kayhan.ir

کد خبر: ۳۰۸۱۹
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۸
قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی:

140 هزار واحد مسکن مهر آماده بهره‌برداری است

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح‌های مسکن مهر گفت: هم‌اکنون 140 هزار واحد مسکن مهر در کشور آماده بهره‌برداری است و این واحدها در طرح‌های زیر یکصد واحد به مردم تحویل می‌شود.


به گزارش خبرنگار ایرنا، «احمد اصغری‌مهرآبادی» در نشست شورای مسکن مهر استان گیلان افزود: تاکنون کار ساخت یک میلیون و 650 هزار واحد نیز به پایان رسیده است.
وی با بیان اینکه امسال 700 هزار واحد فروش اقساطی در برنامه وزارت راه و شهرسازی بوده، تصریح کرد: در زمان حاضر، یک میلیون و 310 هزار واحد مسکن فروش اقساطی شده است.
وی بزرگترین مشکل اتمام پروژه‌های مسکن مهر را تامین منابع مالی ذکر کرد و گفت: این وزارتخانه برای بهره‌برداری از 700 هزار واحد مسکن مهر در کشور تا پایان امسال برنامه‌ریزی کرده است.
«سیدمحمد پژمان» روز شنبه در حاشیه دیدار از روند اجرایی پروژه دو هزار واحدی مسکن مهر نفت در اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع مسکن‌هایی که ساخت آنها با عنوان مسکن مهر آغاز شده بیش از 50 درصد آن در کشور به بهره‌برداری رسیده و بقیه هم در مراحل مختلف احداث قرار دارند.
وی گفت: وزارت راه و شهرسازی مصمم است تمام پروژه‌های مسکن مهر که در دست ساخت است هر چه زودتر تمام شود اما از آنجایی که این پروژه‌ها تماما دولتی نیست و بخشی از آن به خود مردم مربوط می‌شود برنامه‌ریزی قطعی اتمام ساخت آن توسط دولت را با مشکل روبرو کرده است.
پژمان افزود: مردم به عنوان یک رکن مسکن مهر باید مابقی مانده سهم آورده خود را پرداخت کنند تا از پشتیبانی دولت در این زمینه برخوردار شوند و مسکن مهر آنان زودتر به بهره‌داری برسد.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: از جمله این پروژه‌ها مسکن مهر دو هزار واحدی نفت در اهواز است که مدت زیادی است که متوقف شده بود.
پژمان با اشاره به تصویب افزایش وام‌های ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده گفت: در این زمینه افزایش میزان وام برای کلان شهرها تا 500 میلیون ریال، شهرهای بزرگ 400 میلیون ریال و دیگر شهرها تا 300 میلیون ریال مصوب شده است.