kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۰۹۱۹
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۲
 با رقابت پزشکیان و جلیلی

انتخابات به دور دوم رفت قالیباف از جلیلی حمایت کرد 

مسعود پزشکیان و سعید جلیلی به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری راه یافتند. قالیباف از جلیلی حمایت کرد و اردوگاه اشرافیت غربگرا و مدعی اصلاحات را به هم ریخت.
 
 
 
سرویس سیاسی ـ
 
ملت بزرگ ایران روز جمعه در گامی استوار و امیدوارانه، عرصه انتخابات را با حضور خود مزین کرد. 
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات ساعت 11:30 صبح شنبه آخرین گزارش از نتایج شمارش آرای ماخوذه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را به شرح زیر در جمع خبرنگاران اعلام کرد.
۱- آقای مسعود پزشکیان- فرزند حسین- شناسه نامزد ۲۲ - ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رای
۲- آقای سعید جلیلی- فرزند محمد حسن- شناسه نامزد ۴۴- ۹ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۹۸ رای
۳- آقای محمد باقر قالیباف- فرزند حسین- شناسه نامزد ۷۷- ۳ میلیون و ۳۸۳ هزار و ۳۴۰ رای
۴- آقای مصطفی پور محمدی- فرزند حسین- شناسه نامزد ۳۳- ۲۰۶ هزار و ۳۹۷ رای
بر این اساس، هیچ یک از نامزدها در مرحله اول موفق به کسب اکثریت مطلق آرا نشدند و مسعود پزشکیان و سعید جلیلی به عنوان نفر اول و دوم به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری راه یافتند.
بر اساس ماده ۶۷ قانون انتخابات ریاست جمهوری، فعالیت انتخاباتی در مرحله دوم از زمان اعلام رسمی نتایج قطعی آراء مرحله اول شروع و تا ۲۴ ساعت قبل از آغاز اخذ رأی مرحله دوم ادامه خواهد یافت.
این مسئله در قانون اساسی پیش‌بینی شده و در اصل ۱۱۷ قانون اساسی آمده است که: «رئیس‌جمهور با اکثریت مطلق آرای شرکت‌کنندگان انتخاب می‌شود، ولی هر گاه در دور نخست هیچ‌یک از نامزدها چنین اکثریتی به دست نیاورد، روز جمعه هفته بعد برای بار دوم رای گرفته می‌شود.» طبق این اصل رئیس‌جمهور با اکثریت مطلق آرای شرکت‌کنندگان انتخاب می‌شود. مرحله دوم انتخابات روز جمعه ۱۵ تیر برگزار می‌شود. میزان مشارکت در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری، ۴۰ درصد اعلام شد.
 عصبانیت مدعیان اصلاحات
 از موج امید و وحدت میان نیروهای انقلاب
محمد باقر قالیباف از همه نیروهای انقلابی و حامیان خود خواست کمک کنند تا جریانی که مسبب بخش مهمی از مشکلات اقتصادی و سیاسی امروز ما است، به عرصه قدرت باز نگردند و تلاش کنند تا نامزد جبهه انقلاب آقای دکتر جلیلی به‌عنوان رئیس دولت چهاردهم انتخاب شوند. حمایت دکتر قالیباف از دکتر جلیلی، موج همدلی و خشنودی جبهه انقلاب و خشم مدعیان اصلاحات را به دنبال داشت. اشرافیت غربگرا که در مقام امتداد داخلی دشمن در تریبون‌ها و رسانه‌های خود، ایجاد اختلاف میان نیروهای جبهه انقلاب، القای ناکارآمدی نظام، پمپاژ ناامیدی، سیاه‌نمایی و ایجاد شکاف میان مردم و مسئولان را در دستور کار دارد، از وحدت و امید میان نیروهای انقلاب به هم ریخته و در هراس است.
علیرضا زاکانی و سید امیرحسین قاضی‌زاده ‌هاشمی دو کاندیدای انتخابات که با هدف ایجاد وحدت میان نامزدهای جبهه انقلاب از کاندیداتوری انصراف دادند، نیز با انتشار پیام‌هایی از دکتر سعید جلیلی حمایت کرده‌اند.
