kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۶۲۷
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۶
معاون سنی مذهب رئیس‌جمهور عراق:

همه ملت عراق زیر پرچم امام حسین(ع) علیه تروریسم متحد شوند

معاون رئیس‌جمهور عراق از تمام مردم این کشور خواست در سایه پرچم امام حسین(ع) برای مبارزه با تروریسم متحد شوند.


به گزارش خبرگزاری فارس، «اسامه نجیفی» طی بیانیه‌ای که به مناسبت عاشورای حسینی(ع) منتشر کرد، از مردم کشورش خواست، زیر پرچم امام حسین(ع) برای مبارزه با تروریسم متحد شوند.
نجیفی در این بیانیه آورده است: «حادثه عاشورا تنها یک مناسبت دینی نیست، بلکه مظهر پیروزی خون بر شمشیر، برتری ارزش‌ها بر ظلم و استبداد و پیروزی حق بر باطل در طول تاریخ بشریت است و این‌گونه است که ما سالروز شهادت امام حسین(ع)، اهل بیت و یاران باوفایش را گرامی می‌داریم.»
در این بیانیه آمده است:‌ «ارزش‌های امام حسین(ع) بذر شرافت و آزادگی را در جامعه بشری کاشته و به نسل‌ها معنای فداکاری و رستگاری را آموخته است.
نجیفی با اشاره به اینکه «ما راه حسین(ع) را ادامه می‌‌دهیم و برای مواجهه با شر و تمام اشکال تروریسم و مبارزه با فرقه‌گرایی، عزم خود را جزم کرده‌ایم و همه مفاهیم و ارزش‌های خیرخواهانه و والای انسانی را از قیام وی درک می‌کنیم،» تصریح کرد: باید برای یکپارچه‌کردن سرزمین، ملت و ثروت عراق تلاش‌ها را مضاعف کرد، ملت ما قدرت و اراده آهنین خود را از خیزش دلیرانه مقام شامخ حسینی(ع) به ارمغان گرفته و به جهانیان نشان داد که رهرو سیدالشهدا است.
نجیفی از جامعه اهل تسنن عراق است. وی پیش از این ریاست مجلس عراق را برعهده داشت.
این بیانیه در حالی صادر شد که شیعیان و سنی‌های عراق دوشادوش یکدیگر سرگرم نبرد با تروریست‌های داعش در مناطق مختلف به ویژه استان «الانبار» هستند.
دیروز حدود 2000 داوطلب برای مشارکت در عملیات آزادسازی شهر «هیت» استان الانبار، وارد پایگاه نظامی «الاسد» در این استان شدند، جنگنده‌های ارتش نیز مواضع تروریست‌های داعش در روستای «شیخ عامر» واقع در شهرستان «ابوغریب» را بمباران کردند.
سایر رویدادها
* گروه تروریستی «انصار بیت‌المقدس» که در مصر فعال است، خبر بیعت این گروه با داعش را تکذیب کرد.
* دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد، داعش ده‌ها کودک و نوجوان را شکنجه کرده است.
* دولت عراق نقش عشایر این کشور در جنگ با تروریسم را ستود.