kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۳۱۱
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۶
احمدی‌مقدم اعلام کرد

کاهش جرم و افزایش کشف جرایم در 6 ماه سال جاری

فرمانده انتظامی کشور از کاهش جرایم در 6 ماه اول سال جاری در کشور خبر داد.


سرتیپ اسماعیل احمدی‌مقدم صبح دیروز در مراسم صبحگاه یگان‌های انتظامی استان آذربایجان‌ غربی در گفت‌وگو با خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: از ابتدای سال 93 تاکنون با عملکرد مناسب نیروی انتظامی میزان سرقت یک درصد کاهش و میزان کشفیات جرم نیز 6 درصد افزایش یافته است.
وی همچنین عملکرد انتظامی استان آذربایجان‌غربی را با 8 درصد کاهش سرقت و 10 درصد افزایش کشفیات و 16 درصد کاهش تصادفات نسبت به میانگین کشوری خوب ارزیابی کرد و افزود: طبق ارزیابی و بازدید از استان آذربایجان غربی،‌ وضعیت کلانتری‌ها، بازداشتگاه‌ها و مراکزی که با ارباب رجوع ارتباط دارند بهبود قابل ملاحظه‌ای یافته‌اند. سردار احمدی‌مقدم افزود تلاش می‌شود در خصوص کمبودهای واحدهای انتظامی استان از لحاظ امکانات و تاسیسات اقدامات لازم صورت گیرد.
مرگ سالانه 18 هزار ایرانی
 در تصادفات رانندگی
جانشین پلیس راهور نیروی انتظامی در اسلامشهر گفت: سالانه 18 هزار نفر از هموطنان ما در تصادفات رانندگی جان خود را از دست می‌دهند.به گزارش خبرگزاری فارس، سرتیپ موسی امیری افزود: بر اساس آمار موجود در سال 84 قریب به 28 هزار نفر از هموطنان ما در تصادفات رانندگی کشته شدند که با تلاش‌ها خوشبختانه در سال 92 این میزان تلفات به 18 هزار نفر رسید.
وی گفت: در کشور ما روزانه به طور متوسط 50 نفر در اثر تصادفات رانندگی می‌میرند که این یک مرگ خاموش است و باید به عنوان یک درد ملی و دغدغه مهم در کشور به آن نگریست.وی با انتقاد از عدم وجود یک مدیریت واحد در حوادث جاده‌ای بیان داشت: ما هنوز نتوانستیم در کشور یک مدیریت واحد برای رسیدگی به حوادث جاده‌ای به وجود آوریم و به همین علت با وجود تاکید قانون توسعه کشور مبنی بر کاهش حداقل 10 درصدی تصادفات در سال، سالانه چهار تا پنج درصد کاهش تصادفات را شاهد هستیم.
امیری با اشاره به  اینکه در صحنه تصادفات 51 درصد کشته داریم و خارج از صحنه 49 درصد،‌ افزود: عدم وجود یک سیستم جامع امداد و نجات در تصادفات جاده‌ای مانع از خدمات‌رسانی و امدادرسانی سریع‌تر به مجروحان شده است که با وجود قانون و راهکار، متاسفانه به علت عدم وجود الزامات قانونی برای اطفای حریق در جاده‌ها و جمع‌آوری کشته‌ها شاهد افزایش تلفات هستیم.
وی بیان داشت: سالانه بالغ بر 800 هزار نفر در حوادث رانندگی مجروح می‌شوند و تاسف‌بارتر از آن این است که هیچ خدمات حمایتی، درمانی و توان‌بخشی برای معلولین این قبیل حوادث وجود ندارد. بیمه‌ها و  دستگاه‌های حمایتی هیچ ‌خدماتی ارائه نمی‌کنند.
اظهارات معاون مبارزه باجرایم جنایی پلیس آگاهی ناجا
معاون مبارزه باجرایم جنایی پلیس آگاهی ناجا از کاهش 18 درصدی جرایم جنسی خبر داد.
سرهنگ هادی مصطفایی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: اغفال و فریب دادن شایع‌ترین شیوه جرم‌های جنسی است و در 8 درصد این‌گونه جرایم توام با فیلمبرداری بوده است.وی کمتر از 5 درصد کل جرایم را مربوط به جرایم جنایی دانست و گفت: در زمینه قتل 6/7 درصد کاهش داشته‌ایم و میزان کشفیات ما 88 درصد بوده است.این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: در سرقت مسلحانه کاهش یا افزایش محسوسی نداریم و در زمینه آدم‌ربایی نیز بدون نوسان محسوس هستیم.وی مهمترین جرایم سرقت مسلحانه را سرقت از بانک‌ها و طلا‌فروشی‌ها دانست و گفت: سرقت از طلافروشی شامل 3/8 درصد می‌باشد و کشفیات در این حوزه به 90 درصد می‌رسد.