kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۱۲۴
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۰

حوادث کوتاه از کشور


5 کشته حادثه رانندگی
اهواز - واحد مرکزی خبر: حادثه رانندگی در محور اهواز - مسجد سلیمان 5 کشته بر جای گذاشت. فرمانده پلیس راه خوزستان گفت: در این حادثه که عصر روز دوشنبه بین یک دستگاه خودرو پژو 405 با یک‌دستگاه سواری پراید روی داد، هر 5 سرنشین دو خودرو کشته شدند.
سرهنگ قدرتی با اشاره به اینکه بر اثر این حادثه خودرو پژو منفجر شد و آتش گرفت گفت: 3 نفر از کشته‌شدگان سرنشین پژو و 2 نفر نیز از سرنشینان پراید بودند. فرمانده پلیس راه خوزستان علت حادثه را بی‌دقتی راننده خودرو پژو در انحراف به چپ اعلام کرد.
برخورد مرگبار دو خودرو
ارومیه - واحد مرکزی خبر: حادثه رانندگی در شهرستان خوی 5 کشته و زخمی بر جای گذاشت.
فرمانده پلیس راه آذربایجان غربی گفت: در این حادثه که صبح دیروز در 15 کیلومتری محور خوی - ایواوغلی رخ داد 2 دستگاه خودرو پیکان با یکدیگر برخورد کردند. سرهنگ فرمانی افزود: در این حادثه 2 نفر از سرنشینان یکی از خودروها کشته و 3 نفر هم بشدت زخمی شدند که یکی از آنها در بیمارستان جان سپرد.
وی علت این حادثه را انحراف به چپ یکی از سواریها اعلام کرد.
مونوکسیدکربن 4 قربانی گرفت
یاسوج - واحدمرکزی خبر: رعایت نکردن نکات ایمنی هنگام نصب بخاری باعث استنشاق گاز مونوکسید کربن و مرگ 4 شهروند یاسوجی شد.
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر ثر استنشاق گاز دی‌اکسید کربن ناشی از بخاری گاز سوز، 4 نفر از اعضای یک خانواده شامل پدر 38 ساله، مادر 35 ساله، دختر 14 ساله و پسر 7 ساله جان باختند.وی افزود: علت این حادثه نصب غیراستاندارد دودکش بخاری و بسته بودن فضای اتاق اعلام شد.
برق‌گرفتگی حادثه آفرید
یزد - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان مهریز استان یزد از فوت دو نفر بر اثر برق‌گرفتگی در درون چاه خبر داد.
سرهنگ نصیری افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد یک نفر به نام احمد 25 ساله در درون چاه دچار برق‌گرفتگی شده و صاحبکارش برای نجات وی به درون چاه رفت که به دلیل عدم رعایت اصول ایمنی دچار برق‌گرفتگی شده و هر دو نفر در درون چاه  بر اثر شدت صدمات وارده و برق‌گرفتگی، جان خود را از دست دادند.
فرمانده انتظامی شهرستان مهریز ادامه داد جسد متوفیان به پزشکی‌قانونی منتقل شد.
قرص برنج در رژیم غذایی همسر
زنجان - فارس: رئیس پلیس آگاهی استان زنجان از کشف راز قتل مردی در زنجان خبر داد که توسط همسر و همدستش با قرص برنج روی داده بود.
جعفر رحمتی به پیگیری‌های نامحسوس متهم مظنون به قتل در این پرونده اشاره کرد و افزود: بعد از ارزیابی‌های انجام شده مشخص شد مرحوم علاقه بیش از حد و وافری به همسر خود داشته است.
وی به محدودیت‌های ایجاد شده توسط مرحوم برای همسر خود به بهانه علاقه اشاره کرد و گفت: محدودیت‌های ایجاد شده از طرف مقتول عامل تصمیم برای این جنایت شده است.
رحمتی از تهیه قرص برنج توسط یکی از آشنایان قبلی متهمه خبر داد و اعلام کرد این خانم وزن زیاد را بهانه خوراندن قرص برنج قرار داده و همسر خود را به قتل رسانده است.
سقوط مرگبار از آسانسور
رشت - خبرنگار کیهان: معاون اجتماعی پلیس گیلان از کشته شدن مردی 50 ساله در اثر سقوط در داخل چاه آسانسور در رشت خبر داد.
سرهنگ خیرخواه گفت: این مرد که مهندس اجرایی ساختمان در دست ساخت بود به علت تاریکی و نبود دیدکافی از ارتفاع 20 متری در چاه آسانسور سقوط کرد و در دم کشته شد.
معاون اجتماعی پلیس گیلان در ادامه افزود: جسد این مرد به پزشکی قانونی منتقل شد.
