kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۲۸۷
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۷
ملی‌پوشان فوتبال ایران روز جمعه به مصاف اشتوریل پرتغال می‌روند

نخستین دیدار تدارکاتی تیم ملی در راه جام ملت‌های آسیا

نخستین دیدار تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران در راه جام ملت‌های آسیا، روز جمعه برابر تیم اشتوریل پرتغال برگزار می‌شود.

سرویس ورزشی-

تیم ملی فوتبال ایران که شنبه شب گذشته برای برپایی اردویی 10 روزه راهی کشور پرتغال شده بود، تمرینات خود را در لیسبون ادامه می‌دهد تا به این ترتیب استارت رسمی برای حضور موفق تیم ملی در جام ملت‌های آسیا 2015 استرالیا خورده شود، به این امید که پس از چندین دهه طلسم ناکامی در راه کسب عنوان قهرمانی تیم ملی شکسته شود.
تیم ملی شنبه با 13 بازیکن داخلی متشکل از بازیکنان آماده لیگ برتر و با تجربه‌های میدان جام جهانی به همراه 11 لژیونر راهی لیسبون شد تا کی‌روش در راه تغییر نسل فوتبال ایران برای قدم اول تلفیقی از جوان‌تر‌ها و بازیکنان باتجربه را به همراه داشته باشد.
تیم ملی پس از جام جهانی امروز در مسیری جدید گام برمی‌دارد که بدون شک در نزد خانواده فوتبال و فوتبال‌دوستان اولین هدف آن موفقیت در جام ملت‌های آسیا تعریف شده است. بنابراین کی‌روش با علم به این موضوع کار را از همین ابتدا سخت گرفته تا در نهایت بتواند خواسته‌های 70 میلیون ایرانی را جامه عمل بپوشاند، هرچند که به قول سرمربی پرتغالی کار برای آماده‌سازی تیم ملی دیرتر از زمان مقرر آغاز شده است با این حال او هم مانند هر انسانی به امید زنده است و برای سربلندی تیم ملی در قاره کهن برنامه‌هایش را چیده است.
نخستین بازی تدارکاتی تیم ملی ایران در راه جام ملت‌های آسیا روز جمعه برابر تیم اشتوریل پرتغال برگزار می‌شود. اشتوریل یک تیم قدیمی در فوتبال پرتغال است  و در ترکیب امسال این تیم 8 بازیکن برزیلی حضور دارند. البته این تیم در فصل جاری اوضاع خیلی مساعدی ندارد و در پایان هفته هفتم لیگ برتر پرتغال با 6 امتیاز در رده پانزدهم جدول 18 تیمی لیگ برتر این کشور قرار دارد.
آنالیز بازیکنان در پست‌های مختلف
اما پیش از برگزاری این بازی تدارکاتی کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران در خصوص آخرین شرایط اردو گفت: هدف اصلی ما این است که گروهی از بازیکنان را در کنار یکدیگر قرار دهیم تا بازیکنان جوان در کنار بازیکنان با تجربه، به آمادگی بالا و تجربه خوبی برسند. همچنین بازیکنانی که اولین حضورشان را در تیم ملی فوتبال تجربه می‌کنند هم در کنار دیگر ملی‌پوشان به شرایط خوبی برسند.
 وی در ادامه گفت: قصدمان این است که به عنوان یک گروه هرچه محکم‌تر، همدل‌تر و متحدتر به تیم ملی فوتبال توسعه بخشیم و در بخش‌هایی که به بازیکنان در پست‌های دفاع، هافبک و حمله نیاز داریم آنها را آنالیز و مورد تست و ارزیابی قرار دهیم.
سرمربی تیم ملی ایران در بخش دیگری از صحبت‌هایش به شرایط تیم اشتوریل اشاره کرد و گفت: این تیم در لیگ دسته اول پرتغال قرار دارد و همچنین در لیگ اروپا بازی می‌کند. در لیگ اروپا آنها بالاتر از آیندهوون و پاناتینایکوس دوم هستند. این شرایط، توانایی و قدرت این تیم را نشان می‌دهد. این باشگاه بسیار سازنده است، دستیارم اوسیانو کروز شناخت خوبی از این تیم و بازیکنانی که در طول سال‌‌ها از این باشگاه به تیم‌های بزرگ پرتغال رفتند، دارد. همانطور که گفتم شاید اشتوریل اسم بنفیکا را نداشته باشد اما بازیکنان زیادی از همین تیم به بنفیکا و دیگر تیم‌های نامدار پرتغال رسیده‌اند.