محسن رضایی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در حساب کاربری خود در فضای مجازی نوشت: «اعلام آمادگی برادران گرامی آقایان قالیباف، زاکانی و قاضی‌زاده ‌هاشمی و ستادها و حامیان آنها برای کمک به دکتر سعید جلیلی، فصل جدیدی از هم‌افزایی و برادری میان نیروهای انقلاب است که به فضل الهی در ۱۵ تیر ماه و پس از آن با تشکیل دولت چهاردهم به ثمر خواهد نشست.»
حاج منصور ارضی نیز در پیامی خاطرنشان کرد که مداحان در این مرحله حساس و در آستانه ماه محرم با همت مضاعف، یک‌دل و یکصدا با هدف استقرار دولت انقلابی کار را تمام کنند.
همچنین، شورای عالی اجماع نیروهای انقلاب از نامزدهای جبهه انقلاب و هواداران آنها برای پیوستن به سعید جلیلی دعوت کرده است.
خبر دیگر اینکه، شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی (شانا) و شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی (شریان) هم با صدور بیانیه‌های جداگانه از حضور و مشارکت مردم در انتخابات تقدیر و حمایت خود را از سعید جلیلی اعلام کردند و از همه اعضا و هواداران خود در سراسر کشور خواستند تا در همه سطوح کلیه امکانات خود را برای حمایت از آقای دکتر جلیلی به کار گیرند و مردم عزیز را نیز به مشارکت پر شور در مرحله دوم انتخابات دعوت کنند.
جلسه مشترک رؤسای ستادهای 
جلیلی، قالیباف، قاضی‌زاده و زاکانی برگزار شد
محسن منصوری، رئیس ستاد سعید جلیلی نیز با انتشار تصویری نوشت: با هدف تقویت جبهه انقلاب در دور دوم انتخابات، جلسه صمیمانه و مشترکی با برادران عزیزم دکتر نیکزاد، دکتر فروزنده و دکتر میرشمسی، رؤسای ستادهای انتخاباتی دکتر قالیباف، دکتر زاکانی و دکتر قاضی‌زاده‌هاشمی داشتیم.
به گزارش مهر، وی تاکید کرد: ان‌شاءالله با ‎وحدت به پیروزی می‌رسیم.
ایستادگی هموطنان خارج کشور مقابل هتاکی عناصر وطن‌فروش
در برخی از کشورها، گروهک تروریستی و در آستانه فروپاشی منافقین و دیگر گروه‌های وطن‌فروش و معاند ملت ایران با فحاشی و هتاکی، از حضور هم‌وطنان خارج کشور ممانعت می‌کردند اما در مقابل، هموطنان‌مان صلابت و وفاداری خود به انقلاب اسلامی را نشان دادند. یک بانوی ایرانی در اقدامی، با پرچم جمهوری اسلامی ایران با لجن‌پراکنی عناصر وطن‌فروش مقابل شعبه اخذ رأی کپنهاگ دانمارک مقابله کرده است. همچنین، فیلمی از مواجهه جوانی راسخ و انقلابی پس از شرکت در انتخابات در سوئد با خبرنگار شبکه تروریستی اینترنشنال و پادوهای مفلوک استکبار منتشر شد که وی، اهانت‌ها و ادعاهای کذب آنان را با جمله «جانم فدای رهبر» پاسخ می‌دهد و می‌گوید تصویر شهدای غزه را دیدم.
خبر تلخ اینکه، دو تن از نیروهای پلیس در حمله مسلحانه به تیم انتقال صندوق‌های رای در جکیگور توسط تروریست‌های در انتظار هلاکت و نابودی، در راه صیانت از آرای مردم به شهادت رسیدند. گفتنی است، صندوق‌ها به سلامت به فرمانداری انتقال یافته است.
شرح اخبار انتخابات را در ادامه گزارش دنبال می‌کنیم.
 وزیر کشور: مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری
 با امنیت و سلامت کامل برگزار شد
احمد وحیدی، وزیر کشور در نشست خبری پس از پایان دور اول انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: پایان مرحله انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را اعلام می‌کنم.
وی افزود: ما یک‌بار دیگر در چند ماه گذشته توانستیم همگی با هم یک موفقیت را پشت سر بگذاریم. انتخاباتی با امنیت کامل، سلامت کامل، رقابت جدی و حضور ارزشمند مردم پای صندوق‌های رای انجام شد.
به گزارش ایرنا، وزیر کشور ضمن تقدیر از دستگاه‌های اجرائی، امنیتی و نظارتی که مسئولیت‌های خود را در این انتخابات به درستی انجام دادند، خاطرنشان کرد: مردم عزیزمان توسط صداوسیما با نیازها و برنامه‌های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آشنا شدند.
