kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۷۰۲۵
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۶

تشکر امام جمعه یزد از نیروی انتظامی در اجرای طرح حجاب

 

یزد- خبرنگار کیهان:
 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: ترویج بی‌حجابی، مقدمه‌ای برای تحقق اهداف دشمن در کشور است و دشمن تلاش دارد با ترویج فساد و بی‌دینی، جوانان ما را نسبت به ارزش‌ها بی‌تفاوت کند. 
آیت‌الله محمدرضا ناصری گفت: دشمن با دروغ‌هایی که در فضای مجازی منتشر می‌کند، به دنبال این است که مردم را از اسلام و انقلاب دور کند و آنها را در مسیر گناه قرار دهد و در چنین فضائی نیاز به بصیرت است زیرا ا گر کسی آگاه باشد، تفاوت بین حق و باطل را تشخیص می‌دهد و فریب دروغ‌های دشمن را نمی‌خورد. 
آیت‌الله ناصری ادامه داد: انسان بصیر هر چیزی را با دلیل و برهان قبول می‌کند نه اینکه هر رسانه‌ای هر خبری منتشر کرد یا هر تحلیلی ارائه داد، آن را بپذیرد و راه خود را بر اساس گفته این رسانه‌ها ترسیم کند. نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به مسئله حجاب اظهار کرد: حجاب تکلیف الهی و شرعی است و کشف حجاب مقدمه و دریچه‌ای است که دشمن از آن وارد شود تا فساد را در جامعه ما ایجاد کند.  وی تاکید کرد: این دریچه راه ورود شیطان است و از مسیر بی‌حجابی و نگاه هوس‌آلود، فساد و بی‌دینی در جامعه گسترش می‌یابد و در نهایت جامعه‌ای بی‌تقوا و بی‌پروا و بی‌خدا خواهیم داشت. آیت‌الله ناصری ادامه داد: غربی‌ها خود مروج بی‌حجابی و عریانی در کشورهای خود هستند و در این مسیر نیز دچار مشکلات جدی شده‌اند اما می‌خواهند ما را نیز آلوده کنند و اکنون از برداشتن چادر و روسری و شال آغاز کرده‌اند. وی تصریح کرد: مردم به ویژه زنان و دختران ما بدانند و آگاه باشند که این حرکت دسیسه جهانی است زیرا وقتی حجاب از بین رفت و فساد جامعه را فرا گرفت، دیگر کسی به فکر دین و خدا و جهاد و نماز نیست و این دقیقا همان جامعه‌ای است که غرب از ما می‌خواهد. امام جمعه یزد بیان کرد: علاوه‌بر اینکه مردم و خانواده‌ها وظیفه دارند حکم شرعی رعایت حجاب را در جامعه اجرا کنند، دولت‌ها نیز وظیفه دارند که اجازه ندهند این توطئه دشمن محقق شود و شاهد بی‌دینی و بی‌توجهی در جامعه باشیم. آیت‌الله ناصری تاکید کرد: دولت‌ها باید در جامعه اسلامی روی مقوله بی‌حجابی کار کنند و اراده و توطئه دشمن را خنثی کنند و روحانیت نیز باید در این زمینه به میدان بیایند و کار کنند. وی تصریح کرد: معلمان، والدین، روحانیون و همه ارگان‌ها و سازمان‌های فرهنگی وظیفه دارند نسبت به مقوله بی‌حجابی و تبعات آن برای جامعه آگاه‌سازی کنند و اجازه ندهند جامعه به سمت فساد حرکت کند. خطیب جمعه یزد با تقدیر از نیروی انتظامی برای انجام وظایف خود در این زمینه عنوان کرد: از اقدامات نیروی انتظامی در زمینه مقابله با کشف حجاب در جامعه تشکر می‌کنم و درخواست دارم بقیه دستگاه‌ها اعم از دانشگاه و مدارس و آموزش و پرورش نیز باید پای کار بیایند و به وظایف شرعی و قانونی خود در این زمینه عمل کنند. آیت‌الله ناصری تاکید کرد: مردم نیز باید با چهره گشاده، روی خوش و کلمات مناسب امر به معروف و نهی از منکر کنند و اطمینان داشته باشند که امر به معروف و نهی از منکر مردم اثرگذار خواهد بود. وی افزود: اغلب دختران جوان ما در این زمینه پذیرش دارند و اندک افرادی که در این زمینه برخوردهای بد دارند، اغلب مزدوران دشمنان هستند و باید اهداف دشمن را پیاده کنند بنابراین طبیعی است که رفتارهای ناهنجار در برابر امر به معروف و نهی از منکر نشان دهند.