kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۶۳۲۴
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۹
خطیب جمعه تهران:

مسئله نفوذ خطری جدی است

امام جمعه موقت تهران با اشاره به مسئله نفوذ که در بیانات رهبر انقلاب نیز بر آن تاکید شد، گفت: خطر نفوذ خطری جدی است، اینچنین است که یک ملت و یک امت را از بین می‌برد. قرآن کریم بر خطر نفوذ تاکید داشته است، از جمله در سوره توبه که می‌فرماید، نفوذی‌ها طوری عمل می‌کنند که همین‌طوری نمی‌توان آنها را شناخت.
 
 
 
 
آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‎های نماز جمعه تهران که در دانشگاه تهران برگزار شد، بیان داشت: در خطبه‌های اول بحث ما پیرامون مباحث توحیدی است؛ از جمله مباحث توحیدی این است که انسان‌ها در برخورد با خداوند دو جور هستند. بعضی‌ها دین شعار هستند؛ حرف می‌زنند اما در عمل خبری نیست، دم از دین، دم از اسلام و دم از مذهب می‌زنند اما در صحن زندگی آن چیزی که نیست دین است. دو آیه قرآن در این باره است؛ یکی سوره حج آیه 11 و دیگری سوره حجرات آیه ۱۴ است.
امام جمعه موقت تهران افزود: گروه دوم آنها هستند که خدامدار هستند؛ برای دین هزینه می‌کنند، چه جانی؛ مالی و آبرویی. این‌ها در آیه ۱۵ سوره حجرات آمده‌اند. «بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ فِي سَبِيلِ اللهِ» مقام معظم رهبری در این باره دو نمونه بیان کردند؛ یک نمونه از دینمداران، ایثارگران دفاع مقدس، شهدا، جانبازان و رزمندگان هستند. رهبر انقلاب در رابطه با اینها فرمودند: در هشت سال دفاع مقدس، رزمندگان دفاع از وطن داشتند که یک ارزش است اما بالاتر از آن دفاع از اسلام داشتند.
آیت‌الله خاتمی ادامه داد:‌ اگر این جهاد مقدس نباشد، این جنایتکاران وحشی اثری از دین باقی نمی‌گذارند.
وی تشریح کرد: جلوه دین‌مداری عملی، آمادگی برای جهاد در راه خدا است؛ پیغمبر اکرم(ص) فرمودند كسى كه جهاد نكرده يا آرزوى جهاد نداشته باشد و بميرد به نوعى نفاق مرده است.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه باید برای دین هزینه کرد، ادامه داد: قرآن کریم ۴۱ بار واژه جهاد را آورده است.
آیت‌الله خاتمی با اشاره به حادثه تلخ معدن طبس، تأکید کرد: آنچه که مهم است این است که این قضایا دقیق بررسی شود؛ اگر قصور و یا تقصیرهای احتمالی چه اشخاص حقیقی و چه اشخاص حقوقی داشته‌اند، جداً پیگیری شود.
وی با ابراز خوشحالی از یکپارچگی ملت ایران در محکومیت جنایات اسرائیل، بیان داشت: سراسر ایران در روز خشم مقدس پس از نماز جمعه یکصدا می‌گوید که مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل. رئیس‌جمهور ایران در نیویورک و در قلب آمریکا، محتوای صحبتش هم مرگ بر اسرائیل بود.
امام جمعه موقت تهران گفت: مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، مرجعیت نجف و حوزه‌های علمیه موضع گرفتند و جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند و این قله‌های دین عملا اعلام کردند که ما دین را از سیاست جدا نمی‌دانیم. وقتی یک جانی به جان اسلام افتاده وارد میدان می‌شویم.
آیت‌الله خاتمی با اشاره به شعار «ما می‌توانیم»، افزود: شعار ایران اسلامی یک شعار است که ما با آن پیروز شدیم، این نه تنها شعار ایران بلکه شعار اسلام است.
وی تاکید کرد: پیروز میدان مقاومت و حزب‌الله هستند، آنها که می‌گویند نمی‌توانند قبل از انقلاب نیز می‌گفتند که با مرگ بر شاه که شاه سرنگون نمی‌شود اما دیدید که با «مرگ بر شاه» شاه سرنگون شد.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به مسئله نفوذ که در بیانات رهبر انقلاب نیز بر آن تاکید شد، گفت: خطر نفوذ خطری جدی است، اینچنین است که یک ملت و یک امت را از بین می‌برد. قرآن کریم بر خطر نفوذ تاکید داشته است، از جمله در سوره توبه که می‌فرماید، نفوذی‌ها طوری عمل می‌کنند که همین‌طوری نمی‌توان آنها را شناخت.