وحیدی همچنین از نامزدها و همراهی آنان تشکر کرد و گفت: قدردانی اصلی مربوط به مردم عزیز است که حضور خوبی را در این انتخابات داشتند.
وزیر کشور با اشاره به برگزاری ۳ انتخابات طی چند ماه گذشته، افزود: حضور مردم در انتخابات فعلی هم بسیار مغتنم بود و در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری نیز مورد توجه خواهد بود. مردم چه در حضورهای خیابانی مثل تشییع شهدای پرواز اردیبهشت، اربعین و... و چه در انتخابات سنگ تمام می‌گذارند.
وحیدی با اشاره به شهادت تعدادی از نیروهای فراجا در هنگام نقل و انتقال صندوق‌های سیار اخذ رای، یاد این شهدا را نیز گرامی داشت.
وزیر کشور ضمن گرامیداشت یاد شهید امیرعبداللهیان، گفت: این شهید در مشارکت ایرانیان مقیم خارج از کشور بسیار تاثیرگذار بود. امیدوارم روز جمعه شاهد برگزاری انتخابات پرشور در سراسر کشور باشیم.
 تعرفه دور دوم انتخابات 
به کشورهای مختلف ارسال شده است
وحیدی اعلام کرد: با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شد انتخابات به دور دوم کشیده شود، تعرفه به میزان لازم به سایر کشورها ارسال شده است.
وی گفت: کانادا علی رغم ادعای حمایت از دموکراسی اجازه نداد، اخذ رای از ایرانیان خارج از کشور در انتخابات ریاست جمهوری انجام شود و بعید است در دور دوم هم مجوز برگزاری انتخابات را صادر کنند. از سایر دولت‌ها در کشورهای مختلف که در برگزاری انتخابات همکاری کردند تشکر می‌کنیم.
 اعلام حمایت قالیباف از جلیلی
خبر دیگر اینکه، محمد باقر قالیباف طی بیانیه‌ای حمایت خود را از سعید جلیلی برای دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کرد.
به گزارش ایرنا، در این پیام آمده است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
من المؤمنین رجال صدقوا ما عاهدوالله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم‌من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا
انتخابات ۸ تیر نشانه باور عمیق نظام جمهوری اسلامی و رهبر فرزانه انقلاب به مردم سالاری دینی است که پنجره فرصت تغییرات را از درون ساختار انتخابات فراهم می‌کند و اجازه می‌دهد جریان‌های متعدد با سلیقه‌های مختلف بتوانند در رقابتی سالم و عادلانه، خود را به مردم عرضه کنند و مردم عزیز با مشارکتی مؤثر مدیران اجرائی خود را انتخاب کنند. اینجانب خدا را شاکرم علی رغم اینکه منطق سیاسی حکم بر ماندن من در جایگاه ریاست مجلس می‌کرد، در انجام تکلیف و دوری از تخریب‌های گسترده، بر کرسی عافیت طلبی تکیه نزدم. خوشحال هستم که با هدایت‌های الهی در این لحظه تاریخی برای عدم بازگشت به دوره خسارت بار دهه ۹۰ و ناتمام نماندن راهی که با شهید رئیسی شروع کرده بودیم، چه برای آمدن و چه برای کنار نرفتن تردید به خود راه ندادم و شرمنده شهدا و امام شهدا نشدم که این حضور فرصتی را برای جریان انقلابی در دور دوم انتخابات فراهم کرد و خداوند نیز بر این حقیر منت گذاشت و قلب‌های بزرگان و متنفذان اخلاقی، مذهبی، آیینی، حوزوی و دانشگاهی و همچنین عموم مردم نجیب و اقشار محترم را بر حمایت از این بنده پرتقصیر هدایت کرد که ضروری می‌دانم از همه کسانی که با بزرگ‌منشی بر اینجانب لطف داشتند، تشکر ویژه کنم و بابت فشارهای غیراخلاقی که به‌خاطر این حمایت متحمل شدند، از خداوند طلب اجر کنم.
