kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۴۲۱
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۸

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مردم ایران را به برگزاری پرشور روز 13 آبان دعوت کرد

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور اطلاعیه‌ای ضمن گرامیداشت عاشورای حسینی و سیزدهم آبان همگان را به برگزاری پرشور روز مبارزه با استکبار جهانی دعوت کرد.

 سرویس شهرستانها-

در اطلاعیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آمده است: سیزده آبان ماه سالروز حماسه تسخیر لانه جاسوسی و روز مبارزه با استکبار جهانی که امام عظیم الشان (ره) آن را انقلاب دوم نامیدند پاسخ کوبنده‌ای به سالها ددمنشی، ظلم پراکنی و خوی مستکبرانه دولت ایالات متحده آمریکا بود.
رژیم مستکبر آمریکا با همراهی شاه خائن پهلوی می‌کوشید تا فرهنگ اسلامی را نابود سازد و فرهنگ منحط غرب را جایگزین کند و در ضمن آن به بهره‌کشی و استثمار ثروت عظیم ایران بپردازد اما با نهضت پرشور امام خمینی و جانفشانی ملت قهرمان ایران، انقلاب شکوهمند اسلامی به پیروزی رسید و دست آمریکا و ایادی آن از ایران اسلامی قطع شد.
این اطلاعیه‌ می‌افزاید: تقارن سیزدهم آبان ماه با عاشورای حسینی پیام آور ایستادگی در برابر یزیدیان و شمرهای زمان و جانفشانی در راه اعتلای اسلام عزیز است. درس قیام امام حسین(ع)  مذاکره و امان نامه نیست، بلکه عزت و ایستادگی در برابر ظالمین است. از این رو ملت ایران را به برگزاری پرشور این روز دعوت می‌کنیم.