kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۶۴۶۲
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۷
وزیر کشور به مناطق سیل‎زده جنوب سیستان و بلوچستان سفر کرد

امدادرسانی به سیل‌زدگان در 8  استان

بر اثر شدت بارش‌ها از روز سه‌شنبه تا دیروز‌، 8 استان دچار سیل و آب‌گرفتگی شده‌اند و امدادرسانی به سیل‌زدگان در مناطق مختلف ادامه دارد.
 
 
 
 
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، از ٢٧ تا عصر ٢٩ فروردین ٨ استان (بوشهر، خراسان‌جنوبی، خراسان‌رضوی، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، هرمزگان و یزد) از سیل متأثر شده‌اند.
طی این مدت در ۶۷ مورد عملیات به سه‌هزار و 16 نفر امدادرسانی شده و ۴۰۹ نفر اسکان اضطراری یافته‌اند.
علاوه‌بر این ۱۱۴ نفر به مناطق امن منتقل و آب ۴۹ منزل مسکونی تخلیه شد. ۱۷۱ تیم عملیاتی شامل (٦٤٩ نفر) در این عملیات مشغول امدادرسانی هستند.
تاکنون سه اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان جاسک با برپایی ٨٠ دستگاه چادر، ٩٧ دستگاه چادر مسافرتی، ٥٠٤ تخته پتو، ٥٦٩ تخته موکت، ٢٧٥٢ کیلوگرم نایلون، ۲۱۵ بسته غذایی، ۶۲۲ قوطی کنسروجات بین متأثرین از سیل 
توزیع شد. 
انسداد راه ارتباطی
 ۳۰۰ روستای جنوب سیستان و بلوچستان 
مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان نیز گفت: بارندگی شدید و بروز سیلاب علاوه‌بر بسته‌شدن راه ارتباطی ۳۰۰ روستا، ۱۲ مسیر فرعی و یک مسیر اصلی در جنوب این استان را بست.
مجید محبی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: با توجه به اینکه بارندگی‌های دو روز اخیر در سیستان و بلوچستان فراتر از حد پیش‌بینی شده است، علاوه‌بر بسته‌شدن مسیرهای ارتباطی شاهد قطع ارتباط مخابراتی ۶۰ روستای شهرستان‌های زرآباد، کنارک و چابهار به دلیل مشکل در فیبر نوری آنها هستیم. محبی ادامه داد: تاکنون خسارت جانی از سیلاب اخیر سیستان و بلوچستان گزارش نشده است و با تدابیر انجام‌شده تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان در حال ارائه خدمت به مردم گرامی استان هستند. همچنین روز سه‌شنبه از ۱۱۷ ایستگاه هواشناسی و باران‌سنجی این استان بارندگی گزارش شده که بیشترین آن به میزان ۱۲۰ میلی‌متر متعلق به شهرستان زرآباد بوده است.
 وزیر کشور وارد سیستان و بلوچستان شد
دیروز همچنین وزیر کشور به منظور بازدید از مناطق سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان دقایقی قبل از طریق فرودگاه کنارک به این استان سفر کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس، احمد وحیدی، وزیر کشور با هدف بازدید از مناطق سیل‌زده جنوب استان و بررسی خسارات وارده لحظاتی قبل از طریق فرودگاه کنارک وارد سیستان و بلوچستان شد و بلافاصله به همراه محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی عازم مناطق سیل‌زده شد.
 بارش‌های سیل‌آسا در مناطق مختلف هرمزگان
مدیرکل مدیریت بحران هرمزگان نیز گفت: بالغ بر ۲۰ روستای استان همچنان انسداد مسیر بر اثر طغیان رودخانه‌های فصلی دارند و منتظر‌یم با فروکش کردن حجم آب، مسیرها بازگشایی شود. 
به گزارش تسنیم، وی افزود: از شامگاه سه‌شنبه تخلیه اضطراری چهار روستا و اسکان ۱۷۰ خانوار در مکان امن ‌‌شهرستان جاسک انجام شد و در شهرستان قشم نیز به ۸۰ خانوار مسافر و گردشگران اسکان داده شد.
 پیش‌بینی بارش باران تا یکشنبه هفته آینده 
در نقاط مختلف کشور
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا هم گفت: تا روز یکشنبه،
۲ اردیبهشت در بیشتر استان‌ها بارش باران، رگبار و رعدوبرق دور از انتظار نیست. صادق ضیائیان در گفت‌وگو با ایسنا افزود: پنج‌شنبه در برخی مناطق شرق، جنوب‌شرق و جنوب، جمعه در مناطقی از شمال‌غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس شمالی و مرکزی و البرز مرکزی، شنبه و یکشنبه در برخی مناطق شمال‌غرب، غرب سواحل دریای خزر بخش‌هایی از مرکز و جنوب و ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و زاگرس شمالی و مرکزی بارش رخ می‌دهد.