قالیباف افزود: آنها در لحظه مهم تصمیم، هزینه دادن را بر مصلحت‌اندیشی ترجیح دادند. بزرگی ارزش این حمایت برای من بیش از همه روشن است چرا که می‌دانم این بزرگان هیچ گاه خود را برای فردی هزینه نمی‌کنند مگر برای انجام تکلیف الهی. همچنین لازم است تاکید کنم راه هنوز پایان نیافته است و علی رغم اینکه اینجانب برای شخص آقای دکتر پزشکیان احترام قائل هستم، اما به‌دلیل نگرانی از برخی اطرافیان ایشان، از همه نیروهای انقلابی و حامیان خود می‌خواهم که کمک کنند تا جریانی که مسبب بخش مهمی از مشکلات اقتصادی و سیاسی امروز ما است، به عرصه قدرت باز نگردند لذا همه باید تلاش کنیم تا نامزد جبهه انقلاب آقای دکتر جلیلی به‌عنوان رئیس دولت چهاردهم انتخاب شوند.
در پایان وظیفه خود می‌دانم سپاس خود را از رهبر فرزانه انقلاب که با هدایت‌های خود مسیر انتخابات را در جهت مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح هموار کردند، اعلام کنم و از همه حامیان خود که مظلومانه، تحت بیشترین فشارها و تخریب‌های همه‌جانبه برای بازگرداندن گفتمان عقلانیت انقلابی و کارآمدی شبانه‌روز تلاش کردند تشکر فراوان می‌کنم و اطمینان دارم مورد لطف شهدا مخصوصا شهید سلیمانی قرار گرفته‌اند.
 زاکانی: آقای دکتر سعید جلیلی تنها مصداق اصلح است
علیرضا زاکانی نیز با انتشار متنی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی از هواداران خود خواست تا در مرحله دوم چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، از سعید جلیلی تنها نامزد جبهه انقلاب حمایت و دیگران را برای رای به وی در دور دوم متقاعد کنند.
زاکانی نوشت: بسم الله الرحمن الرحیم وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا وَاذْكُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ كُنْتُمْ أَعْدَاءً فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِكُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا وَكُنْتُمْ عَلَى شَفَا حُفْرَةٍ مِنَ النَّارِ فَأَنْقَذَكُمْ مِنْهَا كَذَلِكَ يُبَيِّنُ اللَّهُ لَكُمْ آيَاتِهِ لَعَلَّكُمْ تَهْتَدُونَ (۱۰۳ آل‌عمران) هفته پیش رو، مهم‌ترین و سرنوشت‌سازترین روزهای جبهه انقلاب است. اگر دور اول در تطبیق شاخص‌های اصلح بر نامزدهای جریان انقلاب، در بدنه نیروهای انقلابی اختلاف نظر وجود داشت، الان خداوند متعال به برکت خون شهدا، فرصتی دوباره نصیب ما کرده است و دیگر دور دوم اختلاف نظری نیست و آقای دکتر سعید جلیلی تنها مصداق اصلح خواهد بود. باتشکر از زحمات آقایان دکتر قالیباف و دکتر قاضی زاده و تمام هواداران ایشان، اکنون وظیفه همگان به‌ویژه تمام ستادها و هواداران اینجانب است تا تمام تلاش خویش را به‌کار گیرند و علاوه‌بر خویش، دیگران را هم برای رای به جلیلی در دور دوم متقاعد و آرای بیشتری جلب کنند. اطمینان دارم آقای دکتر قالیباف هم شخصا و فداکارانه به میدان خواهند آمد و با تمام توان در تعیین رئیس‌جمهور دولت چهاردهم برای تداوم شهید رئیسی، نقش کلیدی خویش را ایفا خواهند کرد.
 قاضی‌زاده‌ هاشمی از جلیلی حمایت کرد
سید امیرحسین قاضی زاده‌ هاشمی نیز در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: ‏«و لا تکونوا کالذین تفرقوا و اختلفوا من بعد ما جاءهم البینات...» وظیفه امروز همه دلسوزان حمایت از کاندیدای جبهه انقلاب است. از ملت بزرگ ایران، هوادارانم و از سایر برادرانم آقایان قالیباف، زاکانی و ستادهای انتخاباتی ایشان می‌خواهم از برادر گرانقدر آقای دکتر ‎سعید جلیلی حمایت کنند.
 دعوت شورای عالی اجماع نیروهای انقلاب از نامزدهای جبهه انقلاب و هواداران آنها برای پیوستن به سعید جلیلی
همچنین، شورای عالی اجماع نیروهای انقلاب طی اطلاعیه‌ای از نامزدهای جبهه انقلاب و هواداران آنها برای پیوستن به سعید جلیلی در مرحله دوم چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری دعوت کرد.
