kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۸۶۳
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۹
مدیرعامل شرکت اعلام کرد

افزایش53 درصدی تولیدات ذوب‌آهن اصفهان

مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان گفت: تولیدات این مجموعه صنعتی در 6 ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 53درصد رشد داشته است.

اصفهان- خبرنگار کیهان:

اردشیر سعدمحمدی در جمع خبرنگاران افزود: ذوب‌آهن اصفهان در 6 ماه اول امسال یک میلیون و 412 هزار تن فولاد خام تولید کردکه این رقم درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته 53درصد افزایش نشان می‌دهد.
وی گفت: این درحالی است که متوسط رشد جهانی فولاد پنج درصد است.
وی اضافه کرد: سود عملیاتی این شرکت در سال‌جاری هزار میلیارد تومان بود که بزرگترین سود تاریخ شرکت ذوب‌آهن و بیشترین نرخ رشد تولید دربین صنایع کشور است.
محمدی همچنین گفت: شرکت ذوب‌آهن برای نخستین بار تجهیزات کارخانه ریل‌سازی را از خارج خریداری کرده است.
وی با اشاره به اهمیت توسعه ریلی در کشور افزود: با تاسیس کارخانه ریلی و تولید ریل در این کارخانه خطوط ریلی بیش از گذشته وسعت می‌یابد و ارز کشور خارج نمی‌شود.
مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان گفت: شرکت ذوب‌آهن اصفهان در سال آینده تیرآهن نیم پهن از 20 تا 30 نمره را تولید و شرکت را از واردات این نوع محصولات بی‌نیاز می‌کند.
وی همچنین گفت: تا پایان سال با دسترسی به استانداردهای BS، نمونه جدیدی از میلگردها دراین شرکت تولید خواهد شد.
سعدمحمدی ابراز امیدواری کرد که طرح گوگردزدایی در ذوب‌آهن تا سه ماهه اول سال 94 به پایان برسد و محصولات تولیدی ذوب‌آهن در سطح استانداردهای بین‌المللی تولید شود.
وی با بیان اینکه در مجموع دوهزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید در ذوب‌آهن انجام شده است گفت: در برنامه بلند مدت ابتدا دو میلیون تن به تولید سالانه ذوب‌آهن اضافه شد تا در مرحله بعدی این رقم به شش میلیون تن در سال برسد.
وی افزود: با اجرای این طرح‌ها تا سال 1400 می‌توان به مرز میانگین جهانی تولید فولاد یعنی متوسط پنج میلیون تن دست یافت.