kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۱۹۸
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۶
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ خبر داد

انجام 70 عملیات پلیسی برای دستگیری سارقان و زورگیران در تهران و شهرهای اطراف

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از شناسایی و دستگیری 7 باند سارق منزل و لوازم و قطعات خودرو و زورگیر در بامداد یک شنبه در پایتخت خبر داد و گفت: 70 عملیات پلیسی برای دستگیری سارقان منزل و قطعات خودرو و زورگیران به صورت همزمان در تهران و پنج شهر اطراف انجام شد.


سرهنگ عباسعلی محمدیان  با اشاره به برخورد جدی پلیس با ناهنجاری‌هایی نظیر سرقت و زورگیری، افزود: در قالب این اقدامات پلیسی 71 سارق و زورگیر شناسایی و دستگیر شدند.
وی اظهار کرد: بیش از 4 کیلوگرم مواد مخدر شیشه از یکی از این سارقان کشف و ضبط شده است.
محمدیان با اشاره به اینکه حدود 300 پرسنل این مجموعه در این طرح حضور داشتند، اظهار کرد: این تعداد سارقان و زورگیران در قالب 70 عملیات همزمان نیروهای پلیس آگاهی که بامداد دیروز (یک شنبه) انجام شد، دستگیر شدند.
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ به اموال کشف شده از این افراد اشاره و بیان کرد: 18 دستگاه خودرو، 15 دستگاه موتورسیکلت و مقداری تلفن همراه، لپ‌تاپ و لوازم و قطعات داخل خودرو از این افراد کشف و ضبط شده است.
محمدیان با اشاره به اینکه بجز 2 یا 3 نفر از دستگیر شدگان دارای سابقه کیفری هستند، افزود: مسن‌ترین افراد دستگیر شده 64 ساله است که بیش از 30 سال سابقه دزدی دارد و جوان‌ترین آنها کمتر از 20 سال سن دارد.
وی محل ارتکاب جرم این افراد را در نقاط مختلف شهر تهران اعلام کرد و افزود: محل سکونت اغلب آنان در شهرهای اطراف پایتخت است که به صورت همزمان در عملیات پلیسی دستگیر شدند. وی ادامه داد: در حین این اقدامات پلیسی یکی از قاتلان که مدتی است فراری بوده شناسایی و دستگیر شده است.
به گزارش ایرنا، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ به کشف و شناسایی بیش از 4 کیلوگرم مواد مخدر از نوع شیشه اشاره کرد و گفت: ماموران برای دستگیری یکی از سارقان به محل سکونت وی مراجعه کردند که این فرد قبل از دستگیری بسته‌ای را به بیرون محل سکونت پرتاب می‌کند که مشخص می‌شود این بسته حاوی این مواد مخدر است. محمدیان ادامه داد: اطلاعات مربوطه در اختیار پلیس موادمخدر تهران بزرگ قرار گرفت تا اقدامات لازم برای بررسی این پرونده صورت گیرد.
سارقان خودروهای دربند دستگیر شدند
سارقانی که در پوشش راننده آژانس به خودروهای پارک شده پژو 206 در محدوده دربند دستبرد می‌زدند دستگیر شدند.به گزارش باشگاه خبرنگاران، سارقان هنگامی دستگیر شدند که یکی از آنها در حال باز کردن درب خودروی 206 بود که مورد شناسایی ماموران قرار گرفت.
این دو سارق با رویت ماموران سوار بر پراید مشکی رنگ اقدام به فرار از مسیر خیابان شریعتی به سمت پایین کردند، اما با تلاش پلیس بالاخره دستگیر شدند.
نتیجه استعلامات از اهالی محله دربند نشان می‌دهد که سارقان در شب‌های گذشته نیز با باز کردن کاپوت چندین پژو 206 اقدام به سرقت کامپیوتر خودروها کرده‌اند.