در این اطلاعیه آمده است:
بسمه تعالی
ملت بصیر، آگاه و همیشه در صحنه ایران
با سلام و تحیات
همان‌طور که در بیانیه نخست «شورای عالی اجماع نیروهای انقلاب» اشاره شد، آقایان دکتر محمد باقر قالیباف و دکتر سعید جلیلی، مصلحت جبهه‌ انقلاب را در ادامه رقابت دیدند و حداکثر تلاش خود را در رقابتی سازنده با معرفی برنامه‌های خود برای انتخاب توسط مردم عزیز به کار گرفتند. از این دو برادر عزیز که از سرمایه‌های جبهه انقلاب هستند و ستادها و هواداران آنها صمیمانه تشکر می‌کنیم. اکنون که انتخابات به دور دوم رفته است، ضمن تشکر از تلاش همه نامزدهای انتخابات و قدردانی از مشارکت شما ملت عزیز ایران در دور اول انتخابات، تقاضامندیم که با حضور گسترده خود در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، دشمنان ملت ایران را مأیوس کنید. همچنین از نیروهای انقلابی و آقایان دکتر قالیباف، زاکانی و قاضی‌زاده ‌هاشمی تقاضا می‌کنیم مطابق دغدغه‌های انقلابی و ملی خود، ستادها و هواداران‌شان را به حمایت از جناب آقای دکتر جلیلی دعوت کنند تا جبهه انقلاب بتواند برنامه‌های باقی‌مانده خود را اجرائی و مشکلات کشور را در ادامه راه دولت شهید رئیسی مرتفع سازد.
با احترام
 حمایت شانا و شریان از جلیلی
شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی (شانا) و شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی (شریان) نیز با صدور بیانیه‌های جداگانه ضمن تقدیر از حضور مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حمایت خود را از سعید جلیلی اعلام کردند.
به گزارش ایرنا، در بیانیه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب خطاب به اعضای شوراهای ائتلاف سراسر کشور آمده است: 
خواهران و برادران گرامی
اعضای محترم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در سراسر کشور
با تقدیم سلام
اکنون که مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری به پایان رسیده و ملت ایران خود را برای شرکت در مرحله دوم آماده می‌کند، لازم می‌داند از همه نامزدها و نیز مردمی که در مرحله اول با حضور در پای صندوق‌های رای، به تحقق مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی ایران کمک کرده‌اند تشکر کنم. استقرار و استمرار مردم سالاری دینی در کشور امری است که اهمیت آن کمتر از اهمیت انتخاب فرد اصلح و انقلابی برای اداره قوه مجریه نیست و این همان نکته‌ای است که رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر آن تاکید داشته و مردم را به مشارکت هرچه بیشتر در انتخابات فراخوانده‌اند.
در ادامه این بیانیه خاطرنشان شده است: از آنجا که مرحله دوم انتخابات به رقابت میان دکتر سعید جلیلی و دکتر مسعود پزشکیان اختصاص دارد، شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی ضمن احترام به شخص آقای دکتر پزشکیان، به دلیل نگرانی‌هایی به گواهی حافظه سیاسی ملت در دو سه دهه اخیر، از همه اعضا و هواداران خود در سراسر کشور می‌خواهد تا در سراسر کشور و در همه سطوح کلیه امکانات خود را برای حمایت از برادر گرامی جناب آقای دکتر سعید جلیلی به کار گیرند و مردم عزیز را نیز به مشارکت پر شور در مرحله دوم انتخابات دعوت کنند. جا دارد از آقایان دکتر قاضی‌زاده‌ هاشمی و دکتر علیرضا زاکانی و به ویژه آقای دکتر محمد باقر قالیباف که عزم و اراده قطعی خود را برای پشتیبانی از آقای دکتر سعید جلیلی به صراحت اعلام کرده‌اند، سپاسگزاری شود.
