kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۰۴۰
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۹

کوتاه از ایران



آلودگی هوا عامل شیوع سرطان

کاشان- فارس: عضو انجمن رادیوتراپی و انکولوژی ایران گفت: آلودگی هوا مهم‌ترین عامل سرطان سینه و مثانه در کشور است که برخی از شرایط جوی مانند راکد شدن هوا سبب شدت آن می‌شود.
مصطفی سروی‌زاده ارثی بودن سرطان را یکی دیگر از عوامل شیوع و گسترش آن دانست و تصریح کرد:‌ با گسترش زندگی ماشینی و کم‌تحرکی، تغییر در رژیم غذایی مردم و آلودگی‌های زیست‌محیطی شاهد افزایش آمار بیماران سرطانی هستیم. وی از احداث مرکز درمانی تخصصی سرطان در کاشان خبر داد و گفت: درمانگاه آیت‌الله یثربی(ره) در حال احداث است که بخش‌های جراحی، شیمی‌درمانی، رادیوتراپی و براکی‌تراپی در نظر گرفته شده است. سروی‌زاده وجود بیماران سرطانی زیر یک سال در کاشان را نشان از در معرض خطر بودن تمام شهروندان از سنین مختلف دانست و تصریح کرد: انواع سرطان در سنین مختلفی بروز می‌کند که در حال حاضر یک هزار و 500 تا 2 هزار بیمار سرطانی در کاشان وجود دارد.
طرح کارآفرینی الگوی بازار
شهرکرد- واحد مرکزی خبر: طرح کارآفرینی الگوی بازار نخستین بار در کشور در چهارمحال و بختیاری اجرا شد. مجری طرح کارآفرینی الگو بازار با بیان این مطلب افزود: این طرح با هدف توانمند‌سازی زنان مناطق کمتر توسعه‌یافته در قالب آموزش‌های بازار محور به اجرا درآمد. امیری افزود: در این طرح 130 نفر از زنان با شیوه فعالیت در فضای کسب و کار آشنا شدند. وی ایجاد فضای آموزشی، فراهم شدن زمینه تولید، بازاریابی و فروش را از مزایای طرح برشمرد و گفت: فراهم‌شدن زمینه اشتغال بانوان در مناطق کمتر توسعه یافته از دیگر اهداف طرح است. امیری افزود: دستورعمل پیشنهادی و مستندات اجرای طرح کارآفرینی الگوی بازار تا یک ماه آینده ارائه خواهد شد.
اعتبار برای کانون‌های فرهنگی
گچساران- فارس: مسئول دبیرخانه دائمی جشنواره جوانان مساجد کشور گفت: اعتباری افزون بر 590 میلیارد ریال برای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور پیش بینی شده است.  مجتبی میرزایی افزود: اعتباراتی که در این خصوص پیش‌بینی شده اما تخصیص نیافته،‌افزون بر 590 میلیارد ریال است، این اعتبارات به معنای تحقق آن نیست زیرا باید تخصیص صورت گیرد. وی ادامه داد:‌ با توجه به این اعتبار باید تاکنون افزون بر 300 میلیارد ریال تخصیص یافته باشد که این امر صورت نگرفته است. مسئول دبیرخانه دائمی جشنواره جوانان مساجد کشور با بیان اینکه بیشترین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در استان‌های اصفهان و خراسان رضوی وجود دارد، گفت: جشنواره مرحله کشوری «مدهامتان» به میزبانی استان خوزستان برگزار می‌شود. میرزایی ترویج آموزه‌های دینی و مذهبی، آشنایی و شناخت بیشتر نسل جوان و نوجوانان با قرآن و مفاهیم قرآنی را از مهم‌ترین اهداف برگزاری جشنواره‌های قرآنی عنوان کرد.
اجرای طرح مدیریت ساخت و ساز
ساری- واحد مرکزی خبر: مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب گفت: طرح آزمایشی نرم‌افزار مدیریت ساخت‌وساز در روستاهای مازندران، خراسان رضوی، اصفهان و تهران اجرا می‌شود. سهرابی افزود: این طرح تا پایان امسال در شهرهای میاندرود و قائمشهر اجرا می‌شود. وی تصریح کرد:‌ متقاضیان برای درخواست صدور پروانه و تعیین موقعیت و تفکیک زمین می‌توانند به صورت اینترنتی اقدام کنند.
6 قطب آموزش‌ و پرورش
همدان- فارس: مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه استان‌های کشور در وزارت آموزش و پرورش به 6 قطب تقسیم‌بندی شده است گفت:‌ تاکنون سه قطب تشکیل شده و چهارمین قطب شامل همدان، مرکزی، لرستان، کرمانشاه، کردستان و ایلام کار خود را آغاز کرده‌اند.
عطاءالله حنیفی افزود: در قطب‌های آموزش و پرورش مدیران کل به بررسی مسائل مربوط به آموزش و پرورش پرداخته و نظرات خود را در قبال سیاست‌ها و دستور‌العمل‌ها اعلام می‌کنند. وی با بیان اینکه این قطب‌ها براساس مسائل جغرافیایی و تشابهات فرهنگی شکل گرفته است، ادامه داد: ممکن است در یک منطقه تصمیمی اتخاذ شود که در خصوص منطقه‌ای دیگر کاربرد نخواهد داشت و اگر یک تصمیم برای یک منطقه قابلیت داشته باشد، تنها به همان منطقه ابلاغ خواهد شد.