kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۴۱۱
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۲
سازمان‌ هواشناسی پیش‌بینی کرد

افت 10 درجه‌ای دمای هوا در نیمه شمالی کشور

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به نفوذ هوای سرد در نیمه شمالی کشور از افت 10 درجه‌ای دمای هوا درمناطق نوار شمالی کشور خبرداد و گفت: در اواسط هفته جاری شاهد بارش باران در تهران خواهیم بود.


امین حسین نقشینه درگفت وگو با فارس درباره شرایط جوی کشور طی  روزهای آینده اظهار داشت: به سبب نفوذ جریانات سرد شمالی از امروز شاهد آغاز بارندگی‌ها در سواحل شمالی کشور خواهیم بود.
کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه افزود: طی روزهای آینده نیز گستره بارش‌ها به شمال غرب، مناطقی از دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور کشیده می‌شود.
وی بیان داشت: امروز بارندگی‌ها درکهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و مناطقی از خوزستان، فارس و بوشهر شدت می‌یابند.
به گفته نقشینه، بارش‌ها همچنین از سمت غرب کشور از جمله کرمانشاه، کرمان، جنوب آذربایجان غربی و شرقی بارندگی‌ها آغاز می‌شود.
کارشناس سازمان هواشناسی از ریزش هوای سرد درنیمه شمالی کشور در اواسط هفته جاری خبر داد و گفت: به موجب نفوذ هوای سرد شاهد افت 10 درجه‌ای دمای هوا در برخی مناطق واقع در نیمه شمالی کشور از جمله شمال غرب، آذربایجان‌ها، اردبیل و سواحل شمالی کشور خواهیم بود.
وی با بیان اینکه کاهش دمای هوا از روز سه‌شنبه تا پایان هفته جاری ادامه می‌یابد، بیان داشت: بر همین اساس می‌توان گفت که نیمه شمالی کشور پایان هفته سردی را تجربه خواهد کرد.
نقشینه درباره شرایط جوی تهران گفت: از امروز تا پایان هفته جاری دمای هوای تهران روند کاهشی خواهد داشت به طوری که پیش‌بینی می‌شود دمای هوای این کلانشهر در پایان هفته جاری بیش از 5 درجه سانتی‌گراد کاهش یابد.
وی با اشاره به افزایش سرعت وزش باد در اواخر وقت روز آینده افزود: دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری شاهد بارش باران در پایتخت خواهیم بود.
نقشینه با اعلام اینکه در ارتفاعات تهران برف می‌بارد، بیان داشت: از اواخر وقت دوشنبه در اردبیل، گیلان و آذربایجان شرقی بارش برف آغاز می‌شود که همین امر موجب اختلال در تردد جاد‌ه‌ای خواهد شد.