kayhan.ir

کد خبر: ۳۰۵۲
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۶
هفته بیست و سوم لیگ برتر تحت تاثیر تقابل پرسپولیس و استقلال

امیدوار به روییدن گل در دربی 78!

دربی 78 دوباره در دی‌ماه برگزار می‌شود، ماهی که تاکنون تقابل سرخابی‌ها در آن برنده نداشته است. ضمن اینکه سه بازی گذشته این دو تیم هم برنده(تساوی بدون گل) نداشته است و همه منتظر پیروز شدن یکی از این دو تیم هستند.

سرویس ورزشی-
دربی 78 دوباره در دی‌ماه برگزار می‌شود، ماهی که تاکنون تقابل سرخابی‌ها در آن برنده نداشته است. ضمن اینکه سه بازی گذشته این دو تیم هم برنده(تساوی بدون گل) نداشته است و همه منتظر پیروز شدن یکی از این دو تیم هستند.
پیروزی در این دیدار استقلال را در صدر نگه می دارد و به قهرمانی نزدیک می‌کند ودر مقابل 3 امتیاز این بازی پرسپولیس را به صدرجدول و کسب جام زرین لیگ سیزدهم نزدیک می کند.
هفته بیست و سوم رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور از امروز در شرایطی با برگزاری شش دیدار آغاز می‌شود که روز جمعه در حساس ترین بازی لیگ تیم های استقلال و پرسپولیس به مصاف هم می روند.دیداری که همیشه حساسیت خاص و ویژه‌ای دارد ولی به خاطر شرایط دو تیم در جدول و اتفاقات حاشیه‌ای و رسانه‌ای دو باشگاه علیه همدیگر در روزهای اخیر، هیجانات این بازی را بیشتر کرده است.از دیدگاه فنی استقلالی‌ها امروز صدرنشین هستند و برای حفظ جایگاه خود در رتبه اول و دست نخوردن به رکورد شکست ناپذیری قلعه‌نویی در دربی، به فکر شکست دادن حریف سرخپوش خود در نخستین ماه فصل زمستان هستند. این پیروزی استقلالی‌ها را به قهرمانی نزدیک می‌کند.
در نقطه مقابل اما پرسپولیسی‌ها هم که به خاطر تساوی با نفت و شکست برابر فولاد در اهواز، جایگاهشان در صدر جدول را از دست داده‌اند و تا رده سوم پائین آمدند، امیدوارند با پیروزی برابر استقلال در این بازی مهم، شانس قهرمانی در لیگ سیزدهم را بار دیگر بدست آورد.پرسپولیسی‌ها به خاطر اعلام رای انضباطی پرونده محسن قهرمانی، این روزها سرمربی خود را مشغول پاسخگویی به ابهامات این پرونده و تقابل با مدیران باشگاه راه‌آهن می‌بینند و بازیکنان تاثیرگذار آن هم به خاطر اخبار مطرح شده در خصوص قلیان‌کشی در اردوی کیش، اسیر مسائل حاشیه‌ای هستند.مدیران و کادرفنی این تیم اگر نتوانند در روزها و ساعات باقی‌مانده تا دربی 78، تیم خود را به آرامش برسانند، قطعا در زمین بازی مقابل استقلال ضربه می‌خورند زیرا حفظ آرامش و کنترل استرس یکی از دلایل اصلی موفقیت در مهمترین بازی نیم فصل دوم لیگ برتر خواهد بود.
در این میان اما تماشاگران دو سرخابی که برای تماشای این بازی به ورزشگاه آزادی می‌آیند، آرزو می‌کنند این بازی برنده داشته باشد و همانند 3 تقابل گذشته دو تیم با تساوی بدون گل به پایان نرسد. برنده شدن یک تیم باعث می‌شود، حداقل نیمی از سکوهای ورزشگاه با شادی به خانه برگردند اما تمام ورزشگاه همانند دیدارهای گذشته از هزینه وقتی و مالی برای تماشای این بازی افسوس نخورند. قضاوت این دیدار که از ساعت 30/14 در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد برعهده سعید مظفری‌زاده، به همراه حسن کامرانی فر و سعید علی‌نژادیان است.ناظر این دیدار فریدون اصفهانیان خواهد بود.
نبردهایی به سود استقلال
از نخستین دربی پایتخت که شانزدهم فروردین‌ سال 47 با تساوی بدون گل به پایان رسید تا به امروز در مجموع 77 نبرد تاریخی بین سرخابی‌های پایتخت برگزار شده که استقلالى‌ها 24 مرتبه و پرسپولیسی‌ها 18 مرتبه پیروز شده‌اند و در 35 بازى دیگر دو تیم به نتیجه تساوى رضایت داده‌اند. در این دیدارها هر دو تیم 70 مرتبه دروازه یکدیگر را هم باز کرده‌اند.البته 4 گل پرسپولیس و 2 گل استقلال از روی ضربات پنالتی پایان مسابقه به ثمر رسیده است. همچنین 3 پیروزی 3 بر صفر(با رای فدراسیون فوتبال) برای استقلالی‌ها ثبت شده که این گل‌های زده و خورده در آمار نیامده است.برنامه کامل دیدارهای هفته بیست و سوم به شرح زیر است:
پنجشنبه:26/10/92
* داماش گیلان – فجرسپاسی شیراز(ساعت 14:30)* ذوب‌آهن اصفهان - فولاد خوزستان(ساعت 14:30)* تراکتورسازی تبریز - صبای قم(ساعت 14:30)* سایپا البرز - ملوان بندرانزلی(ساعت 14:30)* راه‌آهن - سپاهان اصفهان(ساعت 14:30)* استقلال خوزستان - گسترش فولاد تبریز(ساعت 15)
جمعه:27/10/92
* پرسپولیس – استقلال(ساعت 14:30)
یکشنبه: 06/11/92
* مس کرمان - نفت تهران(ساعت 14:30)