kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۴۳۰
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۰
ملی‌پوش والیبال از آرزوهای ورزشی خود می‌گوید

غفور: می‌خواهم بهترین بازیکن جهان شوم (گفت و گو)


* به دلیل سختی زیادی که امسال کشیدیم، قدری نیاز به استراحت داشتم. استرس مسابقات و سفرهای طولانی، دوری از خانواده و کشور واقعا همه بازیکنان را از نظر روحی و بدنی تخلیه کرده بود. الان نیاز داریم که مدتی کنار خانواده و به دور از هیاهو باشیم.
* کواچ 20 روز قبل از اولین مسابقه لیگ جهانی به ایران آمد. تا قبل از آن هیچ تمرینی با او نداشتیم. اما حسین معدنی مرحوم واقعا برای ما زحمت کشید و با او تمرینات خوبی داشتیم. تقریبا همان شکل کار ولاسکو را ادامه دادیم. کواچ تیم آماده‌ای را تحویل گرفت زیرا ما دو ماه قبل از آمدن او تمرین می‌کردیم. برخی نظرات کواچ با ولاسکو فرق می‌کرد اما با این همه تیم ملی والیبال ایران کاملا آماده به او رسید. این قدر در مسابقات انگیزه داشتیم که در لیگ جهانی چهارم شدیم. اما حیف شد که در گام آخر مدال نگرفتیم.
* اگر ولاسکو می‌ماند می‌توانستیم باز هم از او بیاموزیم. می‌دانم که اگر ولاسکو بود و با او کار می‌کردیم باز هم پیشرفت می‌کردیم. بعد از بازی با آرژانتین با هم حرف زدیم و گفتیم دوستش داریم.
* در ایام محرم به هیئت صدره و سرفره کاشان می‌روم. در کاشان نخل می‌کشند و من هم به آن اعتقاد دارم. خیلی هم حاجت می‌دهد. شب عاشورا و تاسوعا دوره‌اش است. ظهر عاشورا هم به بازار می‌رود. شب دوره مراسمی دارند که هیئت‌ها به مسجد‌های دیگر می‌روند و سینه‌زنی می‌کنند. ظهر عاشورا هم با نخل به بازار کاشان و کاروانسرا می‌روند.
* آرزو دارم روزی با تیم شهرم قهرمان لیگ برتر ایران شویم. با تیم ملی ایران هم قهرمان جهان و من هم بهترین بازیکن جهان شوم.