kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۳۰۶
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۶

برف ارتفاعات اردبیل و سمنان را سفیدپوش کرد

بارش برف پاییزی ارتفاعات استان اردبیل و سمنان را سفیدپوش کرد.


 به گزارش خبرگزاری‌ها، بدنبال ورود سامانه بارشی به استان اردبیل، بارش برف پاییزی ارتفاعات این استان را سفیدپوش کرد و مردم لباس گرم پوشیده و بخاری‌ها را روشن کردند.
در بیشتر شهرهای استان اردبیل عصر سه‌شنبه بارندگی گزارش شد و دمای هوا به زیر 10 درجه رسید. همچنین مه‌آلودگی محورهای ارتباطی اردبیل مشکلات رانندگان را افزایش داد به طوری که افق دید در گردنه صائین در محور نیر- سراب به 5 متر کاهش یافت. همچنین با ورود سامانه بارشی به استان سمنان، برف پاییزی ارتفاعات شاهوار شاهرود و مجن را سفیدپوش کرد. این برف باعث غافلگیری مردم منطقه بویژه کشاورزان شد. به گفته مدیرکل هواشناسی استان سمنان دمای هوا در این استان 8 درجه کاهش پیدا کرد و در بسطام به 5 درجه بالای صفر رسید.
طوفان مدارس را تعطیل کرد
وزش باد شدید و طوفان روز گذشته در سیستان، مدارس را در شهرهای زابل، هیرمند، هامون و نیمروز تعطیل کرد.
سرعت طوفان دیروز در سیستان از مرز 80 کیلومتر گذشت و بسیاری از ادارات زابل و نیمروز به دلیل شدت وزش باد و افزایش گرد و غبار به حالت نیمه تعطیل درآمدند.
هوشنگ ناظری فرماندار شهرستان زابل در این روز به شهروندان توصیه کرد از منازل خارج نشوند و از ماسک‌های تنفسی برای تردد در فضای باز استفاده کنند.
وی بیان داشت: شعاع دید دیروز در منطقه به کمتر از 300 متر کاهش یافت.
به منظور حفظ سلامت کارکنان ادارات به افرادی که دارای بیماری تنفسی و یا قلبی بوده مرخصی داده شد.
در اثر این طوفان، گرد و غبار منطقه سیستان را فرا گرفت بطوری که میزان آلودگی هوا از مرز 3 هزار و 258 میکروگرم گذشت و موجب شد تا در این منطقه وضعیت بحرانی اعلام شود.
میزان استاندارد گرد و غبار 150 میکروگرم بر مترمکعب است که این رقم در سیستان به بیش از 20 برابر حد استاندارد رسید.
منطقه سیستان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون همه ساله با بادهای موسمی 120 روزه درگیر است که در چند سال اخیر به سبب خشکسالی‌های مداوم به بادهای 180 روز افزایش یافته است.