kayhan.ir

کد خبر: ۳۰۴۹۴
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۶

حوادث کوتاه از کشور


انفجار گاز 2 قربانی گرفت
شهریار- واحد مرکزی خبر: روز گذشته حادثه انفجار ساختمان مسکونی در شهرستان قدس 2 کشته و 7 مجروح بر جای گذاشت. رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرستان قدس گفت: 5 نفر از مجروحان سرپایی مداوا شدند و 2 نفر دیگر به دلیل شدت جراحات به بیمارستان منتقل شدند که حال این مجروحان وخیم گزارش شده است.
وی افزود: عدم رعایت اصول ایمنی در استفاده از گاز شهری و تجمع آن در داخل ساختمان احتمال اصلی این حادثه است. در اثر این انفجار برخی ساختمان‌های اطراف تا 50 درصد آسیب دید.
غرق جوان 22 ساله
بجنورد- مهر: جوان 22 ساله اهل و ساکن مشهد مقدس که برای تفریح و شنا به استخر آبگرم روستای ایوب بجنورد رفته بود در اثر غرق‌شدگی جان خود را از دست داد.
مدیرعامل هلال‌احمر خراسان شمالی گفت: این جوان به دلیل گیرکردن از ناحیه سر در حصارکشی کف استخر جان باخت.
تصادفات منجر به مرگ
بابل- خبرنگار کیهان: در اثر تصادف یک دستگاه خودرو پراید با خودرو نیسان در محور بابل- قائمشهر سرنشین پراید که مردی 27 ساله بود به علت شدت جراحات وارده جان باخت و راننده و سرنشین دیگر پراید مصدوم شدند. همچنین تصادف خودرو با عابر پیاده در جاده حاجیکلا منجر به مرگ عابر پیاده شد و خودرو مذکور از صحنه تصادف فرار کرد.
فوت راننده در تصادف
یزد- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس راه استان یزد گفت: خبر حادثه تصادف دو خودرو سنگین در محور اردکان-نائین از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اعلام شد.
سرهنگ «احمد مظفری» افزود: مأموران گشت پلیس راه به همراه یگان‌های امدادی در محل حادثه حاضر شدند که مشاهده شد راننده 32 ساله کامیون کاویان بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده است.
وی علت این حادثه را عدم توجه به جلو از سوی راننده کامیون «کاویان» اعلام کرد.
اعتراف به قتل همسر
بوشهر- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: زنی که به علت اختلاف خانوادگی با شلیک سلاح همسرش را در حین خواب به قتل رسانده بود، دستگیر شد.
حیدر عباس‌زاده افزود: حادثه قتل بامداد آخرین روز آبان ماه رخ داد و قاتل پس از تحقیقات و بازجویی‌های پلیس شناسایی و به اتهام وارده اعتراف کرد و با صدور قرار لازم توسط مراجع قضایی روانه زندان شد.
مرگ مغزی بر اثر برخورد صاعقه
فارس- ایذه: بامداد روز گذشته جوان ایذه‌ای ساکن روستای هلایجان، بر اثر برخورد صاعقه دچار مرگ مغزی شد و به علت نبود امکانات برای تشخیص کامل و مداوا به اهواز اعزام شد.
جزئیات بیشتری در مورد حادثه و وضعیت مصدوم، اعلام نشده است
قاچاقچیان 770 کیلو تریاک را جا گذاشتند
بندرعباس - واحد مرکزی خبر: نیروهای انتظامی شهرستان میناب 770 کیلوگرم تریاک کشف کردند.
فرمانده انتظامی میناب گفت: این مقدار مواد مخدر پس از درگیری مسلحانه با قاچاقچیان از دو خودرو پژو در جاده منوجان - هشتبندی به دست آمد. سرهنگ جوادی‌زاده افزود: در این درگیری 2 قاچاقچی کشته و 2 نفر دیگر پس از مصدومیت به سمت کوه‌های اطراف متواری شدند که تلاش برای دستگیری آنها ادامه دارد. وی ادامه داد: از قاچاقچیان 2 قبضه اسلحه کلاشینکف به همراه 4 خشاب و 50 فشنگ به دست آمد.
