kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۰۳۹
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۹
معاون رئیس جمهور اعلام کرد

صادرات 7 قلم داروی بالینی به کشور روسیه

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از صادرات هفت قلم دارو در حوزه بالینی به کشور روسیه درسال جاری خبر داد و گفت: امید است صادرات این محصولات توسط شرکت‌‌های دانش‌بنیان ادامه یابد.


سورنا ستاری در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از ظرفیت‌های صادرات محصولات دانش‌بنیان دارو است که غیر از کشور روسیه، کشورهای زیادی بازار هدف ما هستند.
ستاری از فرصت مطالعاتی یکساله برای دانشجویان مقطع دکترا که عضو بنیاد علمی نخبگان هستند در خارج از کشور خبر داد و افزود: دانشجویان که در دانشگاههای داخل کشور فعالیت می‌کنند می‌توانند به همراه همسرانشان از این فرصت بهره‌مند شوند.
وی همچنین از صادرات دارو به روسیه خبر داد و گفت: با قراردادی که با این کشور بسته شده است امسال داروهای تولیدی شرکتهای دانش‌بنیان به ارزش 30 میلیون دلار به روسیه صادر می‌شود.
وی افزود: در آینده با تائید فنی هفت داروی دیگر میزان این قرارداد و ارزش صادرات دارویی به 300 میلیون دلار افزایش می‌یابد.
وی از افزایش صادرات داروهای گیاهی به چین هم خبر داد و گفت: پارسال ارزش صادرات داروهای گیاهی به چین 100 میلیون دلار بود که امسال افزایش خواهد یافت.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: در صندوق پژوهش و فناوری تا سقف 300 میلیون تومان تسهیلات به شرکت‌های کوچک و تا سقف 10 میلیون تومان به صنایع بزرگ اعطا و همچنین 4/5 درصد به شرکت‌های دانش‌بنیان تخفیف داده می‌شود.
 وی از ثبت 900 شرکت دانش‌بنیان در کشور خبر داد و اظهار داشت: امروزه حجم تقاضای برخورداری از تسهیلات توسط شرکت‌های دانش‌بنیان رو به افزایش است.
ستاری ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان باید مشکلات خود را به ما منتقل کنند، همچنین برای برخورداری از تسهیلات نیز حساب‌های مالیاتی خود را شفاف ارائه دهند.
وی گفت: درحال حاضر درحوزه ارائه تسهیلات هیچگونه مشکلی وجود ندارد.
معاون رئیس جمهور تاکید کرد: اگر طرحی با ایده بزرگ باشد،  صندوق سرمایه‌گذاری و پژوهش و فناوری به عنوان سرمایه‌گذار خطرپذیر از آن حمایت خواهد کرد.
وی گفت: درحال حاضر محصولات دانش‌بنیان با لیزینگ 12 درصد از طریق فن بازارها به متقاضیان ارائه می‌شود.