kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۳۰۸
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۶
مشاور وزیر کشور انتقاد کرد

استفاده ابزاری از حضور زنان در ورزشگاه‌ها

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده، حضور زنان در ورزشگاه‌ها را دارای ریسک دانست و اظهار داشت: نمی توان از بانوان به عنوان یک ابزار در این زمینه استفاده کرد.


دکتر فهیمه فرهمندپور تأکید کرد: ما به دنبال ایجاد احساس امنیت برای زنان و مردان در محیط‌های عمومی، شغلی، تفریحی و هر آنچه که زمینه تردد در افراد در جامعه باشد هستیم و برای رسیدن به این هدف نیز نباید مشکل جدیدی ایجاد کنیم.فرهمندپور با بیان اینکه در خصوص حضور دختران و زنان در استادیوم های ورزشی گفت‌وگوها به حاشیه رفته است، تصریح کرد: اصل دسترسی دختران و زنان به امکانات ورزشی و زمینه‌های گذراندن درست و مناسب اوقات فراغت و دسترسی به ابزارهای شادی و نشاط یک مطالبه جدی برای آنان است.
به گفته وی، گرچه حضور دختران و زنان در استادیوم‌های ورزشی ممکن است به تلطیف فضای ورزشگاه‌ها منجر شود، ولی این ریسک است و نمی‌توان از بانوان به عنوان یک ابزار در این زمینه استفاده کرد.
وی در گفت‌‌‌وگو با ایسنا تصریح کرد: برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها نیازمند ابزار، وسایل و برنامه‌ریزی‌هایی هستیم که امنیت زنان را به لحاظ فیزیکی و اخلاقی تضمین کند، ولی در حال حاضر این حداقل امنیت برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها وجود ندارد.
مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده امنیت بخشی به محیط کار را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: امنیت محیط های کاری به لحاظ اخلاقی ضروری است و هر کاری برای این امنیت بخشی لازم است، باید انجام گیرد.
وی با بیان اینکه بحث سیاست افزایش جمعیت باید بطور جدی در دولت دنبال شود، افزود: این سیاست باید با روش های عملیاتی و اجرایی مورد توجه، آسیب شناسی و ارزیابی قرار گیرد.   فرهمندپور با بیان اینکه در سالهای اخیر شاهد آن بوده‌ایم که خانواده‌ها تاخیر در سن ازدواج جوانان را ترویج و تبلیغ می‌کنند، تصریح کرد: بخشی از عوامل موثر در افزایش متوسط سن ازدواج مسائل فرهنگی خانواده‌هاست که برای حل این مسائل باید با استفاده از رسانه‌ها و سایر عوامل تاثیرگذار در جامعه راهکارهای فرهنگی ارائه کرد.
فرهمندپور با انتقاد از برخی افراد که مسئله حجاب را صرفا به دولت محدود می‌کنند، خاطرنشان کرد: اگر در مسئله حجاب به توفیق جدی نرسیده‌ایم، خانواده‌ها نیز در این خصوص کم کاری کرده‌اند و به وظیفه اصلی خود در زمینه تربیت فرزندان به نحو شایسته و مطلوب عمل نکرده‌اند.
مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده در پایان سخنان خود در پاسخ به سوالی مبنی بر وجود گشت‌های موتوری در تهران برای کنترل حجاب، گفت: هر برخوردی با بی‌حجابی و بدحجابی به هر شیوه ای که باشد، باید کاملا قانونی باشد.
وی از تقویت بازارچه‌های خود اشتغالی زنان خبر داد و خاطرنشان کرد: در حوزه زنان و خانواده باید تاثیر بیشتری در برنامه ششم توسعه داشته باشیم.