kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۱۹۷
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۶

حوادث کوتاه از کشور


تصادفات منجر به مرگ
اراک- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس راه استان مرکزی گفت: برخورد یک دستگاه خودرو سواری پژو پارس در انتهای جاده فرودگاه اراک با یک دستگاه موتورسیکلت منجر به فوت راکب موتورسیکلت و جراحت راننده و سرنشین خودرو شد.
سرهنگ حسنی افزود: بر اثر واژگونی یک دستگاه خودرو سواری پژو 405 در آزادراه همدان- ساوه راننده خودرو جان باخت.
وی ادامه داد: در حادثه‌ای دیگر بر اثر برخورد یک دستگاه خاور نیز با یک دستگاه کامیون، به علت رعایت نکردن فاصله عرضی، در محور ازنا گردنه قاقان منجر به مرگ راننده خاور شد. در محور «هستی جان» دلیجان نیز یک دستگاه کامیون حامل قیر واژگون شد که راننده کامیون در دم جان باخت.
مرگ نوزاد در چاه
قزوین- ایسنا: مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: در تماس نیروی انتظامی با مرکز 125 سازمان آتش‌نشانی مبنی بر احتمال وجود کودک چهارماهه در درون چاه آبی در روستای خرمن سوخته، بلافاصله دو اکیپ امداد و نجات به محل حادثه اعزام شدند.
سیدعلی شفیعی افزود: بر اساس گفته یکی از بستگان این کودک، پدر وی ساعت 4 بامداد با حضور در مقابل در منزل اعلام کرد؛ کودک را به درون چاه پرتاب کرده است که پس از جست‌وجوی فراوان بستگان کودک در روستا در ساعت 8 صبح درخواست کمک از سازمان آتش‌نشانی شده است.
شفیعی ادامه داد: امدادگران پیکر بی‌جان این کودک را از درون چاه آب خارج کردند.
این پرونده توسط نیروی انتظامی قزوین در دست بررسی است.
انهدام باند بزرگ قاچاق
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: با دریافت اطلاعاتی مبنی بر اینکه یک باند بزرگ توزیع مواد مخدر در بین استان‌های غرب کشور به صورت گسترده فعالیت دارد، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.
منوچهر امان‌اللهی افزود: با اطمینان از حرکت دو دستگاه خودرو به عنوان اسکورت و حامل بار از یکی از استان‌های مرکزی به سمت کرمانشاه در بامداد روز یکشنبه سه تیم از کارکنان به سرپرستی رئیس پلیس مواد مخدر استان در محورهای مواصلاتی نسبت به کنترل آنان اقدام کردند.
وی ادامه داد: در بازرسی از خودرو مقدار 800 کیلو مواد مخدر از نوع تریاک که در داخل خودروی زانتیا جاسازی شده بود کشف و به همراه خودرو توقیف شد و 3 قاچاقچی در چنگ قانون افتادند.
برخورد با سوداگران مرگ
سرویس شهرستان‌ها: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر هرمزگان گفت: پلیس مبارزه با مواد مخدر این استان با انجام اقدامات اطلاعاتی، بهره‌گیری از شیوه‌های پلیسی و اشرافیت کامل بر حوزه استحفاظی و محورهای فرعی و اصلی استان موفق شد طی 72 ساعت گذشته پنج دستگاه خودرو حامل مواد مخدر را شناسایی و توقیف کند.
سرهنگ خدایی افزود: ماموران مبارزه با مواد مخدر استان طی دو عملیات جداگانه از دو باند تهیه و توزیع مواد مخدر، در مجموع 333 کیلو و 600 گرم مواد مخدر تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در داخل و بدنه خودروها جاسازی شده بود کشف و سه تن از سوداگران مرگ را دستگیر کردند.
وی ادامه داد: در چند عملیات دیگر با تلاش ماموران انتظامی شهرستان‌های «رودان»، «خمیر» و «میناب» چهار سوداگر مرگ دستگیر، 145 کیلو تریاک کشف و سه دستگاه خودرو و موتورسیکلت توقیف شد.
حمل حشیش با اتومبیل
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی نی‌ریز گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان در اجرای طرح مقابله با ورود مواد مخدر و کنترل محورهای مواصلاتی به محور «نی‌ریز- قطرویه» عزیمت و اقدام به ایجاد ایست و بازرسی مقطعی و کنترل خودروهای عبوری کردند.
