذا و نوشیدنی به مشتریان را انجام دهد و به خدمتکاران انسانی این فرصت را بدهد که از نظر مشتریان در مورد رستوران خود آگاه شوند.
«لی هسین لونگ» نخست‌وزیر سنگاپور از نمونه اولیه این روبات ماه گذشته میلادی دیدن کرد.روبات دستگاهی الکترو- مکانیکی برای انجام وظایف گوناگون است. یک ماشین که می‌تواند برای عمل به دستورهای گوناگون برنامه‌ریزی شود یا یک سری کارهای ویژه انجام دهد، به ویژه آن دسته از کارها که فراتر از توانایی‌های طبیعی و سرشتی بشر باشند.
این ماشین‌های مکانیکی انجام بهتر کارهایی چون احساس کردن، دریافت کردن و جابجایی اشیا یا کارهای تکراری مانند فرآوری مورد استفاده قرار می‌گیرند.تولید و توسعه فناوری ساخت روبات‌های صنعتی طی سال‌های گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته است.میزان حضور روبات‌ها در کشورهای مختلف متفاوت است به طوری که حدود نیمی از روبات‌های موجود در جهان در آسیا، 32 درصد در اروپا، 16 درصد در آمریکای شمالی، یک درصد در استرالیا و یک درصد نیز در آفریقا وجود دارند.گفتنی است، ژاپن با در اختیار داشتن 40 درصد روبات های جهان صاحب بیشترین روبات است.