آیت‌الله خاتمی اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، وزارت بهداشت، مطبوعات و صدا و سیما که اندیشه ساز هستند، باید مراقب بود که در انقلاب نفوذ نکنند. وی گفت: مطمئن هستم با این مردم،‌ دشمن نه در عرصه نرم و نه در خارج از آن هیچ غلطی نتوانسته و نخواهد توانست انجام دهد.
امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: بصیرت، شما را در مقابل نفوذ ضد ضربه خواهد کرد و امروز علمدار بصیرت در کشور ما حضرت امام خامنه‌ای است.
آیت‌الله خاتمی افزود: ببینید دشمن از چه کسانی تجلیل می‌کند و چه کسانی را تحویل می‌گیرد، دشمن روی چه کسانی انگشت می‌گذارد و چه کسانی را تجلیل می‌کند.
 امیر آراسته: همه ما مدیون برادران بسیجی هستیم
امیر سرتیپ ناصر آراسته، مشاور نظامی مقام معظم رهبری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه پایتخت با اشاره به دوران دفاع مقدس، گفت: همه ما مدیون برادران بسیجی هستیم. ۲۱۷ هزار نیروی کادر ارتش با متوسط زمانی ۶۰ ماه در جبهه‌ها حضور داشتند. قریب به ۱۸۰ هزار نفر از مجموعه برادران ما در سپاه، ستاد جنگ‌های نامنظم شهید چمران، پیشمرگان کرد مسلمان، کمیته‌های انقلاب اسلامی، ژاندارمری و دیگر نیروهای مردمی وابسته در این قسمت‌ها در دفاع مقدس با متوسط زمانی ۵ سال خدمت، حضور داشتند.
به گزارش مهر، وی خاطرنشان کرد: همان‌طور که حضرت آقا فرمودند، تاریخ دفاع مقدس باید برای همیشه ملت ما را تضمین کند. این عظمت دفاع مقدس، عظمت کمی نیست.
امیر آراسته با اشاره به نقلی از یکی از مقامات حزب بعث عراق اظهار داشت: سفیر وقت نظام بعثی در سازمان ملل می‌گوید، صدام در سال ۵۸ دیداری با وزیر خارجه آن زمان ایران آقای یزدی داشت و بعدش به من گفت که شاید هر صد سالی چنین فرصتی نصیب ما شود و الان این فرصت نصیب ما شده است. ایران انقلاب کرده ساختارهای سیاسی آن هنوز ایجاد نشده است. ارتش آن از ۴۰۰ هزار نفر به ۲۵۰ هزار نفر تقلیل پیدا کرده است؛ سپاه پاسداران آنها در حال شکل گیری و هنوز سپاه شهری است و به بلوغ عملیاتی نرسیده است.
مشاور نظامی مقام معظم رهبری اظهار داشت: در استان خوزستان فقط ۲۰ نفر پایور سپاهی وجود داشت و از لشکر ۹۲ که در استان خوزستان بوده است آن‌قدر باقی مانده بود که مراقب باشد تا لوله‌های نفتی منفجر نشود. اقتصاد ما ۶ میلیارد دلار ذخیره ارزی داشت در حالی که عراق آن زمان ۳۶ میلیارد دلار ذخیره ارزی داشت و تمام دولت آن نظامی بودند و جنگ را بر ما تحمیل کرد و قبل از آن ۱۸ گروه حزب مسلح را علیه جمهوری اسلامی ایران در شمال غرب، شمال، شمال شرق، جنوب شرق و جنوب غربی کشور، به جان جمهوری اسلامی انداخته بود و هدف از این کار، هدفی بود که استکبار داشت تا انقلاب را محبوس کنند و به سازش بکشانند و از محتوا تهی کنند و در نهایت ساقط کنند که موفق نشدند.
امیر آراسته بیان داشت: آنها سه روزه قصد تصرف خرمشهر را داشتند که نزدیک به ۴۰ روز این کار طول کشید. دو ساعت بعد از عملیات سراسری علیه جمهوری اسلامی ایران عملیات انتقام نیروی هوائی صورت گرفت و فردای آن عملیات کمان ۹۹ صورت گرفت و صدام فهمید که این‌گونه نیست و درست است که غربی‌ها را بیرون کردیم و قطعات به ما نمی‌رسد اما توکل، شجاعت، بصیرت و ولایت مداری کار خودش را انجام می‌دهد.
مشاور نظامی مقام معظم رهبری گفت: صدام بعد از فتح المبین و بیت المقدس درخواست آتش‌بس کرد و البته درخواست صلحی نبود و حضرت امام فرمودند تا پوتین یک سرباز بعثی در خاک ما است، آتش‌بس معنا ندارد و باید از کشور ما بیرون رود و جنگ ادامه پیدا کرد و ما پیروز شدیم.