kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۲۲۸
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۱

شایعه‌سازی رسانه‌های اصلاح‌طلب در بین سینماگران (اخبار ادبی و هنری)

رسانه‌های مدعی اصلاحات طی روزهای اخیر اقدام به ترویج شایعه‌ای بی‌اساس در میان سینماگران نموده‌اند.


به گزارش خبرنگار کیهان، برخی از رسانه‌های جریان شبه اصلاح‌طلب و همچنین برخی خبرگزاری‌های دولتی، به دروغ مدعی شده‌اند که قرار است مسئولیت صدور مجوز برای فیلم‌های سینمایی از سازمان سینمایی وزارت ارشاد سلب و به نهادهای دیگری واگذار شود. شایعه‌ای که تنها هدفش فضاسازی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی است. نکته قابل تأمل، سکوت مدیریت سازمان سینمایی در قبال این شایعات و عدم تکذیب خبرهای بی‌اساس پیرامون این موضوع است.
در همین زمینه، سایت سینماپرس گزارش داد: همزمان با اقدام قانونی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در نامه‌نگاری با حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی و نیز اعتراض برخی نمایندگان کمیسیون فرهنگی نسبت به صدور مجوز اکران برای برخی فیلم‌های مسئله‌دار از جمله فیلم‌های حامی فتنه ۸۸ و در نهایت توقیف موقت آنها، در برخی رسانه‌ها و محافل سینمایی خبری به صورت کاملا شیطنت‌آمیز شایع گردیده که مجلس با فشار برخی جریانات سینمایی و سیاسی دولت قبل، با تصویب طرحی قصد دارد شورای صدور پروانه نمایش را از سازمان سینمایی به شورای فرهنگ عمومی منتقل نموده و با این کار اختیار اجازه نمایش فیلم‌های سینمایی را از متولی سینمای کشور در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سلب نماید.
این‌گونه شایعات و فضاسازی‌های رسانه‌ای غیراخلاقی که متاسفانه ابتدا توسط برخی خبرنگاران خبرگزاری‌های رسمی کشور در شبکه‌های اجتماعی ایجاد شده و ظرف چند روز گذشته از طریق انجام گفت‌وگو با برخی سینماگران در یکی دو خبرگزاری منسوب به جریان اصلاح‌طلب و خانه سینما دنبال می‌شود، در ادامه همان فشارهای جریان خاص و تمامیت‌خواه سینما بر نهاد نظارتی مجلس و تخریب سینماگران و مدیران ارزشی قبلی ارزیابی می‌شود که این بار شکل دیگری به خود گرفته است.