kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۶۵۵۷
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۸
پزشکیان در مراسم دریافت استوارنامه سفرای جدید ۶ کشور:

سکوت غرب در مقابل کشتار هزاران انسان بی‌گناه مهر تأییدی بر این جنایات است

رئیس‌جمهور گفت: متاسفانه شاهد اعمال استاندارد دوگانه از سوی آمریکا و کشورهای اروپایی در قبال مسئله حقوق بشر هستیم؛ در حالی که این کشورها نسبت به تضییع حقوق یک فرد در کشورهایی مثل ایران، همه دنیا را به‌هم می‌ریزند، در برابر کشتار ده‌ها هزار انسان بی‌گناه از سوی رژیم صهیونیستی، با سکوت خود مهر تایید بر این جنایات می‌زنند.
 
 
 
 
مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور در مراسم‌های رسمی جداگانه‌ای، استوارنامه سفرای جدید سودان، دانمارک، نیجر، آلمان، قطر و نروژ را دریافت کرد.
وی در این مراسم‌ها ضمن آرزوی موفقیت برای سفرای جدید این 6 کشور در مدت ماموریت خود در جمهوری اسلامی ایران، بر عزم کشورمان برای ارتقای سطح روابط و گسترش همکاری‌ها با همسایگان، کشورهای منطقه و دیگر کشورهای جهان تاکید کرد و گفت: من از ابتدای آغاز به کار همواره اعلام کرده‌ام که بنای ما همکاری با همه کشورها بر اساس احترام و منافع متقابل است.
رئیس‌جمهور در دیدار سفرای جدید سودان و نیجر بر عزم جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همکاری‌ها و ارتقای روابط فیمابین، در راستای توسعه متقابل تاکید کرد.
پزشکیان همچنین در دیدار سفرای دانمارک، آلمان و نروژ با اشاره به سابقه روابط دوستانه میان این کشورها با ایران تصریح کرد: ما در گذشته روابط خوبی در عرصه‌های اقتصادی، تجاری، فرهنگی و اجتماعی داشتیم و بنای دولت چهاردهم جمهوری اسلامی ایران احیای روابط دوستانه با کشورهای اروپایی و گسترش همکاری‌ها به‌خصوص در عرصه اقتصادی و تجاری است.
وی با اشاره به تشدید جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان، اظهار داشت: متاسفانه شاهد اعمال استاندارد دوگانه از سوی آمریکا و کشورهای اروپایی در قبال مسئله حقوق بشر هستیم؛ در حالی که این کشورها نسبت به تضییع حقوق یک فرد در کشورهایی مثل ایران، همه دنیا را به‌هم می‌ریزند، در برابر کشتار ده‌ها هزار انسان بی‌گناه از سوی رژیم صهیونیستی، با سکوت خود مهر تایید بر این جنایات می‌زنند.
رئیس‌جمهور همچنین در دیدار سفیر قطر با قدردانی از تلاش‌های این کشور در راستای برقراری آتش‌بس، گفت: اگر کشورهای اسلامی انسجام و وحدت داشتند و یکصدا علیه جنایات رژیم صهیونیستی اعتراض کرده و عمل می‌کردند، هرگز شاهد ارتکاب و تداوم گستاخانه اقدامات جنایتکارانه این رژیم نبودیم.
در این مراسم آقایان «عبدالعزیز حسن صالح» سفیر جدید سودان، «سورن یاکوبسن» سفیر جدید دانمارک، «سیدو زتائو علی» سفیر جدید نیجر، «مارکوس پوتسل» سفیر جدید آلمان، عبدالعزیز سعد بن عبدالله آل محمود الشریف» سفیر قطر و «پاول بیور نستاد» سفیر جدید نروژ ضمن تسلیم استوارنامه‌های خود به دکتر پزشکیان، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، بر عزم خود برای تلاش در مسیر گسترش همکاری‌ها و ارتقای سطح روابط فیمابین تاکید کردند.
دنیا باید بداند خون شهید نصرالله
و همراهانش همچنان خواهد جوشید
و در مقابل ظلم و ستم قد علم خواهد کرد
همچنین پزشکیان با حضور در دفتر جنبش حزب‌الله در تهران، در دفتر یادبود شهید سید حسن نصرالله نوشت: آمریکا و طرفداران رژیم صهیونیست به دنیا نشان دادند که حقوق بشر، کرامت انسان و قوانین بین‌الملل چگونه نقض می‌شود و تروریست‌ها و جنایتکاران به نام طرفداران حقوق انسانی و در مقابل ظلم‌ستیزان و طرفداران مظلومین، تروریست نامیده می‌شوند.
متن یادداشت رئیس‌جمهور به شرح زیر است؛
بسم‌ الله الرحمن الرحیم
وَ لَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ ‌الله أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ
درود خداوند بر شهید مقاومت که عمر شریف خود را در راه آزادی مردم فلسطین و مبارزه با صهیونیست متجاوز سپری نمود.
