kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۹۹۳
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۲
استقلال تهران، نفت و سپاهان امروز در جام حذفی به میدان می‌روند

صعود پرگل پرسپولیس و تراکتورسازی و خداحافظی زود هنگام قهرمان لیگ

صعود بی‌دردسر و پیروزی پرگل تیم‌های تراکتورسازی،سایپا، پرسپولیس، ذوب‌آهن، گسترش فولاد و استقلال خوزستان و حذف زودهنگام سه تیم لیگ برتری فولاد خوزستان، ملوان انزلی و صبای قم از جمله نتایجی بود که در مرحله یک‌شانزدهم نهایی رقابتهای فوتبال جام حذفی ایران رقم خورد.
سرویس ورزشی-

مرحله یک‌شانزدهم نهایی رقابتهای فوتبال جام حذفی باشگاه‌های کشور روز پنجشنبه با برگزاری 7 دیدار آغاز شد که 6 تیم لیگ برتری با پیروزی مقابل حریفان خود به جمع 16 تیم پایانی جام صعود کردند و تنها تیم صبای قم بود که در اردبیل ناکام ماند و وداع زودهنگامی با این رقابت‌ها داشت.
بازی‌های این روز، با 3 مسابقه همزمان آغاز شد که در تبریز گسترش فولاد تبریز با سرمربی جدیدش یعنی فراز کمالوند توانست مقابل حریف نه چندان مطرح اصفهانی خود به پیروزی پرگل دست یافته و به مرحله بعدی صعود کند. مهرداد بایرامی (15 و 85) و جابر انصاری (90) زننده گل‌های گسترش فولاد برابر تیم شهدای ارتش اصفهان بودند.
در شهرکرد هم تیم سایپا در روزی که سیدصالحی هت‌تریک کرد، مقابل کیان بختیاری به پیروزی 6 بر صفر دست یافت تا در مرحله بعدی برابر تراکتورسازی تبریز قرار بگیرد. حامد شیری (5- پنالتی) و مهدی سیدصالحی (38 - پنالتی، 67 و 85)، کاوه رضایی (79) و بهمن سالاری (90) برای سایپا در این دیدار گلزنی کردند.
اما در اردبیل تیم شهرداری دست به کار بزرگی زد و با یک گل تیم لیگ برتری صبای قم را شکست داد. موسی شهبازی (82) زننده تنها گل میزبان دراین دیدار بود.هدایت تیم شهرداری اردبیل برعهده مهدی دینورزاده است. این تیم در مرحله بعدی جام مقابل برنده دیدار استقلال اهواز - نفت تهران صف آرایی می‌کند.
در ادامه دیدارهای روز پنجشنبه، فجرسپاسی در خانه با نتیجه 3 بر یک مغلوب استقلال خوزستان شد محمدعلی مردانی (60) برای فجرسپاسی و میثم مجیدی (17)، مهدی مومنی (34) و لامین دیاوارا (45- پنالتی) برای استقلال خوزستان گلزنی کردند. در تهران هم راه‌آهن با نتیجه 2 بر یک مقابل پاس همدان به پیروزی دست یافت تا دو تیم لیگ برتری استقلال خوزستان و راه‌آهن به مرحله بعدی جام راه یابند. محسن ایران‌نژاد (45) و محمد حسین‌پور (83) برای راه‌آهن و محسن آذرپاد (1+90) برای پاس گلزنی کردند.
در ورزشگاه آزادی پرسپولیس در روزی که عملکرد خوبی نداشت، با 3 گل محمد عباس‌زاده (15)، پیام صادقیان (77- پنالتی) و امید عالیشاه (86) تیم دسته دومی کارگر بنه‌گز بوشهر را مغلوب کرد تا حریف راه‌آهن تهران در مرحله بعدی این جام شود.
 تیم ذوب‌آهن در خانه دیگر تیم بوشهری یعنی پیام چغادک را با سه گل مهدی رجب‌زاده (44)، اکبر ایمانی (45) و احسان پهلوان (75) شکست داد تا در مرحله بعدی مقابل استقلال خوزستان صف آرایی کند.
