kayhan.ir

کد خبر: ۳۰۵۱۷
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۶

صدور ویزای 10 نفره برای زائران عزادار اربعین حسینی(ع)

مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه در غرب کشور از صدور ویزای «مانیفستی» در قالب گروه‌های 10 نفره برای زوار ایرانی عتبات عالیات در اربعین حسینی خبر داد.


علی ناصر سبحانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: زوار عتبات عالیات می‌توانند برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی با ثبت‌نام در قالب گروه‌های 10 نفره از ویزای مانیفستی استفاده کنند.
وی خاطرنشان کرد: سرکنسولگری عراق در استان کرمانشاه برای ساماندهی زوار هفت استان غربی کشور که از طریق سازمان حج و زیارت ثبت‌نام کنند، ویزای مانیفستی صادر خواهد کرد. مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه در غرب کشور با بیان اینکه تردد زوار از طریق مرز کرمانشاه صورت نمی‌گیرد، گفت: تردد از طریق مرز مهران صورت می‌گیرد و گرفتن ویزا در این مرز با توجه به مراجعه‌کنندگان زیاد بسیار سخت است.
سبحانی بیان داشت: به دلیل تردد زیاد زوار در مرزهای کشور در این ایام توصیه نمی‌شود که افراد برای گرفتن ویزا به مرز مراجعه کنند و توصیه اکید وزارت امور خارجه و سازمان حج و زیارت به شرکت‌کنندگان در راهپیمایی اربعین حسینی که امسال سازماندهی شده‌ برگزار می‌شود این است که حتما ویزای مانیفستی گروه‌های 10 نفره بگیرند.
وی با اشاره به ازدحام ایجاد شده در مرزها برای دریافت ویزای انفرادی، گفت: احتمالا ویزای انفرادی به افراد داده می‌شود، اما این موضوع پرهزینه‌تر است و امکان موفق شدن برای دریافت ویزا در مرز نیز وجود دارد.
مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه در غرب کشور افزود: کنسولگری‌های عراق در کرمانشاه، اهواز و مشهد پاسخگوی ارباب رجوع هستند و افراد می‌توانند قبل از مرز ویزای خود را بگیرند.
وی به افراد توصیه اکید کرد که از شهرستان‌های محل اقامت خود و از طریق سایت معرفی شده توسط سازمان حج و زیارت ثبت‌نام کرده تا پاسپورت‌های آنان از طریق دفاتر حج و زیارت به کنسولگری انتقال و پس از صدور ویزا مجددا برای آنها ارسال شود.
عبور 300 هزار زائر از مرز شلمچه
فرماندار خرمشهر گفت: پیش‌بینی بر این است که تا اربعین حسینی، 300 هزار زائر عتبات عالیات از مرز شلمچه عبور کنند.
ولی‌الله حیاتی در حاشیه اجرای مانور افتتاح قرارگاه اربعین، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار کرد: با برافراشتن بیرق حسینی در مرز بین‌المللی شلمچه خدمات‌رسانی به زائران حسینی در ایام اربعین در این مرز آغاز شد. حیاتی عنوان کرد: سامانه جدید و کریدور جدیدی در مرز بین‌المللی شلمچه تعریف شده و 70 تکیه در مرز نیز آماده خدمات‌رسانی به زائران هستند.
فرماندار خرمشهر با اشاره به اینکه مرز از 20 محرم باز شده و تا پایان اربعین باز خواهد بود گفت: چادرها و خیمه‌های هلال احمر و ظرفیت‌های اسکان هم در مرز و هم اردوگاه شهید باکری فراهم شده است.