kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۴۰۹
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۱

دستگیری عاملان شهادت ماموران کلانتری 17 زاهدان

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: عاملان شهادت ماموران کلانتری 17 زاهدان با تلاش شبانه‌روزی کارآگاهان پلیس آگاهی این استان طی چند عملیات هماهنگ پلیسی دستگیر شدند.


به گزارش ایرنا، سرتیپ دوم «حسین رحیمی» با تشریح جزئیات این عملیات افزود: در پی به شهادت رسیدن دو نفر از ماموران کلانتری 17 زاهدان در 27 خرداد 92 بر اثر اصابت گلوله افراد ناشناس و با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله چند تیم ویژه از کارآگاهان پلیس آگاهی رسیدگی به این پرونده را آغاز کردند.
وی بیان کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی پس از اقدامات گسترده تخصصی، سرنخ‌هایی از دخالت باند 6 نفره‌ای از سارقان مسلح در این پرونده به دست آوردند.
رحیمی با اشاره به اینکه ماموران محل اختفای یکی از اعضای این باند را در شهر زاهدان شناسایی کردند، گفت: کارآگاهان پلیس با هماهنگی مراجع قضایی در عملیات شبانه پلیسی موفق به دستگیری فرد مورد نظر شده و وی را برای بررسی بیشتر به پلیس آگاهی منتقل کردند.
وی با بیان اینکه اعضای این باند با  استفاده از مدارک هویتی جعلی به کشورهای پاکستان و افغانستان تردد می‌کردند، افزود: ماموران در ادامه رسیدگی به این پرونده هویت دقیق این متهمان را شناسایی و پس از تحت کنترل قرار دادن محل تردد این افراد، آنان را در چند عملیات هماهنگ در شهرستان‌های زاهدان و چابهار دستگیر کردند.
رحیمی کشف تعدادی مدارک هویتی جعلی و چند قبضه سلاح جنگی از مخفیگاه این متهمان را از جمله موفقیتهای ماموران برشمرد و اظهار داشت: اعضای شش نفره این باند در تحقیقات تخصصی و دقیق پلیسی، علاوه بر به شهادت رساندن دو نفر از ماموران کلانتری، به درگیری مسلحانه منجر به زخمی شدن دو نفر در 16 اردیبهشت 92 و همچنین قتل دو نفر در پارک ملت زاهدان و سرقت مسلحانه یک دستگاه خودرو تویوتا و سه فقره تیراندازی منجر به جرح اعتراف کردند.