kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۶۴۲۷
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۷
در سال 1402 انجام شد

وصول ۲۰ هزار میلیارد تومان مالیات از خام‌فروشان

 
 
 
درحالی که در سال ۱۴۰۲ حدود ۴۹ هزار میلیارد تومان از حقوق‌بگیران بخش خصوصی مالیات وصول شده، کل درآمد وصولی از عملکرد و عوارض خام‌فروشان حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان بوده است.
به گزارش تسنیم، بر اساس آمار عملکرد سازمان مالیاتی کشور میزان مالیات عملکرد وصولی از شرکت‌های صادرکننده مواد خام و نیمه در سال قبل حدود 11 هزار و 500 میلیارد تومان بوده است.
همچنین براساس حکم بند ن تبصره ششم قانون بودجه، در گمرک ایران نیز حدود 10 هزار میلیارد تومان عوارض صادراتی از خام‌فروشان وصول گردیده است. بر این اساس مجموعا 20 هزار میلیارد تومان از خام‌فروشان در سال قبل وصول گردیده است.
این میزان مالیات وصولی از شرکت‌های بزرگ خام‌فروشی فاصله قابل توجهی با مالیات وصولی از کارکنان بخش خصوصی دارد که در سال قبل نزدیک به 50 هزار میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده‌اند.
 شناسایی فرار مالیاتی 3 هزار میلیارد تومانی
«شاهین مستوفی»، سرپرست مرکز بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی هم از شناسایی 100 مؤدی فاقد پرونده مالیاتی در استان خراسان رضوی خبر داد و گفت: در مجموع بالغ بر 
سه هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در این زمینه شناسایی و برگ تشخیص صادر شد. وی درخصوص مصادیق فرار مالیاتی در اداره کل امور مالیاتی استان خراسان رضوی گفت: با بررسی بارنامه‌های صادره از مبدأ استان خراسان رضوی در سنوات 1397 تا 1401 و با لحاظ بیشترین بارنامه صادره برای یک نفر، تعداد 100 مؤدی فاقد پرونده مالیاتی شناسایی و برای این تعداد مودی، 403 فقره برگ تشخیص مالیاتی بالغ بر یک هزار و 277 میلیارد ریالی (127 میلیارد تومان) صادر شده است.
مستوفی افزود: همچنین یک هزار و 76 فقره برگ مطالبه مالیات بر ارزش افزوده با مبلغ 31 هزار و 627 میلیارد ریال (3 هزار و 162 میلیارد تومان) مالیات و عوارض قابل مطالبه از مؤدیان یادشده در مرحله صدور است.