kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۲۹۱
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۷

شکایت سخنرانان خارجی کنفرانس افق نو از اتحادیه ضدافترا و سناتور مک کرک(اخبار ادبی و هنری)

مهمانان خارجی حضور یافته در دومین کنفرانس فیلمسازان و اندیشمندان مستقل جهان (افق نو) از اتحادیه صهیونیستی موسوم به ضدافترا و یکی از سناتورهای آمریکایی شکایت می کنند.


به گزارش خبرنگار کیهان، برگزاری دومین کنفرانس بین‌المللی «افق نو» و سخنرانی ده‌ها نفر از فعالان آزادی خواه و ضدامپریالیستی جهان در این کنفرانس، بازتاب گسترده ای در محافل صهیونیستی جهان یافته است. تا جایی که یک کمیته صهیونیستی وابسته به حکومت ایالات متحده موسوم به اتحادیه ضدافترا قصد دارد با زدن افتراهایی به سخنران های کنفرانس افق نو، آن ها را تحت فشارهای حقوقی قرار دهد.
دکتر منتظمی دبیر اجرایی دومین کنفرانس افق نو در گفت وگو با کیهان، از شکایت این افراد از اتحادیه صهیونیستی مذکور خبر داد.
وی گفت: پس از برگزاری دومین کنفرانس افق نو در تهران، میلیشیای صهیونیسم و رسانه های وابسته به آن در آمریکا جنجال‌های زیادی به پا کرده اند که البته این نشان می‌دهد که کنفرانس افق نو تأثیرگذار بوده و درحال پیش بردن جریانی در جهان است.
منتظمی افزود: در همین راستا، اتحادیه صهیونیستی «ضدافترا» به مهمانان خارجی شرکت کننده در کنفرانس افق نو اتهاماتی چون یهودستیزی، نفی هلوکاست و ترویج نفرت از یهودیان را نسبت داده است. این درحالی است که در کنفرانس افق نو هیچ سخنی از هلوکاست گفته نشده و در سخنرانی های انجام شده در این کنفرانس هم هیچ سخنی که دال بر بی‌احترامی به یهودیان باشد گفته نشده است. اما هدف این کمیته از چنین افتراهایی این است تا کاری کند که شرکت کننده‌های خارجی کنفرانس افق نو در کشورهای خودشان دچار مشکلات حقوقی و قانونی شوند و مثلا دیگر نتوانند در دانشگاه‌های خود تدریس نمایند.
دبیر اجرایی دومین کنفرانس افق نو ادامه داد: به همین دلیل هم مهمانان خارجی این کنفرانس تصمیم دارند تا از اتحادیه ضدافترا و «مارک کرک» سناتور آمریکایی که عامل اصلی جریان افترا زدن به آن هاست، شکایت نمایند.
وی خبر داد: جزئیات این ماجرا روز شنبه و در نشستی رسانه ای توسط نادر طالب زاده دبیر کنفرانس افق نو توضیح داده خواهد شد.