کشف 19 کیلو حشیش
شیراز - واحد مرکزی خبر: سرپرست پلیس مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان شیراز، مطلع شدند افرادی در امر تهیه و توزیع مواد مخدر فعالیت دارند.
سرهنگ تولایی افزود: ماموران پس از انجام کارهای اطلاعاتی و پلیسی، منزل قاچاقچیان را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از منزل 78 کیلوگرم حشیش کشف و در این ارتباط یک نفر را دستگیر کردند.
وی ادامه داد: ماموران انتظامی شهرستان داراب نیز در یک عملیات دیگر هنگام کنترل و بازرسی خودروهای عبوری در ایستگاه بازرسی قلاتویه، به یک دستگاه خودرو سواری پراید مظنون شدند و در بازرسی از آن 19 کیلو و 500 گرم حشیش کشف کردند. سرهنگ تولایی تصریح کرد: در این ارتباط 5 نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مقامات انتظامی معرفی شدند.
توقیف محموله سوخت قاچاق
بندرعباس - واحد مرکزی خبر: گشت دریایی ناوگروه شناوری پایگاه دریابانی شهرستان بندرعباس 120 هزار لیتر گازوئیل قاچاق را در آبهای هرمزگان کشف کرد. فرمانده دریابانی هرمزگان گفت: این میزان گازوئیل یکشنبه شب از دو فروند لنج در حوالی خورهای شرق شهرستان بندرعباس کشف شد.سرهنگ دادستانی افزود: در این ارتباط 14 نفر دستگیر شدند.
دستگیری شیشه‌ای‌ها
واحد مرکزی خبر: فرمانده نیروی انتظامی  استان البرزگفت: مأموران نیروی انتظامی کرج بیش از 12 کیلوگرم ماده مخدر صنعتی از نوع شیشه را کشف کردند.کامران صالح نیا افزود: همچنین 500 گرم هروئین از قاچاقچیان کشف شد و سوداگران مرگ دستگیر شدند.وی به تعداد متهمان دستگیر شده اشاره‌ای نکرد.
مواد مخدر در اتوبوس
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی رودان در هرمزگان گفت: در راستای طرح کنترل محورهای مواصلاتی به منظور مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر و مبارزه با سوداگران مرگ، روز گذشته مأموران ایستگاه بازرسی فاریاب شهرستان حین کنترل خودروهای عبوری محور رودان به بندرعباس به یک دستگاه اتوبوس ولوو مشکوک شدند و دستور توقف آن را صادرکردند.
سرهنگ حاجی‌زاده افزود: با متوقف شدن اتوبوس، مأموران برای بررسی آن اقدام کردند که با توجه به حالات غیرمتعارف راننده اتوبوس، خودرو را جهت بازرسی دقیق به داخل ایستگاه انتقال دادند.
وی ادامه داد: با هوشیاری مأموران ایستگاه در بازرسی به عمل آمده از خودرو، 503 کیلو تریاک در قالب 120 بسته در اوزان متفاوت که به طرز ماهرانه‌ای درسقف اتوبوس تعبیه و جاسازی شده بود، کشف شد.
فرمانده انتظامی رودان با اشاره به دستگیری سه قاچاقچی در این عملیات تصریح کرد: متهمان دستگیر شده به همراه مواد مکشوفه جهت سیر مراحل قانونی تحویل پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان شدند.
اتوبوس گله را زیرگرفت
اردبیل- فارس: در اثر برخورد یک دستگاه اتوبوس مسافربری با گله گوسفندان در محور مشگین‌شهر- اردبیل فرد چوپان مجروح، و بیش از 110 رأس دام تلف شد.علت این حادثه بی‌احتیاطی و سرعت غیرمجاز راننده و ناتوانی وی درکنترل خودرو اعلام شد.
در اثر این حادثه 60 رأس گوسفند نیزمصدوم شد.
کفش‌های میلیاردی
یزد- خبرنگارکیهان: فرمانده انتظامی یزد گفت: مأموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید مدنی این استان هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون «بنز» که از مسیر بندرعباس عازم شمال کشور بود مشکوک شدند و خودرو را برای بازرسی به پارکینگ منتقل کردند.ایرج کاکاوند افزود: در بازرسی از این کامیون تعداد3 هزار و 456 جفت انواع کفش‌های خارجی، فاقد مجوز گمرکی و قاچاق کشف شد.
وی ارزش این محموله قاچاق کشف شده را بیش از یک میلیارد و 700 میلیون ریال اعلام و یادآوری کرد: در این ارتباط یک نفر متهم دستگیر شد.