kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۶۵۱
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۹

حوادث کوتاه از کشور


تصادف در محور گناوه- دیلم
گناوه- فارس: رئیس جمعیت هلال احمر گناوه گفت: برخورد 2 خودرو سمند و پراید در جاده گناوه - دیلم 8 کشته و زخمی بر جای گذاشت.
عبدالعلی صیادی اظهار داشت: این سانحه رانندگی در ساعت 9 و 15 دقیقه صبح جمعه در 35 کیلومتری جاده گناوه- دیلم و در 5 کیلومتری بندر امام حسن به وقوع پیوست.وی افزود: در این سانحه رانندگی 4 تن کشته و 4 تن دیگر زخمی شدند. مصدومان به بیمارستان امیرالمؤمنین گناوه منتقل شدند.
4 کشته سانحه رانندگی
قم- فارس: رئیس پلیس راه استان قم گفت: پنجشنبه شب یک دستگاه تریلی ولوو که از سمت قم به گرمسار در حال حرکت بود با یک دستگاه پراید که در مسیر مخالف در حرکت بود در محور روستای کوه سفید به شدت با یکدیگر برخورد کردند.جمشیدی راد افزود: در نتیجه این حادثه راننده و 2 نفر از سرنشینان پراید در دم فوت کرده و 2 نفر دیگر نیز مجروح و به بیمارستان شهید بهشتی انتقال داده شدند که یک نفر از آنها در اثر شدت جراحات وارده در بیمارستان فوت کرد.رئیس پلیس راه استان قم علت حادثه را انحراف به چپ تریلی ولوو اعلام کرد.
نتیجه سرعت غیرمجاز
زنجان- فارس: مسئول مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان از کشته و زخمی شدن 11 نفر در یک تصادف بین سه دستگاه خودرو در محور خدابنده - همدان خبر داد.مسعود خوشنام گفت: در این تصادف یک دستگاه کامیون با یک دستگاه پیکان و یک دستگاه پراید برخورد کرده است.مسئول مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان افزود: در این حادثه 3 نفر فوت کرده و 8 نفرمجروح شدند.وی با بیان اینکه مجروحان بلافاصله به بیمارستان اعزام شدند، تأکید کرد: فوتی‌های این حادثه سرنشینان خودروی پراید هستند.
مرگ سرنشینان پیکان
* سرپرست مدیریت راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان از مرگ 4 سرنشین خودروی سواری پیکان در اثر خواب آلودگی راننده خودرو خبر داد.جواد یوسفی گفت: در این حادثه خودرو پیکان ابتدا با گاردریل برخورد کرد، سپس به لاین میانی جاده هدایت و با یک دستگاه کامیون تصادف کرد. به گفته وی این حادثه در کیلومتر 37 لاین شمالی آزاد راه زنجان - تبریز رخ داد.
گاز گرفتگی در چادر مسافرتی
ساری- فارس: رئیس اورژانس مازندران از فوت 2 نفر در داخل چادر مسافرتی در اثر گازگرفتگی خبر داد.فرهاد مصدری افزود: 2 مرد 25 و 50 ساله که راننده حمل روغن نباتی بودند و برای گرم کردن چادر مسافرتی از کپسول پیک‌نیک استفاده کرده بودند در اثر گاز گرفتگی جان باختند.وی ادامه داد: این حادثه در منطقه ییلاقی آمل، در محور هراز رخ داد.
آتش سوزی پژو 405
بوشهر- فارس: یک دستگاه خودرو پژو 405 که در مسیر بوشهر به سمت دیر در حرکت بود، در اثر نقص فنی دچار حریق شد.راننده خودرو گفت: عصر پنجشنبه از گناوه به سمت دیر در حرکت بودم. در نزدیکی روستای باغک شمالی دودی از خودرو بلند شد و سپس خودرو آتش گرفت، و در عرض نیم ساعت کاملاً سوخت.وی افزود: خودرو مدل سال 93 بود و شهریور ماه آن را خریده بودم.
کلاهبرداری یک دختر از 840 نفر
سنندج- ایرنا: دختر دانشجو با همکاری یک مرد از 840 کاربر در فضای مجازی کلاهبرداری کرد.رئیس پلیس فتای کردستان روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج گفت: پلیس فتا موفق به دستگیری دختر دانشجوی 23 ساله‌ای در فضایی مجازی شد که با کلاهبرداری از کاربران حدود 70میلیون تومان پول به جیب زده بود.سرهنگ فرامرز شاکری افزود: این متهم با قرار دادن عکس زن میانسال و بیماری که توان پرداخت هزینه‌های درمانی ندارد و دادن شماره حساب بانکی و استفاده از احساسات و عواطف مردم از 840 نفر در سراسر کشور کلاهبرداری کرده است.وی ادامه داد: اکنون این دو متهم در بازداشت موقت به سر می‌برند و پرونده آنها برای رسیدگی و اجرای قانون به دستگاه قضایی ارجاع شده است.
