kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۶۹۸۶
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۹
با رقابت یک میلیون و ۱۵۲ هزار داوطلب

نوبت اول کنکور 1403 برگزار شد

نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در روزهای پنج‌شنبه و جمعه (۶ و ۷ اردیبهشت) با رقابت یک‌میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ نفر برگزار شد.




به گزارش ایرنا، نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در روزهای پنجشنبه و جمعه (۶ و ۷ اردیبهشت) با رقابت یک‌میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ نفر؛ شامل ۶۳ درصد زن و ۳۷ درصد مرد در پنج گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی، علوم تجربی، هنر و زبان‌های خارجی برگزار شد. همچنین در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر، شامل ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد ثبت‌نام کرده بودند که این داوطلبان نیز فقط در این نوبت از کنکور می‌توانستند در رقابت پذیرش دانشجومعلم شرکت کنند. آزمون نوبت دوم برای داوطلبان در روزهای پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ تیر ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد و داوطلبان بعد از آن باید منتظر اعلام نتایج اولیه اواخر مرداد و انتخاب رشته در شهریور ماه باشند.
۴ نفر در آزمون سراسری دستگیر شدند
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در راستای برگزاری چهار آزمون در کل کشور تنها چهار مورد دستگیری داشتیم که این نشان می‌دهد داوطلبان به سیستم آموزشی ما اعتماد کردند و دیگر وسوسه برخی شبکه‌ها نخواهند شد.
عبدالرسول پورعباس، روز جمعه در جریان بازدید از روند برگزاری آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ رشته علوم تجربی در حوزه امتحانی دانشگاه امیرکبیر با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: یک مورد تخلف در تهران داشتیم که تلاش داشت از دفترچه سؤالات عکس بگیرد اما ظرف چند دقیقه اول این فرد دستگیر شد. همچنین دو مورد در استان‌های جنوبی برای همراه داشتن ابزار تقلب در روز آزمون تلاش داشتند که این افراد هم دستگیر شدند و یک مورد در غرب کشور داشتیم این فرد هم تلاش برای گرفتن عکس داشت که وی هم دستگیر شد. رکورد چهار نفر در مقابل چند هزار نفر در سال‌های گذشته کاملا در حد صفر و بی‌نظیر است. پورعباس ادامه داد: امروز روز سخت ماست و گروه آزمایشی علوم تجربی بیشترین داوطلب را دارد و حساس‌ترین رشته‌های ما در این گروه آزمایشی گزینش می‌شوند و برخی بسیار تلاش کردند که به شیوه‌ای داوطلبان را وسوسه کنند اما تاکنون همه مخازن با امنیت کامل کار خود را دنبال می‌کنند. مخازنی که ما داشتیم چندلایه‌ای است که لایه اول نیروی انتظامی، لایه دوم سازمان سنجش آموزش کشور و لایه سوم شورای حفاظت آزمون هستند و به همین ترتیب لایه چهارم و پنجم برای این آزمون تعریف شده است. برای اولین بار مخازن قفل و پلمب شد و کلیدهای آن نیز در حوزه قرار نگرفت و به جای دیگری منتقل شد و تحت‌الحفظ این کلیدها جمع‌آوری شدند.
50 نفر در خراسان جنوبی از آزمون سراسری جاماندند
وی اظهار داشت: آزمون روز پنجشنبه نیز با موفقیت برگزار شد؛ تنها در شهرستان زیرکوه و حاجی‌آباد استان خراسان جنوبی به دلیل وقوع سیل تعدادی از داوطلبان با وجود اینکه ارتش جمهوری اسلامی تلاش‌های زیادی داشت، جاماندند که در مجموع حدود ۵۰ تا ۶۰ نفر به حوزه نرسیدند اما این نوید را به استان می‌دهیم که با هماهنگی با دولت برای برگزاری آزمون اختصاصی فرهنگیان ظرف دو هفته آینده اطلاع‌رسانی خواهیم کرد و یک آزمون دیگر از این افراد خواهیم گرفت. آزمون سراسری داوطلبان در این استان به صورت سراسری و فرهنگیان بود و آزمون فرهنگیان مشمول سراسری هم می‌شود هرچند که سراسری در تیرماه تکرار خواهد شد و مشکلی پیش نخواهد آمد.