علاوه‌ بر این، در بیانیه شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی (شریان) در حمایت از سعید جلیلی آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
با توجه به برگزاری دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در روز پانزدهم تیرماه و با عنایت به میزان مشارکت‌های مردمی، مسئله اعتماد عمومی و ترکیب جریان‌های سیاسی فعال در عرصه انتخابات، توجه به یک مسئله بسیار حائز اهمیت است و آن شناخت شرایط کنونی نظام اجتماعی و سیاسی جامعه ایرانی و مختصات ویژه آن است. در شرایطی که مردم ادامه مسیر شهید جمهور آیت‌الله رئیسی و عدم بازگشت به گذشته را انتظار می‌کشند، دست‌اندرکاران انتخاباتی جبهه انقلاب نیز به این عزم و اراده ملی ارج و احترام خواهند نهاد. بر همگان پرواضح است که غفلت جریان انقلابی، نتیجه‌ای جز بازگشت ناامیدکننده به دوران انفعال و ناکارآمدی و فاصله‌گیری از مسیر پیشرفت عزتمندانه ایران اسلامی در پی نخواهد داشت. لذا بیش از هر زمان دیگری، ضرورت انسجام جبهه انقلاب و اجماع بین نامزدهای انقلابی این جبهه احساس می‌شود. بنابراین ضمن تشکر از نامزدهای جبهه انقلاب بابت دفاع و حمایت تمام قد از دستاوردهای دولت شهید رئیسی در دور اول انتخابات، درخواست آحاد ملت ایران از این جبهه که همواره ایثار، اتحاد و عقلانیت آن بر همگان اثبات شده، این است که با حمایت از جریان امتداد شهید جمهور، امکان ادامه پرقدرت مسیر جریان خدمت و پیمودن راه شهید جمهور را فراهم آورند. 
در ادامه این بیانیه خاطرنشان شده است: جبهه شریان قویا باور دارد نامزدی که براساس رهنمودهای حکیمانه امام خامنه‌ای دارای بیشترین قرابت با ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و همچنین واجد سطح بالایی از کارآمدی و کفایت در امور اجرائی و مدیریتی کشور است، دکتر سعید جلیلی است که می‌تواند با تمام توان و با نهایت بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی، امکان رفع مسائل و مشکلات آن در داخل و پیمودن مسیر عزت و سرافرازی کشور در خارج را فراهم نماید.
شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی در ادامه اعلام کرد: لذا این جبهه‌ جوان ضمن دعوت و درخواست از تمامی مردم با سلایق متنوع به ویژه جوانان و رای اولی‌ها و مرددین دور اول به مشارکت و حضور فعالانه و سرنوشت‌ساز برای ایران اسلامی، شخص آقای جلیلی را تنها راه استیفای حقوق آنان و بازگرداندن امید و شکوفایی به جامعه می‌داند. بدین منظور ستادهای شریان در تهران و کلیه استان‌های کشور با جدیت تمام در حمایت از جناب آقای دکتر سعید جلیلی پای کار خواهند بود تا نقشی هنرمندانه و عزتمندانه از حماسه حضور آگاهانه آحاد ملت را به تصویر بکشند.
وعده‌ی ما: جمعه ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳
پای صندوق‌های اخذ رای
 حاج منصور ارضی: مداحان با همت مضاعف، یکدل و یکصدا با هدف استقرار دولت انقلابی کار را تمام کنند
حاج منصور ارضی، مداح اهل بیت نیز در پیامی خطاب به مداحان خاطرنشان کرد: 
السَّلامُ عَلَيْكُمْ يا أهلَ بَيْتِ النُّبُوَّة
در سالیان متمادی آنچه که دستگاه سیدالشهداء علیه‌السلام و مادحین و هیئت مذهبی را مؤثر و محل رجوع عموم مردم کرده است برادری و مواسات بوده و هست.
ضمن خداقوت به همه مداحان که همگی از عزیزان من هستند و آغوش من همیشه به روی آنها باز است که با لبیک به فرمان نائب امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف امام خامنه‌ای مدظله‌العالی برای مشارکت حداکثری و پیروزی جبهه انقلاب و امتداد دولت شهید مظلوم رئیسی عزیز انجام وظیفه کردند، می‌خواهم در این مرحله حساس و در آستانه ماه محرم با همت مضاعف، یکدل و یکصدا با هدف استقرار دولت انقلابی کار را تمام کنند.
 قدردانی منصوری
 از ستادهای انتخاباتی نامزدهای جبهه انقلاب
محسن منصوری، رئیس ستاد انتخابات سعید جلیلی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: صمیمانه، متواضعانه و خاضعانه از زحمات برادران عزیزم محمدباقر قالیباف، علیرضا زاکانی، امیرحسین قاضی‌زاده‌ هاشمی و همه ستادها و هوادارانشان که در این انتخابات برای اعتلای گفتمان انقلاب اسلامی، تلاش مجاهدانه کردند، قدردانی می‌نمایم. فصل پیش‌رو، موسم همدلی است. تا دولت کریمه، یک یا حسین دیگر.
