kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۶۸۴
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۰
هفته چهاردهم با بازگشت دوربین‌های تلویزیونی همراه شد

مصاف پرسپولیس و استقلال با نمایندگان تبریز

هفته چهاردهم رقابت‌های لیگ برتر درحالی برگزار می‌شود که استقلال و پرسپولیس باید به مصاف تیم‌های تبریزی بروند و در این میان مصاف آبی پوشان و تراکتورسازی می‌تواند سرنوشت قهرمان نیم فصل را روشن کند.

سرویس ورزشی-

هفته چهاردهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با برگزاری سه دیدار در روز پنجشنبه و پنج دیدار در روز جمعه برگزار می‌شود که در ادامه به برخی از دیدارهای مهم این هفته اشاره می‌شود.
پرسپولیس تهران - گسترش فولاد تبریز
پیش بازی دربی برای پرسپولیس، نبرد با تیم دوم تبریز است و می‌تواند شرایط متفاوتی را برای سرخپوشان پایتخت رقم بزند. شاگردان حمید درخشان که باید خود را برای مهم‌ترین بازی فصل پرسپولیس و سرمربی‌اش آماده‌تر کنند، نیاز به پیروزی در این مسابقه دارند. آنها که هفته پیش در ورزشگاه تختی مقابل پیکان پیروز شده و به دو باخت متوالی خود در لیگ خاتمه دادند، اگر در این بازی هم به پیروزی برسند، با انگیزه و روحیه به مراتب بهتر، در هفته پانزدهم و پایانی نیم فصل، مقابل استقلال در دربی پایتخت صف آرایی می‌کنند.
پدیده - فولاد
پدیده بعد از شروع طوفانی اش در لیگ برتر چند هفته‌ای است که در افت به سر می‌برد و این هفته میزبان فولادی است که با وجود موفق بودن در نتیجه گیری، هیچ شباهتی به فولاد فصل گذشته ندارد که بازی‌های چشم نوازش تحسین همه کارشناسان را به همراه داشت. فولاد اسکوچیچ فاصله زیادی با تیم سال قبل دارد و آنها هفته گذشته در آخرین لحظات بازی و با یک ضربه پنالتی ملوان قعرنشین را شکست دادند و باید دید که برابر پدیده چه عملکردی خواهند داشت. با توجه به قرارداشتن فولاد در رده دوم جدول رقابت‌های لیگ برتر بی‌شک آنها به سه امتیاز این دیدار فکر می‌کنند چراکه در صورت موفقیت استقلال برابر تراکتورسازی این فرصت برای صدرنشینی آنها ایجاد می‌شود.
تراکتورسازی - استقلال
حساس‌ترین دیدار این هفته را تیم‌های تراکتورسازی و استقلال در تبریز برگزار می‌کنند. دیداری که برد در آن برای تراکتورسازی می‌تواند به معنای قهرمانی نیم فصل باشد و برای استقلال به معنای فاصله زیاد با صدر جدول باشد و در نهایت منجر به این شود که شاگردان قلعه نویی با دست و پنجه نرم کردن با انواع حاشیه‌ها به استقبال دربی بروند. استقلالی که این روزها حال خوشی ندارد و دو تساوی پیاپی در لیگ برتر آنها را کمی در لیگ عقب انداخته است. با این همه اگر استقلال موفق شود تراکتورسازی را شکست دهد، در فاصله یک امتیازی با تراکتورسازی قرار می‌گیرد و با روحیه بسیار مناسبی به سمت دربی می‌رود. استقلال در این دیدار شش بازیکن دو کارته دارد که می‌توانند براحتی دربی را از دست بدهند و این مسئله شاید آبی پوشان را کمی محتاط کند. احتیاطی که شاید منجر به از دست دادن این دیدار و داربی از سوی استقلالی‌ها شود. خط حمله آتشین تراکتورسازی بی‌شک بزرگترین دغدغه قلعه نویی در این دیدار است و او بیش از هرچیز به حل این مسئله فکر می‌کند.
برنامه هفته چهاردهم از رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:
پنج‌شنبه 15/8/1393
* راه‌آهن تهران .................................. پیکان تهران (ساعت ۱۵:۱۵)
* سپاهان اصفهان ............... نفت مسجد سلیمان (ساعت ۱۵:۱۵)
* پرسپولیس تهران ............ گسترش فولاد تبریز (ساعت ۱۶:۳۰)
جمعه 16/8/1393
* پدیده مشهد .............................. فولاد خوزستان (ساعت ۱۴:۳۰)
* ملوان بندرانزلی .................... ذوب‌آهن اصفهان (ساعت ۱۴:۴۵)
* استقلال خوزستان ......................... سایپای البرز (ساعت ۱۵:۱۵)
* صبای قم ............................................. نفت تهران (ساعت ۱۵:۳۰)
* تراکتورسازی تبریز .................... استقلال تهران (ساعت ۱۶:۳۰)