سوخت قاچاق در آب‌های قشم
قشم - ایسنا: فرمانده یگان دریابانی شهرستان قشم از کشف و توقیف 100 هزار لیتر سوخت قاچاق و بیش از 15 هزار قوطی مشروبات الکلی توسط 2 شناور لنج در آب‌های خلیج‌فارس خبر داد.
سرهنگ انصاری ارزش مواد سوختی مکشوفه را حدود 2 میلیارد و 393 میلیون ریال اعلام کرد.
وی همچنین با اشاره به ارزش تقریبی 3 میلیارد و 800 میلیون ریالی مشروبات کشف شده، از توقیف یک فروند قایق نیز در این جریان خبر داد.
تبلیغ مواد افیونی در فضای مجازی
قائم‌شهر- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی قائم‌شهر گفت: شخصی با هویت (ه-ب) که در شبکه‌های اجتماعی اقدام به تبلیغ مواد مخدر و تحریک جوانان به مصرف این مواد افیونی می‌کرد شناسایی و دستگیر و تحویل پلیس فتا شد.
متهم  اینترنتی پس از اقرار به بزه انتسابی با تشکیل پرونده در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.
توقیف تریلر قاچاقچیان
دشتستان - فارس: فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان گفت: ماموران انتظامی این فرماندهی در راستای برخورد قاطع با پدیده قاچاق، در حین کنترل وسایل نقلیه عبوری در محور خروجی شهرستان به 4  دستگاه تریلر حامل انواع ریل کشویی، لوازم یدکی خودرو و رول کاغذ دیواری به رانندگی «حسن»، «محمدهادی»، «هومان» و «ماشاءالله» مشکوک و پس از توقیف وسایل نقلیه و بررسی مدارک گمرکی، لوازم فوق را که به صورت قاچاق در حال انتقال بود کشف کردند.
انصاری افزود: کارشناسان ارزش ریالی کالاهای مکشوفه را به طور تقریبی 9/1 میلیارد ریال برآورد کردند. وی ادامه داد: در همین راستا 4 نفر متهم دستگیر و به همراه خودروهای مکشوفه تحویل مراجع قضایی شدند.
کشتار گوسفندان توسط افعی
گناوه- باشگاه خبرنگاران: مار عظیم‌الجثه‌ای با ورود به یک دامداری در روستای شول از توابع بخش مرکزی شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر در ابتدا دو راس گوسفند را با گزیدن کشت که در این حین مالک دامداری متوجه حضور مار شد و برای جلوگیری از نابودی‌ دام‌های خود اقدام به خارج کردن گوسفندان کرد اما مار با حمله مجدد 4 راس گوسفند دیگر را کشت.
گفتنی است صاحب دامداری پس از این اتفاقات به سمت مار که احتمالا افعی بوده شلیک کرد اما به دلیل ترس از آنجا خارج شد.
دستگیری شکارچیان متخلف
یزد- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی بهاباد گفت: با توجه به اعلام خبری از اداره محیط زیست شهرستان مبنی بر حضور شکارچیان غیرمجاز در سطح حوزه استحفاظی، بلافاصله اکیپ گشت پلیس اطلاعات و یگان‌های انتظامی اقدام به گشت‌زنی در محل‌های موردنظر کردند.
سرهنگ ثقفی افزود: ماموران پلیس اطلاعات با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات لازم موفق شدند ردپایی از این شکارچیان در منطقه شکارگاهی «کمکوئیه» بدست آورند.
وی ادامه داد: ماموران پلیس در یک عملیات ضربتی خودرو متهمان را متوقف و ضمن دستگیری 4 تن از شکارچیان غیرمجاز در بازرسی از صندوق این خودرو 3 لاشه قوچ کوهی و همچنین مقادیری سلاح و مهمات شکاری غیرمجاز کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان بهاباد در پایان یادآور شد: متهمان جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.