kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۸۳۱
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۱

لاوروف: جان کری دروغ می‌گوید، با ائتلاف بین‌المللی همکاری نخواهیم کرد

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه همتای آمریکایی خود را در مورد قول همکاری مسکو با ائتلاف ضد داعش به دروغگویی متهم کرد.


به گزارش ایرنا، لاوروف روز شنبه در گفت‌وگو با تلویزیون دولتی روسیه تاکید کرد که در دیدار اخیر خود با کری،‌ وزیر امور خارجه آمریکا در مورد تبادل اطلاعات بین روسیه و آمریکا در مورد گروه تروریستی داعش توافقی نکرده است.
وی افزود: «در دیدار با وزیر خارجه آمریکا در مورد گروه تروریستی داعش گفت‌وگو کردیم اما برای مبادله اطلاعات با آمریکا در رابطه با این گروه توافق نکردیم.»
لاوروف با بیان اینکه با کری در مورد مسائل مربوط به مبارزه با تروریسم در منطقه خاورمیانه و وضعیت این منطقه نیز گفت‌وگوهایی انجام داده، افزود: «کری پیشنهاد کرد با آمریکا در مبارزه با داعش همکاری کنیم. من هم پاسخ دادم که روسیه از مدتها پیش آماده همکاری در  امر مبارزه با تروریسم است و در این راستا به کشورهای منطقه از جمله با تقویت توانمندی دفاعی آنها برای مقابله با تروریست‌ها کمک می‌کنیم.»
وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد: «هیچ توافقی با طرف آمریکایی برای مبادله اطلاعات در مورد فعالیت‌های گروه داعش در چارچوب ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا نکردیم.»
وی تصریح کرد: ادعاها مبنی بر توافق در مورد اعزام کارشناسان نظامی روس به عراق برای آموزش نظامیان این کشور هم واقعیت ندارد.
وزیر امور خارجه آمریکا به تازگی گفته بود که در دیدار با سرگئی لاوروف همتای روس خود در پاریس برای مبادله اطلاعات دو کشور در مورد داعش توافق کرده‌اند.