در آخرین مسابقه روز پنج شنبه هم تیم نفت مسجدسلیمان با 2 گل حمید بوحمدان (5) و کارلوس دوس‌سانتوس (45) تیم دسته اولی نیروی زمینی را شکست داد و به جمع 16 تیم برتر جام راه یافت. مسجد سلیمانی‌‌ها در مرحله بعدی این رقابت‌ها برابر برنده دیدار گل‌گهر سیرجان با سپاهان اصفهان صف آرایی می‌کنند.
اما در ادامه بازی‌های مرحله یک شانزدهم نهایی رقابت‌های جام حذفی دیروز پنج دیدار دیگر در شهرهای مختلف برگزار شد که در بازی‌های ابتدایی تیم‌های پدیده با خونه به خونه و نیز پارسه تهران با فولاد خوزستان به مصاف یکدیگر رفتند.
در تهران تیم پارسه موفق شد با خلق شگفتی از سد فولاد خوزستان بگذرد. در این بازی پارسه با نتیجه یک بر صفر از سد قهرمان فصل گذشته لیگ برتر گذشت. تک گل این بازی را محمد صادق طاهری در دقیقه 34  از روی نقطه پنالتی برای تیم میزبان به ثمر رساند. به این ترتیب پارسه باید در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف برنده فولاد نوین و استقلال تهران برود.
در دیگر دیدار همزمان تیم فوتبال پدیده در مشهد با نتیجه 2 بر یک از سد تیم خونه به خونه بابل گذشت. در این بازی میلاد غریبی و یونس شاگری زننده گل‌های پدیده بودند و تک گل تیم فوتبال خونه به خونه بابل را محمد نجفی به ثمر رساند.شاگردان مرزبان در مرحله بعد باید به مصاف گسترش فولاد تبریز بروند.
در تبریز تیم تراکتورسازی در خانه پذیرای کارون اهواز بود و موفق شد با نتیجه 4 بر صفر از سد حریف خود بگذرد. شاهین ثاقبی، حبیب گردانی، محمد ابراهیمی(پنالتی) و فرشاد احمد‌زاده  زننده گل‌های تراکتورسازی بودند.تراکتورسازی در مرحله بعد باید به مصاف تیم سایپا برود.
اما در دو بازی که دیروز به وقت‌های اضافه کشیده شده بود این تیم‌های پیکان تهران و صنعت ساری بودند که با شکست رقبای خود به مرحله بعد راه یافتند.در تهران تیم پیکان که در جدال با بهمن شیراز در وقت‌های معمولی به تساوی یک بر یک رسیده بود در وقت‌های اضافه موفق شد با نتیجه دو بر یک از سد این تیم بگذرد. جهانگیر عسگری(31) و سیاوش یزدانی(107) زننده گل‌های تیم منصور ابراهیم‌زاده بودند و تک گل شیرازی‌های را حمیدرضا یزدانی(47) به ثمر رساند.
در ساری نیز دو تیم صنعت ساری و ملوان در نود دقیقه به تساوی بدون گل دست یافتند و در وقت‌های اضافه هم گلی رد و بدل نشد تا کار به ضربات پنالتی بکشد. در این ضربات که دو تیم ضربات زیادی را از دست دادند صنعت ساری موفق شد با نتیجه سه بر دو از سد ملوان بگذرد. صنعت ساری و پیکان باید در مرحله بعد به مصاف هم بروند.بعد ازصبای قم و فولاد، ملوان سومین تیم لیگ برتری بود که از گردونه جام حذفی خارج شد.
مرحله یک‌شانزدهم نهایی رقابتهای فوتبال جام حذفی باشگاه‌های کشور امروز با برگزاری دیدارهای زیر به پایان می‌رسد:
شنبه :26/07/93
* گل‌گهر سیرجان - سپاهان اصفهان(ساعت 14)
* استقلال اهواز - نفت تهران(ساعت 17)* فولاد نوین اهواز - استقلال تهران(ساعت 19)
بر اساس اعلام سازمان لیگ فوتبال ایران مراسم قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی با حضور نمایندگان باشگاه‌های صعود کننده به این مرحله ساعت 14 فردا(یکشنبه) برگزار می‌شود.