kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۷۳۱
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۶
معاون وزیر آموزش و پرورش:

دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل حمایت مالی می‌شوند

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل که به دلیل مشکلات مالی امکان تحصیل ندارند حمایت مالی می‌شوند.

همدان- خبرنگار کیهان:

«محمد دیمه‌ور» در حاشیه سومین جشنواره درس‌پژوهی دوره ابتدایی استان همدان اظهار کرد: طبق تفاهمنامه منعقد شده با وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی از ظرفیت این وزارتخانه برای تقویت ورود دانش‌آموزانی که به دلیل مشکلات مالی خانواده از تحصیل بازمانده‌اند استفاده می‌شود. وی افزود: سال گذشته 156 هزار دانش‌آموز از تحصیل بازمانده بودند که تعداد قابل توجهی از آنها در سال تحصیلی جاری جذب شده‌اند.
دیمه‌ور تصریح کرد: با تشکیل ستاد انسداد مبادی بی‌سوادی در همه استان‌های کشور، زمینه تحصیل برای همه افراد حتی در روستاهای دور افتاده و عشایر فراهم شده است.
وی گفت: با تشکیل این ستاد آمار اسمی و آدرس دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل و یا دانش‌آموزانی که ترک تحصیل کرده‌اند توسط سی‌دی در اختیارشان قرار می‌گیرد و مدیران استان‌ها خانه به خانه برای جذب دانش‌آموزان اقدام خواهند کرد. معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: هم‌اکنون پوشش تحصیلی عشایر کشور در دوره ابتدایی درحد مطلوبی است و این مقطع بیش از دیگر مقاطع، پوشش تحصیلی دارد.