kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۴۷۹
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۱

کیهان و خوانندگان


33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323
* ضمن تجدید میثاق با آقا اباعبدالله‌الحسین(ع) و عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن عاشورا و تاسوعای حسینی می‌گوییم: حسین جان تو خود ناظری که پایه‌های کاخ ستمگران پس از 14 قرن چگونه یکی پس از دیگری به لرزه افتاده و این انسجام و قیام مسلمین به برکت خون تو و یاران باوفایت تحت رهبری فرزند خلف شما سیدعلی خامنه‌ای و امت اسلامی همچون نوری در منطقه چنان ساطع گشته که هرگز خاموش نخواهد شد.
عونی
* به عنوان یکی از خوانندگان روزنامه کیهان یک سؤال از رئیس جمهور دارم و آن این است که چرا در انتخاب کاندیدای وزارت اشخاص دارای سابقه منفی و فعال در فتنه آمریکایی اسرائیلی 88 معرفی می‌شوند. این کار باعث ایجاد تنش و فضای نامطلوب در بین مجلس و دولت می شود. آیا مگر قحط‌الرجال است؟! چه دست‌هایی دوست دارند مردم را در حالت اضطراب و تنش نگه دارند؟
1032---0911
* آقای رئیس جمهور محترم عرض می‌کنم با معرفی چند فعال فتنه به‌عنوان وزیر پیشنهادی علوم به مجلس در محیط‌های علمی دو دستگی و تفرقه ایجاد می‌شود. خوب است به‌دنبال گزینه‌های صرفاً علمی برای این مسئولیت باشید.
حسین شکری
* از نمایندگان مجلس سپاسگزاریم که قاطعانه به وزیر پیشنهادی علوم رای ندادند. از رئیس‌جمهور خواهش می‌کنیم  وزیری معرفی کنند که در شأن یک ملت و رو به جهش علمی باشد. کشور ما کشوری است که از گردنه‌های زیادی عبور کرده و ادراک و بصیرت ملت و نمایندگان آن عمیق شده است. ایران امروز، ایران فتنه سال 78 و 88 نیست که خیلی از دست‌ها رو نشده بود. نمایندگان و ملت ما هوشیارند و اوضاع جهان هم فرصت آزمون و خطا به ما نمی‌دهد، نباید وقت کشور تلف شود.
رضا علیاری
* این موضع‌گیری که مکرراً از دولت می‌شنویم که دنبال تمدید مذاکره نیستیم بسیار خوب است. دولت یازدهم در ابتدا نارسایی‌ها و مشکلات اقتصادی کشور را ماحصل تحریم‌ها بیان کردند و گفتند راه تعامل را در پیش می‌گیریم و مشکلات اقتصادی را حل می‌کنیم حال آنکه مشکلات اقتصادی عمیق است و با دیپلماسی نمی‌توان آن را حل کرد. الان بیش از یک سال و اندی می‌گذرد و چندان گشایشی در وضع معیشتی مردم حاصل نشده است و دولت هم به آمار و ارقام دل خوش است ولی نکته این است که رابطه ما با دشمنان در این حالت نمی‌ماند. لذا باید مردانه به خاطر حفظ حقوق هسته‌ای خود در برابر دشمن بایستیم.
علیرضا مقصودی
*پیشنهاد وزارت نیرو برای افزایش قیمت آب و برق در شرایطی مطرح می‌شود که ماجرای وکیل 32 میلیارد تومانی در این وزارتخانه برملا شده است. واقعاً این وزارتخانه که باید در صدر نهادینه کردن اصلاح الگوی مصرف در جامعه اسلامی باشد با تضییع بیت‌المال اعتمادش را بین مردم در پایین‌تر حد تنزل می‌دهد. وزارتخانه‌ای با این همه بدهی چگونه 32 میلیارد تومان را به یک وکیل می‌دهد. واقعاً تعجب‌آور است!
سلیمان بلغار و 5321---0912
* آقای روحانی در سخنرانی خویش گفته است امام حسین(ع) ثابت کرد منطق مذاکره پیروز است. پس چرا مذاکره حضرت جلوی جنگ را نگرفت و آن فاجعه بی‌نظیر به وجود آمد. اگر مذاکره جواب داد پس چرا سر مقدس امام معصوم(ع) را از تن جدا کردند؟ پس نتیجه می‌گیریم که منطق امام حسین(ع) منطق مقاومت بود نه مذاکره.
9313---0912
* سران فتنه اگرسرکی می‌کشند برای کسب قدرت است، این چه ربطی به حضرت «حر» دارد که تشنه شهادت بود؟ آیا واقعاً سران فتنه حاضرند مثل حر توبه کرده و بعد در راه اسلام ناب و ولایت جانفشانی کنند؟
3819---0916
* شیاطین چه خوشحالی می‌کنند وقتی می‌بینند بعد از 36 سال که از انقلاب گذشته، رئیس‌جمهوری که قسم خورده حافظ و مجری قانون اساسی باشد از بالا رفتن پرچم امر به معروف و نهی از منکر، تصویری از ناامنی را به جامعه تلقین می‌کند. رفع دغدغه قشر متدین جامعه وظیفه ایشان است یا رفع دلشوره طبقه بی‌درد و جوساز و...