 خلجی: پیشرفت اقتدارآفرین ایران سربلند 
در این ۳ سال و جلوگیری از بازگشت به عقب 
و دوران سیاه گذشته میثاق جبهه متحد فعالان انقلاب است
سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت نیز در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: همه برادران بزرگوار آقایان جلیلی، قاضی‌زاده، قالیباف و زاکانی که با احساس تکلیف انقلابی در انتخابات شرکت و از کارنامه و شعارهای جمهوری اسلامی دفاع و برنامه خود را برای تداوم و ارتقاء مسیر و جریان انقلاب ارائه کردند مأجورند، ان‌شاءالله. مسیر نورانی خدمت که شهید رئیسی عزیز آن را سرِدست گرفت فقط با همت، وحدت و انسجام همه نیروها و دلسوزان زیر خیمه مستحکم انقلاب ادامه می‌یابد. پیشرفت اقتدارآفرین ایران سربلند در این ۳ سال و جلوگیری از بازگشت به عقب و دوران سیاه گذشته میثاق جبهه متحد فعالان انقلاب است. همه در یک سنگرند برای آینده ایران.
 پیام پزشکیان بعد از اعلام نتایج انتخابات
مسعود پزشکیان بعد از اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری با انتشار ویدیوئی خطاب به مردم گفت: از اعماق وجودم به زنان، مردان، دختران، پسران و فرزندان ایران عزیزم درود می‌فرستم؛ از اینکه نتوانستم در مدت کوتاه فرصت تبلیغات و گفت‌وگوها خدمت مردم در تمام استان‌ها برسم، شرمنده‌ام.
به گزارش فارس، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: ما باید یک بار دیگر برخیزیم و طرحی نو دراندازیم؛ با کمک مردم و همه عزیزان در این کشور از همه قومیت‌ها، زبان‌ها و لهجه‌ها، با هم دست به دست هم داده و برای ایران‌مان و نجات کشورمان از فقر، دروغ، تبعیض و بی‌عدالتی تلاش کنیم تا آن را نابود کرده و از بین ببریم.
پزشکیان بیان داشت: امیدوارم حضور مردم پای صندوق‌های رای، فریاد جدیدی برای تغییر در نگاه، رفتار، گفت‌وگو و تقسیم و تخصیص منابع باشد.
حجت‌الاسلام پورمحمدی: گفتمان اصیل برآمده از انقلاب اسلامی صلاح کار است و درمان دردهای این روزگار
حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی نیز پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری در بیانیه خطاب به مردم خاطرنشان کرد: نیک می‌دانستم که در این شرایط تبدیل مهر به رای امری است ناشدنی. با این حال و بی‌توجه به نتیجه آرا، از سر صدق و وفا بر سر قرار خود با شما ماندم. بر پیمان خود با شما بوده و هستم.
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد: بر این باور خود استوارم که گفتمان اصیل برآمده از انقلاب اسلامی، صلاح کار است و درمان دردهای این روزگار. منتخب ملت با هر بینشی راهی جز پیمودن مسیر اعتماد شما را ندارد. از شما می‌خواهم با حضوری پرشکوه روز ۱۵ تیر بیایید و با تصمیم درست، راه را بر کارآمدی و عقلانیت، هموار کنید و تحقق معجزه اعتماد را رقم بزنید.
 سخنگوی شورای نگهبان: صحت مرحله اول انتخابات 
در اسرع وقت بررسی می‌شود
خبر دیگر اینکه، دکتر‌هادی طحان‌نظیف، عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگو با خبر ۱۴ سیما درخصوص انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری اظهار داشت: نتایج این انتخابات توسط وزارت کشور اعلام شد و فعالیت ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات همچنان ادامه دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، وی اعلام کرد: چنانچه کسانی شکایتی نسبت به روند برگزاری انتخابات داشته باشند اعم از نامزد‌ها یا عموم مردم می‌توانند با مراجعه به سامانه «مردم ناظر» و یا با مراجعه حضوری به دبیرخانه شورای نگهبان به اعلام شکایت خود بپردازند.
