kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۶۲۵
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۶
در اعتراض به بحران اقتصادی صورت گرفت

آغاز طولانی‌ترین اعتصاب تاریخ شرکت ملی راه‌آهن آلمان

کارکنان راه‌آهن آلمان در اعتراض به شرایط سخت معیشتی و پایین بودن دستمزد خود، طولانی‌ترین اعتصاب تاریخ شرکت ملی راه‌آهن این کشور را آغاز کردند.


به گزارش ایسنا، پرسنل راه‌آهن آلمان به دعوت سندیکای لوکوموتیورانان این کشور، از دیروز طولانی‌ترین اعتصاب خود را آغاز کردند. این اعتصاب که تا دوشنبه آینده ادامه می‌یابد، هزاران مسافر قطارهای بین شهری را سرگردان کرده است.
این ششمین اعتصاب در جریان کشمکش میان سندیکا و «دویچه‌بان» (شرکت ملی راه‌آهن آلمان) است. طبق گزارش‌های رسیده،  اعتصاب کنونی طولانی‌ترین اعتصابی است که از زمان تاسیس شرکت «دویچه‌بان» تاکنون برگزار شده است.
دویچه‌بان که بزرگ‌ترین شرکت راه‌آهن در اروپای مرکزی است، در سال 1994 با به هم پیوستن دو شرکت دیگر شکل گرفت.
اقتصاد کشورهای اروپایی طی سال‌های اخیر دچار رکود شده است و تاکنون مردم کشورهای عقب‌مانده‌تر اروپایی مثل یونان و اسپانیا تحت فشار بودند. ولی با مشاهده اعتصاب در آلمان، انگلیس و فرانسه، به نظر می‌رسد که مردم این جوامع نیز تحت تاثیر بحران اقتصادی قرار گرفته‌اند. این سه کشور جزو اقتصادهای قدرتمند اروپا محسوب می‌شوند!
پیش از این، شرکت هواپیمایی «لوفت‌هانزا»ی‌ آلمان نیز شاهد اعتصاب‌های مشابهی بوده است. به گفته رئیس این شرکت، اعتصاب خلبانان رقمی معادل 170میلیون یورو به این شرکت خسارت مالی وارد کرده است.