kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۱۳۳۸
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۶
پیام رهبر انقلاب به نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان اروپا:

برجسته‌ترین مسئله امروز جهان شکست اخلاقی و سیاسی و اجتماعی تمدّن غربی است

حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، در پیامی به پنجاه‌وهشتمین نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا، با اشاره به مسائل پیچیده‌ کنونی جهان، بر نقش‌آفرینی و اثرگذاری این دانشجویان در مسائل بزرگ با تکیه بر انگیزه، ایمان و اعتماد به ‌نفس تأکید کردند.
 
 
 
 
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
دانشجویان عزیز! اتّحادیه‌ ریشه‌دار و خوش‌نام شما و استمرار فعّالیت‌های آن پدیده‌ای مژده‌بخش است. این حضور جمعی می‌تواند ـ در اندازه‌ خود ـ در مسائل پیچیده‌ کنونی جهان نقش‌آفرین باشد. اثرگذاری در مسائل بزرگ، بیش از هر عِدّه ‌و عُدّه‌ای، بر انگیزه و ایمان و اعتماد به‌نفسِ فعّالان متّکی است؛ و این سرمایه‌ ارزشمند بحمدالله در شما جوانانِ ایرانیِ مؤمن و انقلابی موجود و مشهود است.
مسائل مهم و زخم‌های تازه و کهنه‌ جهان را می‌شناسید. تازه‌ترین آنها فاجعه‌ بی‌نظیر غزّه است. ‌برجسته‌ترین آنها شکست اخلاقی و سیاسی و اجتماعی غرب و سیاستمداران غربی و تمدّن غربی است. عبرت‌آمیزترین آنها ناتوانیِ لیبرال‌دموکراسیِ مدّعیانِ آن در استقرار آزادی بیان و غفلت مرگبار آنان از موضوع عدالت اقتصادی و اجتماعی است. بارقه‌ کم‌سو ولی امیدبخشِ اعتراضاتِ مردمی و به‌خصوص دانشجویی در آمریکا و اروپا نیز از مسائل مهمّ کنونی است. منطقه‌ غرب آسیا و کشور عزیز ما نیز با مسائل کوچک و بزرگ متعدّد روبه‌رویند. همه‌ اینها زمینه‌های اندیشه و کار و ابتکار برای مجموعه‌ مبارکی همچون اتّحادیّه‌ شما است.
توفیقات شما را از خداوند عزیز حکیم مسئلت می‌کنم.
سیّدعلی خامنه‌ای
1403/4/15