kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۱۹۶
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۵

گشت‌های هوشمند پلیس در کشور راه‌اندازی می‌شود

رئيس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی گفت: گشت‌های هوشمند پلیس به منظور کنترل جرایم در کلانتری‌ها و پاسگاه‌های انتظامی کشور امسال راه‌اندازی می‌شود.


سرتیپ پاسدار تقی مهری در حاشیه کارگاه استانداردسازی و تعالی رفتار روسا و فرماندهان کلانتری انتظامی گیلان در جمع خبرنگاران هدف این طرح را کنترل جرایم عنوان کرد.
وی راه‌اندازی گشت‌های هوشمند را یکی از برنامه‌های پلیس پیشگیری در حوزه کلانتری‌ها و پاسگاه‌های کشور دانست و افزود: فناوری‌های جدید مانند نصب دوربین در میادین و معابر عمومی به منظور پیشگیری از برخی جرایم با کمک شهرداری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی ادامه داد: این تجهیزات و سیستم‌های هوشمندی که نیروی انتظامی در اختیار دارد در ایستگاه‌های بازرسی و معابر ورودی و خروجی مستقر می‌شوند تا کلانتری‌ها و واحدهای انتظامی بتوانند مجرم را زودتر شناسایی و دستگیر کنند.
وی با بیان این که این تجهیزات در برخی از شهرها به صورت الگویی استقرار یافته است، یادآور شد: هدف از این امر، آموزش و آگاه‌سازی و کاهش آسیب‌ها و خطراتی است که جامعه و جوانان را تهدید می‌کند.
مهری گفت: وظیفه پلیس پیشگیری، جلوگیری از وقوع جرایم و کنترل آسیب‌ها در جامعه است.
وی افزود: می‌کوشیم با اطلاع‌رسانی مناسب و صحیح، آسیب‌ها و خطراتی که مردم و یا دانش‌آموزان را در مدارس تهدید می‌کند، از طریق کارشناسان مجرب حوزه اجتماعی در کلانتری‌ها آگاهی‌رسانی شود.
وی ارائه مشاوره در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها را به صورت رایگان عنوان کرد و افزود: 70 درصد پرونده‌هایی که به مشاوران در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها ارجاع داده شده، منجر به صلح و سازش شده است.
مهری در ادامه از تشکیل و گسترش موسسه‌های خدمات محافظتی و مراقبتی در کشور خبر داد و بیان کرد: افراد با عنوان نگهبان و مشاور با نصب و تجهیز اماکن عمومی، خصوصی و حتی دولتی به منظور محافظت و مراقبت از اموال خود از موسسه‌های خدمات محافظتی و مراقبتی استفاده می‌کنند.
رئیس پلیس پیشگیری ناجا از توزیع تجهیزات دفاعی برای بعضی از اقشار در معرض آسیب در جامعه خبر داد و گفت: توزیع تجهیزات دفاعی از طریق موسسه‌های خدمات محافظتی و مراقبتی انجام می‌شود.
وی همچنین از اجرای طرح امنیت محله‌محور در کشور خبر داد و اظهار کرد: طرح مذکور با محوریت کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها با حضور امامان جماعت مساجد و پایگاه‌های بسیج اجرا می‌شود.