سرهنگ «عزیز برزگر» افزود: در این هنگام ماموران به یک دستگاه خودرو پژو 405 مظنون شدند و راننده خودرو به محض مشاهده ماموران از محل ایست و بازرسی متواری شد.
وی تصریح کرد: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز در نهایت خودرو متوقف و در بازرسی از آن 134 کیلو و 400 گرم حشیش، 95 کیلو و 600 گرم تریاک و 4 کیلو و 900 گرم مرفین کشف و در این زمینه یک نفر متهم دستگیر شد.برزگر یادآور شد: متهم به همراه مواد مخدر کشف شده برای سیر مراحل قانونی و تشکیل پرونده به پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان انتقال داده شد.
بار قاچاق به مقصد نرسید
سرویس شهرستانها: جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان چابهار گفت: در راستای مبارزه با کالای قاچاق و برقراری امنیت بازار، ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی پس از دریافت خبری مبنی بر انتقال کالای قاچاق به داخل یک دستگاه اتوبوس مسافربری، برای بررسی صحت خبر به محل مورد نظر اعزام شدند.سرگرد میراحمدی افزود: ماموران مبارزه با کالای قاچاق پس از بررسی دقیق محل مذکور و اطمینان از انتقال کالای قاچاق به داخل اتوبوس بلافاصله با اکیپی از نیروهای یگان امداد محل را تحت نظر خود قرار دادند تا از هرگونه حرکت توسط قاچاقچیان ممانعت کنند.وی خاطرنشان کرد: در بازرسی از اتوبوس مذکور مقادیر زیادی کالا و لوازم خانگی کشف شد که ارزش کالای مکشوفه 120 میلیون تومان برآورد شده است. در این ارتباط خودرو توقیف و هر 2 قاچاقچی دستگیر شدند.
سیل احشام را با خود برد
کرمانشاه- واحد مرکزی خبر: بارش شدید باران و جاری شدن سیل در بخش گهواره شهرستان دالاهو، عشایر منطقه را غافلگیر کرد.
بخشدار گهواره گفت:3 خانوار عشایری که در حد فاصل روستاهای سرآسیاب و جاماسب اتراق کرده بودند در محاصره سیل قرار گرفتند و 24 راس دام آنان تلف شد. جلیلیان افزود: پس از اطلاع از وضعیت عشایر در محاصره سیل، با اعزام نیروهای هلال ‌احمر، نیروی انتظامی و منابع طبیعی، سیل‌زدگان نجات یافتند و کمک‌هایی مانند چادر، پتو و مواد غذایی در اختیارشان قرار داده شد.
توقیف محموله پرندگان شکاری
بندرعباس- خبرنگار کیهان: ماموران یگان حفاظت محیط زیست جاسک و همیاران محیط زیست این شهرستان با کمک ماموران نیروی انتظامی پاسگاه لیردف محموله بزرگ پرندگان شکاری شامل 24 بهله از خانواده شاهین‌ها شامل 19 بهله شاهین و 5 بهله بحری را که از پاکستان وارد سیستان و بلوچستان و سپس قصد عبور از بندر جاسک و استان بوشهر را داشت کشف و ضبط کردند. در این راستا یک نفر متخلف دستگیر شد.
شایان ذکر است، به دلیل حمل نامناسب از مبدأ، 2 بهله از این پرندگان از بین رفتند و مابقی پرندگان پس از تیمار و معاینه دامپزشکی در دشت‌های استان رهاسازی شدند.
قربانیان گاز گرفتگی
مشهد- واحد مرکزی خبر: 2 نفر در نیشابور بر اثر گاز گرفتگی جان باختند. فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور گفت: این 2 نفر در ارتفاعات بخش میان جلگه هنگام شب برای استراحت در یک چادر مسافرتی مستقر شده و برای گرم کردن خود از گاز پیک‌نیک استفاده کرده بودند.
سرهنگ سیدحسن حسینی افزود: تنفس گاز منوکسیدکربن منتشر شده از پیک‌نیک در فضای بسته چادر مسافرتی موجب خفگی و مرگ آنها شده است.وی ادامه داد: اجساد قربانیان 38 و 59 ساله این حادثه با کمک نیروهای امدادی و اهالی منطقه شناسایی و به روستا منتقل شد.