kayhan.ir

کد خبر: ۳۰۸۲۱
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۸
فرمانده نیروی انتظامی ایلام:

مرز مهران روزانه آماده صدور گذرنامه به 50 هزار زائر اربعین حسینی است

فرمانده نیروی انتظامی ایلام گفت: نیروی انتظامی استان آماده ارائه خدمات گذرنامه‌ای به 40 تا 50 هزار زائر اربعین حسینی در طول روز، است.


به گزارش ایرنا، سرتیپ علی دولتی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان در مهران، اظهار کرد: خدمات گذرنامه‌ای تنها شامل صدور مجوز خروج و ورود بوده و در این مکان ویزای عراق صادر نمی‌شود.
وی گفت: نیروی انتظامی استان شمار زیادی از نیروهای آموزش‌دیده را برای ارائه خدمات گذرنامه‌ای در پایانه مرزی مهران مستقر کرده و در صورتی که دروازه‌های خروجی و ورودی در ایام اربعین افزایش یابد، پلیس گذرنامه در این مراکز برای ارائه خدمات بیشتر حضور می‌یابد.
فرمانده انتظامی ایلام یادآور شد: تدابیر لازم برای تامین امنیت مطلوب در طول مسیر ایلام به مهران با هماهنگی پلیس راه کشور اندیشیده شده و پلیس آمادگی دارد شرایط رفاه زائران اربعین حسینی را در پایانه مرزی این شهرستان فراهم کند.
دولتی تاکید کرد: دستگاه‌های متولی از اعلام خبرهای مبنی بر صدور روادید در مرز مهران خودداری کنند چرا که ممکن است طرف عراقی آمادگی لازم را برای انجام این کار نداشته باشد. وی به زائران اربعین حسینی توصیه کرد پیش از سفر به مهران ویزای خود را تهیه کنند.
فرمانده انتظامی ایلام ادامه داد: پلیس به هیچ زائری بدون داشتن گذرنامه و ویزای عراق اجازه خروج از مرز را نخواهد داد. دولتی گفت: مسئولان ذی‌ربط تلاش کنند با نظارت دقیق مانع از به وجود آمدن دلالی خرید و فروش ویزا در مرز شده و زمینه فعالیت افراد سودجو را فراهم نکنند تا زائران اربعین در کمال آرامش و اطمینان به این سفر معنوی مشرف شوند.
محمدرضا مروارید استاندار ایلام نیز از حذف دریافت عوارض شهرداری از زائران عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی خبر داد و گفت: شهرداری مهران با هماهنگی انجام شده و همکاری سازمان حج و زیارت هیچ وجهی به عنوان عوارض از زائران اربعین اخذ نمی‌کند.
شهرداری مهران پیش از این مبلغ 100 هزار ریال به عنوان عوارض از هر زائر عتبات عالیات اخذ می‌کرد.