kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۱۰۷
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۰
نویسنده و تحلیلگر آمریکایی:

دلیل واقعی ترس آمریکا از ایران «انقلاب اسلامی» است

نویسنده و تحلیلگر مسائل سیاسی آمریکایی اذعان کرد که دلیل واقعی ترس دولت آمریکا از ایران به دلیل ماهیت انقلاب اسلامی است.


 در حالی که مقامات و رسانه‌های غربی همواره به بهانه  و تحت اتهامات «پیگیری برنامه هسته‌ای نظامی» و «حمایت از تروریسم» و... به دنبال ایران هراسی در منطقه و جهان هستند؛ مارک گلن نویسنده و تحلیلگر آمریکایی تاکید کرد که «دلیل واقعی ترس غرب از ایران به دلیل ماهیت انقلاب اسلامی است.»
«مارک گلن» که سابقه حضور در مناظره‌های «پرس تی‌ وی» را دارد و بحث‌های رسانه‌ای مرتبط با ایران را دنبال می‌کند، با اشاره  به شکل گیری انقلاب اسلامی گفت: «آنچه در ایران با وقوع انقلاب اسلامی اتفاق افتاد، رسیدن به آزادی واقعی است و این آزادی واقعی ترس آمریکا و غرب را موجب شده است.»
به گزارش ایسنا این نویسنده آمریکایی اظهار داشت: «ایران مدلی است که دیگران می‌توانند از او الگوسازی کنند و به آن بپیوندند. آمریکا می‌ترسد که مبادا انقلاب اسلامی گسترش یابد و به مصر،‌ عربستان سعودی و اردن و ... برسد و مردم این کشورها نیز آزاد شوند، به همین دلیل به دروغ و فرافکنی می‌پردازند.»
وی که برای اولین بار به ایران سفر کرده است اضافه کرد: من عاشق انقلاب اسلامی و ایران شده‌ام و امیدوارم نیروهایتان را به کمک ما بفرستید تا مردم آمریکا را از ویروس بدی‌ها رها کنیم.
این نویسنده آمریکایی در پاسخ به پرسشی که به خط قرمزهای رسانه‌های آمریکایی اشاره داشت، گفت: «خط قرمز آمریکا اسرائیل است چرا که سالانه میلیون‌ها دلار به آن‌ها کمک می‌کند.»
وی این را هم گفت که: «چیزی به عنوان آزادی مطبوعات در آمریکا وجود ندارد چرا که اگر خبرنگار خلاف اهداف نظام آمریکا رفتار کند بازداشت می‌شود.»