kayhan.ir

کد خبر: ۳۰۳۳۲
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۸

روایت مدیر کل مطبوعاتی خاتمی از بی‌علاقگی اصلاح‌طلبان به امام(ره) (خبر ویژه)

مدیر کل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد دولت اصلاحات اذعان کرد، که بسیاری از اصلاح‌طلبان برخلاف اول انقلاب دیگر علاقه‌ای به امام خمینی ندارند.


عیسی سحرخیز از افراطیون مدعی اصلاحات و همکار گروهک‌ها، مدیر کل مطبوعات داخلی در دولت خاتمی بود که در فتنه 88 بازداشت شد. وی در گفت‌وگو با جرس گفت «خیلی از اصلاح‌طلبان برخلاف اول انقلاب دیگر علاقه‌ای به آقای خمینی ندارند.»
وی در این مصاحبه با یادآوری نحوه آشنایی‌اش با سیدمحمد خاتمی و همکاری‌هایش با وی، گریزی هم به ماجرای «خروج از حاکمیت» که توسط تعدادی از اصلاح‌طلبان در دوران دولت دوم خرداد مطرح شد، زده و یادآور شده است: بحث‌هایی مانند خروج از حاکمیت مباحث داخلی اصلاح‌طلبان بود. از لحاظ تئوریک هم روی آنها کار می‌شد. دیدگاه‌ها هم بسیار متفاوت بود. اصلا تعبیر جبهه اصلاحات به همین دلیل بود.
سحرخیز که سابقه حمایت از بهائیت و هم‌جنس‌بازان را دارد، می‌گوید: من نگاه منتقدانه‌ای به ایشان [امام] دارم و فکر می‌کنم خیلی از کارها خطا بود.
سحرخیز همچنین «تغییر قانون اساسی»، «تغییر ساختاری قوه قضائیه» و «حذف نهاد ولایت فقیه» را جزیی از اصلاحات ساختاری(!) می‌داند و اضافه می‌کند: ما در اول انقلاب اشتباه کردیم که با خوش‌بینی بسیار و اولیه به آیت‌الله خمینی، به ولایت فقیه هم باور داشتیم.
اظهارات سحرخیز به ویژه درباره بی‌علاقگی اصلاح‌طلبان به حضرت امام(ره) طبق روال گذشته با سکوت توام با تاکید مدعیانی چون مجمع روحانیون مواجه شده است. در دولت خاتمی نیز گنجی تروریست ویژه افراطیون در حاشیه کنفرانس برلین مدعی شد «خمینی به موزه تاریخ خواهد رفت» اما سخنان وی با سکوت و انفعال خاتمی، مجمع روحانیون، حزب مشارکت و چپ‌های سابقا خط امامی مواجه شد. با این سکوت مداوم می‌شود گفت که مدعیان اصلاح‌طلبی به وضعیت «مرده‌ای در میان زندگان رسیده‌اند.»