9020---0912
* مجلس شورای اسلامی در سال جاری مصوبه‌ای داشت مبنی بر اینکه «روستائیان با 50 سال سن و 9 سال پرداخت حق بیمه می‌توانند بازنشسته شوند.» در یکی از تبصره‌های آن نیز قید شده کسانی که 8 سال سابقه پرداخت بیمه دارند می‌توانند یک سال آخر را پرداخت کنند و از این قانون بهره‌مند شوند. بعد از تصویب این قانون و ارسال به شورای نگهبان و ایراد شورای نگهبان به آن، خبری از اصلاح و ارسال به دولت برای اجرا نیست. ما روستائیان و عشایر چشم به اجرایی شدن این قانون داریم. انتظار می‌رود نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی عنایت لازم را بنمایند.
رسول قاسمی- از روستاهای آذربایجان شرقی
* اسفندماه سال گذشته به علت ازدواج و تشکیل خانواده جدید از سرپرستی پدرم جدا شدم ولی نتوانستم به عنوان خانوار جدید برای دریافت یارانه ثبت‌نام بکنم. در این 7 ماه برای حل مشکل خود مرتب به فرمانداری، ستاد یارانه، سازمان هدفمندی یارانه و ریاست جمهوری مراجعه کرده‌ام ولی فایده‌ای نداشته است. چرا؟
حسین غریبی از تهران
* 4 سال قبل از سوی شرکت شفا خیبر در بیمارستان فجر تهران مشغول به کار شدم. علی‌رغم آنکه سال گذشته ازدواج کردم و مسئولیت زندگی به دوشم گذاشته شد، متاسفانه مسئولان بیمارستان و شرکت ما را  اخراج کردند. از مسئولان تقاضا دارم به مشکل بنده و امثال ما که به صورت شرکتی کار می‌کنیم رسیدگی نمایند.
2689---0919
* از (مسئولین) قوای سه‌گانه انتظار می‌رود اقدام شهرداری تهران در تبدیل خیابان 17 شهریور (میدان امام‌حسین(ع) تا میدان شهدا) به پیاده‌راه و بیش از سه هزار خانوار را از کسب  کار و درآمد بازداشتن را بررسی و اقدام شایسته به عمل‌آورند. متاسفانه این بی‌عدالتی که بر کاسب‌های محل روا داشته شده به راحتی قابل جبران نیست و بسیاری از کاسب‌ها پس از 20-30 سال کاسبی باید به دنبال شغل جدید یا تهیه مغازه‌ای در محلی دیگر اگر توان داشته باشند برآیند.
نظری
* چرا دولت معوقه یارانه متولدین 93 را پرداخت نمی‌کند؟
7812---0914
* خرید نان در گنبد کاووس در دولت قبل خیلی راحت شده بود ولی باز در دولت جدید شاهد صف‌های طولانی هستیم. چرا؟
4636---0911
*از چهارماه قبل فاضلاب خیابان سوم کمربندی کوی ملت شهرستان اهواز بیرون زده و اسباب زحمت ساکنین محله شده است. در ضمن از روشنایی چراغ‌های برق معابر هم محروم هستیم. بارها با شهرداری تماس گرفته‌ایم و پیگیر موضوع شده‌ایم ولی کاری انجام نمی‌دهند. چرا؟
دزفولی
*در خیابان آزادی از تقاطع نواب تا میدان آزادی شعبه‌ای از بانک انصار وجود ندارد. درحالی که افتتاح یک شعبه از این بانک در این منطقه بسیاری از مشکلات ساکنین را مرتفع خواهد کرد.
1905---0912
*بنویسید تعداد اتوبوس‌های پرسرعت در خط پایانه خاوران- میدان آزادی در مسیر برگشت از ساعت 5 بعدازظهر به بعد کاهش پیدا می‌کند و مسافرین وقت زیادی در ایستگاه‌ها منتظر می‌مانند، این وضعیت چرا اصلاح نمی‌شود؟
8617---0912
*بهتر است که علوم دینی در مدارس توسط روحانیون برای دانش‌آموزان تدریس شود. متاسفانه درحال حاضردر مواردی افرادی در مدارس متولی تدریس علوم دینی به دانش‌آموزان ما شده‌اند که گاهی خودشان رابطه مستحکمی با دین ندارند و دارای عقاید متزلزل هستند.
3546---0939
پاسخ روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان تهران
در پاسخ به مطلب مندرج در کیهان تاریخ 19/7/93 در خصوص وجود املاح زائد در آب شرب محدوده جنت‌آباد به آگاهی می‌رساند: «براساس آخرین نتایج آزمایش‌های میدانی از کیفیت آب شرب محدوده جنت‌آباد مشخص شد مقادیر املاح موجود در آب شبکه در حد استانداردهای لازم و مورد تایید مرکز بهداشت بوده است.همچنین یادآور می‌شود، اشکال در تاسیسات داخلی منازل مشترکان می‌تواند عاملی برای مشاهده املاح اضافه در آب مصرفی شود، با وجود این در صورت تماس مشترک با شماره 122 و اعلام نشانی، امکان بررسی دقیق و راهنمایی مشترک محترم وجود خواهد داشت.»