انهدام شبکه سرقت
سمنان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی استان سمنان از انهدام باند 5 نفره سرقت سیم و کابل و کشف 56 فقره سرقت در شهرستان گرمسار خبر داد.سرتیپ محمدرضا میرزایی گفت: مأموران رسیدگی کننده به پرونده به جوانی 31 ساله و ساکن گرمسار مظنون شدند و وی را زیر نظر گرفتند که با هماهنگی مرجع قضایی و در عملیاتی ضربتی سارق جوان و سه همدستش دستگیر شدند.
سوخت قاچاق در بندرعباس
بندرعباس- فارس: رئيس پلیس آگاهی هرمزگان از کشف 53 هزار و 800 لیتر سوخت قاچاق در جریان لو رفتن محل دپو سوخت در مرکز این استان خبر داد.سرهنگ اصلحی گفت: با تلاش ماموران 53 هزار و 800 لیتر سوخت قاچاق دپو شده، 4 دستگاه پمپ مکنده، 23 دستگاه باطری خودرو سبک و سنگین که به طرز ماهرانه‌ای در زیر بدنه خودرو تریلی جاسازی شده بود کشف شد.
برخورد با قاچاق سوخت
سمنان- خبرنگار کیهان: معاون فرماندهی اجتماعی سمنان گفت: ماموران انتظامی استان در طرح ضربتی سه دستگاه تریلی را متوقف و 75 هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل را کشف کردند.سرهنگ حسین پیوندی افزود: ماموران پلیس در قالب این طرح در شهرستان‌های شاهرود، گرمسار و سرخه سه دستگاه تریلی سوخت قاچاق از نوع گازوئیل را کشف و ضبط کردند.
وی ادامه داد: در این ارتباط سه نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.
گرگ‌ها 45 گوسفند را دریدند
بجنورد- ایرنا: حمله گرگ‌ها به گوسفندان یکی از دامداران شهر «درق» از توابع شهرستان گرمه در استان خراسان‌شمالی به تلف شدن 45 راس گوسفند انجامید.زمانی که صاحب گوسفندان برای سرکشی به آغل مراجعه کرد متوجه شد که 19 راس از گوسفندان تلف شده‌اند و وی توانست با کمک همسایگان 26 راس دیگر را که زخمی شده بودند ذبح کرده و حلال کند.
میزان خسارت وارده بر این دامدار 200 میلیون ریال برآورد شد.
مبارزه با قاچاق مواد مخدر
شهرکرد- ایرنا: قائم‌مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: طی 6 ماه نخست امسال 340 تن مواد مخدر از قاچاقچیان و توزیع‌کنندگان کشف و ضبط شد.علیرضا جزینی شامگاه چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری گفت: سال گذشته 840 تن انواع مواد مخدر در کشور کشف شد.
دستگیری قاچاقچی
اصفهان-ایرنا: فرمانده انتظامی اصفهان گفت: در 6 ماه نخست امسال بیش از 7 هزار توزیع‌کننده و نگهدارنده مواد مخدر و 486 قاچاقچی در این استان دستگیر شدند.عبدالرضا آقاخانی در هفتمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه مبارزه با مواد مخدر، افزود: در این مدت بیش از 20 تن انواع مواد مخدر نیز کشف شد.
دردسر ارتباط اینترنتی
تبریز- فارس: رئيس پلیس فتای آذربایجان‌شرقی گفت: فردی که از ارتباط غیراخلاقی با دختر جوان در فضای مجازی سوءاستفاده کرده و می‌خواست آغاز به اخاذی کند، شناسایی و دستگیر شد.محمد قاسملو افزود: با جمع‌آوری مستندات اولیه و با استفاده از مهندسی اجتماعی و شگردهای خاص پلیسی و فنی، متهم در فضای مجازی شناسایی و با استخراج هویت واقعی فرد متخلف در سر قرار دستگیر و جهت ادامه تحقیقات به این پلیس ارجاع داده شد.
این مقام انتظامی افزود: در تحقیقات اولیه متهم منکر هرگونه اتهام شد، اما در قدم‌های بعدی و با ارائه مستندات فنی به بزه انتسابی اعتراف کرد.