دنیا باید بداند که خون این شهید بزرگوار و همراهانش همچنان خواهد جوشید و در مقابل ظلم و ستم قد علم خواهد کرد و آمریکا و طرفداران رژیم صهیونیست به دنیا نشان دادند که حقوق بشر، کرامت انسان و قوانین بین‌الملل چگونه نقض می‌شود و تروریست‌ها و جنایتکاران به نام طرفداران حقوق انسانی و در مقابل ظلم‌ستیزان و طرفداران مظلومین، تروریست نامیده می‌شوند.
ننگ بر این تفسیر و تعبیر حامیان دروغین انسانیت و آزادی باد و مردم عزیز فلسطین و لبنان بدانند که ایران و مردم حق‌طلب همچنان با آنان خواهند ایستاد.
دنیا شاهد است که آمریکا و کشورهای غربی
چگونه از جنایات صهیونیست‌ها
حمایت می‌کنند
علاوه‌بر اینها، مسعود پزشکیان در جریان سفر به نیویورک به منظور شرکت در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در گفت‌وگویی مشروح با شبکه الجزیره انگلیسی به سؤالات این شبکه درباره گسترش جنایات رژیم صهیونیستی به لبنان، راه‌حل مشکل فلسطین، گفت‌وگو برای حل مسئله هسته‌ای و گسترش روابط با کشورهای غربی و همکاری با کشورهای همسایه پاسخ داد.
وی افزود: آنچه که الان رژیم صهیونیستی در منطقه انجام می‌دهد، در حقیقت یک نسل‌کشی است و متاسفانه کشورهای اروپایی و به‌خصوص آمریکا از این جنایت‌هایی که صهیونیست‌ها انجام می‌دهند، دفاع می‌کنند. اینها ظاهرا دم از دفاع از حقوق بشر و قوانین بین‌المللی می‌زنند، ولی در هیچ قانونی کشتن بچه‌ها، زنان، پیرها، جوانان و نابودی بیمارستان‌ها در هیچ جنگی معنا و مفهومی ندارد و مجاز نیست. این قوانین برای این است که باید با کسی که می‌جنگد، جنگید، نه اینکه به زنان و کودکان و مریض‌ها و پیران حمله و مدارس را بمباران کنند. دنیا این را می‌بیند که آمریکا و برخی کشورهای اروپایی دارند از جنایات رژیم صهیونیستی پشتیبانی می‌کنند و از نظر روحی و انسانی واقعا برای من بسیار سخت است که بپذیرم در دنیایی زندگی می‌کنیم که می‌شود با ابزار قدرت جان انسان‌های بی‌گناه را گرفت.
رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: ما به عنوان مسلمان نسبت به این قضیه احساس تعهد می‌کنیم و باید کشورهای اسلامی بنشینند و در مقابل این جنایات یک عکس‌العمل مشخصی نشان دهند و اجازه ندهند جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان ادامه یابد.
رژیم صهیونیستی عامل اصلی ایجاد بی‌ثباتی
در منطقه است
خبر دیگر اینکه، پزشکیان در جریان سفر به نیویورک نیز، در گفت‌وگویی مشروح با شبکه تلویزیونی CNN به سؤالات این شبکه درباره جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان و غزه، پاسخ جمهوری اسلامی ایران به ترور اسماعیل هنیه، نگاه خود به موضوع صدور ارزش‌های انقلاب اسلامی، گفت‌وگو برای حل مسئله هسته‌ای و تقویت تعاملات با دنیا و ارتقای سطح روابط و همکاری‌ها با کشورهای منطقه پاسخ داد.
وی ادامه داد: آنچه الان در لبنان اتفاق می‌افتد و ما در خبرها شنیدیم، قبل از اینکه بگوییم حزب‌الله می‌خواهد جواب بدهد یا نه، یک فاجعه انسانی است. رژیمی که آمریکا و کشورهای اروپایی از او پشتیبانی می‌کنند، در مقابل دیدگان دنیا، دست به جنایت‌هایی می‌زند که از نظر حقوق بشری و قوانین بین‌المللی هیچ توجیهی برای آن وجود ندارد. قبل از اینکه حزب‌الله بخواهد به این حملات جواب بدهد، سازمان ملل و کشورهایی که ادعای حقوق بشر می‌کنند، باید رژیم صهیونیستی را وادار کنند که سر جای خود بنشیند.
رئیس‌جمهور گفت: حزب‌الله با رژیمی رو‌به‌روست که تا بن دندان مسلح است و آمریکا برای پشتیبانی از او کشتی‌های هواپیمابرش را به اقیانوس اطلس و دریای مدیترانه آورده و از او دفاع می‌کند؛ این از نظر انسانی و از نظر حقوق بشری غیرقابل قبول است که کشوری ادعا کند باید دموکراسی، حقوق بشر و آزادی در دنیا حاکم باشد، اما از رژیمی پشتیبانی کند که انسان‌ها و بچه‌ها و پیرها را
می‌کشد.
اصل بی‌ثباتی که در منطقه ‌ایجاد می‌شود، به خاطر رژیم صهیونیستی است. رژیم صهیونیستی آدم نکشد و ترور نکند، هیچ اتفاقی نمی‌افتد. آمریکا از رژیم صهیونیستی پشتیبانی نکند، رژیم صهیونیستی مردم را از خانه‌هایشان و سرزمین‌شان بیرون نکند، بعد ببینم حوثی‌ها و حزب‌الله و حماس و یا اینهائی که می‌گویید، چه مداخله‌ای
خواهند کرد.