kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۶۸۳
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۹

اخبار کوتاه از فوتبال


جزئیات مبلغ توافقی برای پخش فوتبال‌ها
مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما در گفت‌وگویی به توضیح درباره‌ جزئیات مبلغ توافقی صداوسیما و فدراسیون فوتبال پرداخت. سیدتقی سهرابی با اشاره به آخرین توافق حمایتی صداوسیما از فوتبال که در سال 92 اجرا شده است، گفت: ملاک و معیار برای کمک حمایتی صداوسیما به فوتبال همان توافق سال 92 بوده است و بر این اساس مبلغ 5/17 میلیارد سال 92 کاملا تسویه شده است. مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما در پاسخ به پرسش دیگری درباره افزایش 13 درصدی مبلغ 5/17 میلیارد، توضیح داد: به نظر می‌رسد متناسب با افزایش 13 درصدی بودجه‌ سازمان صداوسیما در سال 93، مناسب است این کمک به همین میزان افزایش یابد. سهرابی در پاسخ به این پرسش که رئیس سازمان لیگ از اضافه شدن 30 درصد به رقم توافقی خبر داده است، توضیح شما چیست؟ گفت: با درخواست وزیر ورزش از آقای ضرغامی، استثنائا برای سال 93 این موافقت انجام شده است.مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما درباره ارزیابی‌اش از توافق با فدراسیون فوتبال و اینکه آیا این تصمیمات در نهایت به سود فوتبال کشور تمام شد؟ پاسخ مثبت داد و گفت: راهکار قرار دادن ردیف خاص در لایحه‌ بودجه 94 برای حمایت از فوتبال که پیشنهاد رئیس رسانه ملی در جلسه با روسای باشگاه‌ها بود، یک موفقیت برای فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ محسوب می‌شود.
افشارزاده: کسر امتیاز از استقلال منتفی است
مدیرعامل استقلال با رد احتمال کسر امتیاز از تیمش گفت: آبی‌پوشان 900 هزار دلار بدهی دارند.بهرام افشارزاده در پاسخ به این سوال که آیا صحت دارد که قرار است از تیمش به دلیل بدهی، امتیازی کسر شود؟ تصریح کرد: ما چیزی حدود 900 هزار دلار بدهی به بازیکنان خارجی داریم که در تلاشیم آن را حل کنیم. این بدهی از قبل برای ما به ارث مانده، اما کسر امتیاز را 100 درصد تکذیب می‌کنم و به هوادارانمان می‌گویم که نگران نباشند، چرا که این اتفاق رخ نخواهد داد.
شانس زیاد ایران برای انتخاب به عنوان بهترین تیم آسیا
در حالی که حدود یک ماه دیگر قرار است مراسم انتخاب بهترین‌های فوتبال آسیا در سال 2014 در فیلیپین برگزار شود، همچنان از نام کاندیداهای بخش‌های مختلف از سوی AFC خبری نیست. بر همین اساس کاندیداهای بهترین‌های آسیا در سال 2014 در تمامی بخش‌ها در مرحله ارزیابی و انتخاب است و قرار است پس از انتخاب، اسامی کاندیداهای بخش‌های مختلف فوتبال آسیا به زودی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی شوند. به گزارش فارس، خبرها حاکی از آن است با توجه به حضور تیم ملی ایران در جام جهانی به عنوان تیم صدرنشین گروه و همچنین ارائه بازی‌های مناسب توسط شاگردان کی‌روش، به نسبت سایر تیم‌های آسیایی در جام جهانی 2014 برزیل، حضور تیم ملی ایران در کاندیداهای بهترین‌ تیم‌های ملی آسیا تقریباً قطعی باشد و حتی این احتمال وجود دارد این تیم حتی این عنوان را نیز به خود اختصاص دهد.البته باید دید معیار کنفدراسیون فوتبال آسیا برای انتخاب بهترین تیم چیست.
انتقاد شدید مربی اسبق پرسپولیس از رفتار صادقیان
مربی اسبق پرسپولیس مقصر رفتارهای پیام صادقیان را مدیران پرسپولیس و سرمربی تیم می‌داند.ناصر ابراهیمی در واکنش به بازگشت پیام صادقیان به تمرینات پرسپولیس، گفت: این موضوع به بحث بازیکن سالاری در فوتبال ما برمی‌گردد ولی باید دید آیا بازیکنانی مثل صادقیان ستاره هستند یا خیر که بگوییم سطحشان از بازیکنان دیگر بالاتر است. وی افزود: ما در گذشته ستارگانی مثل محمد پنجعلی، جواد زرینچه، ناصر محمدخانی، علی دایی و غیره را داشتیم اما آقای صادقیان! شما بازیکنی نیستید که بگوییم پا جای علی کریمی و خداداد عزیزی گذاشته‌اید. ابراهیمی، مقصر اصلی رفتارهای صادقیان و حواشی او را مربیان و مدیران تیم دانست و گفت: آقای درخشان! آقای سیاسی! به جوانان دیگر فرصت بدهید تا جای صادقیان را پر کنند. من معتقدم این بازیکن روی نیمکت هم نباید بنشیند و درخشان نباید به بازیکن باج بدهد.
تغییر زمان بازی ایران- زیمبابوه
 تیم ملی فوتبال ایران چهارشنبه 21 آبان با تیم ملی زیمباوه در تهران بازی می‌کند. پیش از این عنوان شده بود این مسابقه در تاریخ جمعه 23 آبان برگزار می‌شود، اما با توجه به اینکه تیم زیمباوه می‌خواهد 21 آبان تهران را ترک کند و به بازی با تیم ملی مراکش برسد، تیم ایران می‌تواند حداکثر در همان روز با این تیم آفریقایی بازی کند.