kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۶۱۲
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۸

تظاهرات همبستگی با آیت‌الله نمر در آمریکا، اروپا و آسیا

مسلمانان در سه قاره اروپا، آسیا و آمریکا در اعتراض به حکم اعدام آیت‌الله نمر تظاهرات برپا کردند.


اقدام دادگاه جنایی عربستان در محکوم کردن آیت‌الله نمر باقرالنمر روحانی برجسته و رهبر شیعیان این کشور به اعدام تعزیری، آنچنان ظالمانه و شدید بود که از زمان صدور این حکم در کشورهای مختلف جهان علیه این اقدام تظاهرات برگزار می‌شود.
در ادامه واکنش‌ها دیروز در چندین شهر از سه قاره آمریکا، اروپا و آسیا تظاهرات همبستگی با آیت‌الله نمر برگزار شد. در آمریکا، اقلیت عربی و مسلمان ایالت میشیگان با تحصن اعتراض‌آمیز خواستار لغو حکم اعدام این روحانی شیعه شدند.در آلمان نیز اقلیت مسلمان این کشور دیروز با تجمع در برابر سفارت عربستان در برلین نسبت به صدور حکم اعدام آیت‌الله نمر اعتراض کردند.در هند و پاکستان نیز مردم با برگزار کردن تحصن خواستار آزادی «فوری» شیخ نمر شدند.شماری از علما، سیاسیون و فعالان اجتماعی لبنان نیز با حضور در نشست «همبستگی با شیخ نمر» در بیروت، خواستار لغو حکم اعدام این روحانی شدند.در شرق عربستان نیز اهالی قطیف در اقدامی نمادین برای همبستگی با زندانیان سیاسی و درد و رنج آنها به ویژه آیت‌الله نمر، دست‌ها و چشم‌های خود را بستند.
عربستان مسئول ترویج افراط‌گرایی در جهان
از طرف دیگر دو پژوهشگر انگلیسی، عربستان را مسئول ترویج افکار افراطی در جهان دانست و درباره نفوذ وهابیت در میان طبقه متوسط جوامع غربی هشدار دادند. «یاسمین علی‌بای براون»‌ و «رضا اصلان» معتقدند که جریان‌های سلفی و تکفیری و وهابی به طور برنامه‌ریزی شده‌ای کل جهان اسلام را هدف قرار داده‌اند و انگلیس برای جلوگیری از انتشار این ایدئولوژی عربستانی اقدامی انجام نمی‌دهد!