kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۱۷۵
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۵

کوتاه از ایران


15 هزار واحد تولیدی راکد
شهرکرد- خبرنگار کیهان: تعداد 15 هزار واحد تولیدی در سراسر کشور به خاطر نداشتن سرمایه در گردش راکد مانده است.
رئیس کمیسیون چشم‌انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام با اعلام خبر فوق افزود: همچنین تعداد بیشتری واحدهای تولیدی هم زیر ظرفیت 40 درصد کار می‌کنند. محمدابراهیم  مداحی ادامه داد: دولت 52 هزار میلیارد ریال برای حرکت چرخه تولید در کشور اختصاص داده است.
به گفته وی، 60 درصد ظرفیت اقتصادی کشور در 6 استان متمرکز شده‌اند که این موضوع با عدالت سازگاری ندارد.
ساخت ضریح تل زینبیه
تبریز- فارس: رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان شرقی از نصب ضریح مطهر تل‌زینبیه بعد از عاشورای حسینی خبر داد و گفت: این ضریح با 30 میلیارد ریال هزینه در تبریز توسط هنرمندان تبریزی ساخته شده است.
علی دانشور افزود: تعهد ستاد بازسازی عتبات عالیات در آذربایجان شرقی برای سال جاری 70 میلیارد ریال بود که تاکنون 25 میلیارد ریال از آن تحقق یافته و امیدواریم با کمک‌های مردم در ایام محرم باقیمانده این مبلغ نیز تحقق یابد.
استاندار آذربایجان شرقی نیز از آمادگی این استانداری از ستاد بازسازی عتبات عالیات این استان خبر داد.
تشییع پیکر 3 شهید
اصفهان و ارومیه- واحد مرکزی خبر و فارس: پیکر جانباز شهید عباس مهرابی صبح دیروز بر روی دستان مردم نجف‌آباد تشییع و در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده شد. این جانباز 70 درصد در سال 1361 در عملیات فتح‌المبین بر اثر اصابت ترکش قطع نخاع شده بود.
همچنین پیکرهای شهیدان امین بهشتی‌منش و سجاد علی‌پناه صبح دیروز با حضور مردم شهیدپرور شهرستان ارومیه تشییع شد و در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده شد.
شهیدان امین بهشتی منش و سجاد علی‌پناه در حین انجام خدمت در منطقه مرزی شهرستان ارومیه به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.