سخنگوی شورای نگهبان ابراز امیدواری کرد: با توجه به اینکه انتخابات به مرحله دوم رفته است، فرآیند بررسی صحت انتخابات در اسرع وقت انجام بگیرد و نسبت به این موضوع اظهارنظر شود.
دکتر طحان‌نظیف درباره موارد و گزارش‌هایی هم که در روز برگزاری انتخابات به سامانه «مردم ناظر» ارسال شده بود، گفت: مواردی که ارسال شده بود، جزئی بودند اما در کارگروه‌های شش‌گانه ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات تا به دست آمدن نتیجه مورد پیگیری قرار گرفتند.
 اطلاعیه شورای نگهبان درباره دریافت شکایات انتخاباتی
شورای نگهبان در اطلاعیه‌ای از اشخاصی که نسبت به انتخابات شکایتی دارند دعوت کرد، شکوائیه خود را تسلیم شورای نگهبان نمایند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، در این اطلاعیه آمده است:
باسمه تعالی
با توجه به برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، اشخاصی که از نحوه برگزاری این دوره از انتخابات شکایت داشته باشند، می‌توانند مطابق قانون شکایت مستند خود را به دبیرخانه شورای نگهبان به نشانی تهران- خیابان امام خمینی(رحمه‌الله علیه)- رو‌به‌روی دانشگاه افسری امام علی(علیه‌السلام) -شورای نگهبان- کدپستی ۱۳۱۷۷۶۵۱۹۱ و یا از طریق سامانه مردم ناظر به نشانی
 mardomnazer.shora-gc.ir تسلیم نمایند.
 زارع پور: انجام سریع و دقیق استعلامات برخط در انتخابات نتیجه توسعه زیرساخت ارتباطی کشور
 از ابتدای دولت سیزدهم است
خبر دیگر اینکه، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه افتتاح بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ (الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک) با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم در روز جمعه گفت: اتفاق خوبی که در ۲ دوره انتخابات مجلس و ریاست جمهوری رخ داد این بود که مردم می‌توانستند با مدرک غیر از شناسنامه نیز رأی دهند و البته طبق قانون برای ریاست جمهوری فقط کارت ملی نیاز بود و برای مجلس مدارک هویتی دیگر نیز قابل ارائه بود.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وی افزود: در یک برنامه‌ریزی گسترده که پیش از آن سابقه نداشت، بیش از ۹۹ درصد استعلامات احراز هویت به صورت بر خط انجام شد که نشان از ایجاد پوشش ارتباطی پایدار و باکیفیت در همه ۵۸ هزار و۶۴۰ شعبه فعال اخذ رأی در سراسر کشور است و معنی این تعداد اتصال این است که تا دور افتاده‌ترین نقاط روستایی و صعب‌العبور که صندوق رأی رفته بود، پوشش ارتباطی برای استعلامات در کشور وجود داشت.
زارع پور با بیان اینکه ۹۷ درصد استعلامات در انتخابات روز گذشته بر بستر اینترنت نسل سوم، چهارم و ۴.۵ انجام شده که نشان می‌دهد شبکه ارتباطی در همه جای کشور در دسترس است، خاطرنشان کرد: شبکه ارتباطی کشور پایداری خوبی داشت، زیرا ۹۹.۳ درصد استعلامات برخط انجام شد و قطعی‌ها کمتر از یک درصد بود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام سریع و دقیق استعلامات برخط را در انتخابات روز جمعه نتیجه توسعه زیرساخت ارتباطی کشور از ابتدای دولت دانست و تصریح کرد: در حوزه ظرفیت شبکه مادر ارتباطی کشور باید گفت که ظرفیت شبکه انتقال کشور از حدود ۳۲ ترابیت برثانیه اکنون ۶۴ ترابیت برثانیه رسیده است و این یعنی به اندازه سه دهه گذشته این ظرفیت افزایش یافته است. در حوزه شبکه IP نیز در دولت سیزدهم ظرفیت آن از ۲۸ ترابیت به عدد ۵۶ ترابیت رسیده است که رشد دو برابری را نشان می‌دهد.
وی با اشاره به عملیات خرابکارانه در شبکه ارتباطی کشور در روز انتخابات گفت: قریب به ۲۰ تلاش برای خرابکاری و قطع فیبر نوری داشتیم که ۹ مورد آن منجر به قطعی شد اما بلافاصله برطرف شد. همچنین حملات سایبری هم داشتیم که همگی دفع شدند.