kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۲۹۳
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۷

مبارز الجزایری در پشت صحنه یک فیلم ضد داعش

جمیله بوپاشا از پشت صحنه فیلمی بازدید کرد که به جنایات گروه تروریستی داعش می‌پردازد.


جمیله بوپاشا از مبارزان انقلاب الجزایر که به دعوت عزت‌الله ضرغامی رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران به کشورمان سفر کرده است، عصر روز دوشنبه به پشت صحنه فیلم «آوازهای سرزمین من» رفت. وی در این بازدید تصریح کرد: داعش ساخته و پرداخته استعمارگران، یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی است و در تلاش است به گونه‎ای افکار عمومی جهان را بر ضد مسلمانان تهییج کند،اما این رفتارها محکوم به شکست است.
وی با مشاهده صحنه‎هایی از این فیلم که جنوب لبنان را به تصویر می کشید،گفت:برای لحظاتی یاد اتفاقاتی افتادم که در انقلاب الجزایر رخ می داد و ما با مبارزه مسلحانه  در برابر اشغالگران ایستاده بودیم.
بوپاشا در این بازدید که قائم مقام رئیس رسانه ملی نیز وی را همراهی می‎کرد از عوامل تولید فیلمی که تلاش کرده است گوشه‌هایی از مقاومت مردم را در برابر اشغالگران به تصویر بکشد، قدردانی کرد.
این مبارز الجزایری همچنین در نشستی با بانوان فرهیخته ایرانی که عصر روز سه شنبه در تالار همایش های صداوسیما برگزار شد ضمن ابراز خوشحالي از حضور در ايران گفت:مردم الجزاير با الگو گرفتن از انقلاب اسلامي در مسير پيشرفت و ترقي گام بر مي دارند .